Klienci, którzy decydują się na nową Dacię Duster najczęściej wybierają najbogatszą wersję wyposażeniową SUV-a. Samochód przyciąga do salonów sprzedaży kierowców, którzy do tej pory jeździli samochodami z drugiej ręki: „widzimy klientów, którzy wcześniej mieli BMW a teraz wybierają Dustera”.
Dacia Duster zyskała ogromną popularność w Europie. W sierpniu SUV Dacii był siódmym najlepiej sprzedającym się samochodem na Starym Kontynencie. Ponadto udział Dustera w całkowitej produkcji Dacii w Mioveni wyniósł 68%, co stanowi najwyższy odsetek odnotowany kiedykolwiek dla lokalnego modelu.
Duster jest samochodem przystępnym cenowo z założenia. Bazowa wersja pojazdu kosztuje w Polsce zaledwie 39 900 zł, ale nie ona jest najczęściej wybierana przez klientów. Europejczycy preferują model najbogatszy, aż 40 proc. kupujących Dustera decyduje się właśnie na najwyższy wariant wyposażeniowy Prestige. Na naszym rynku samochód kosztuje 57 900 zł.
„Nowi klienci polegają głównie na najlepszych wersjach. Teraz 40% klientów wybiera najwyższy wariant z automatyczną kontrolą klimatu i wszystkimi dostępnymi funkcjami. Nowy Duster przyciąga klientów od innych marek, szczególnie tych, którzy wcześniej kupowali samochody z drugiej ręki. Widzimy kupujących, którzy wcześniej mieli BMW i teraz wybierają Dustera. Jest to nowy typ klienta, którego przejmujemy”– powiedział Hakim Boutehra, dyrektor generalny Renault Commercial Roumanie, firmy zajmującej się sprzedażą pojazdów marek Dacia, Renault i Nissan w Rumunii.
Źródło: Ziarul Financiar
Najnowsze komentarze