Czy Dacia Duster może zmierzyć się w off-road z Audi RS Q8? Na to pytanie próbowali odpowiedzieć brytyjscy dziennikarze. Zestawili budżetowego SUVa z silnikiem diesla z topową odmianą Audi Q8 w wersji RS. Jak wypadło to porównanie?
Dacia Duster 1.5 dCi z napędem na wszystkie koła ma silnik o mocy 115 KM i osiąga 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 6-biegową, manualną skrzynię biegów. Niewiele w porównaniu do Audi RS Q8, które ma 4.0-litrowy silnik twin-turbo V8 o mocy 600 KM i aż 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a przyspieszenie do setki to 3,8 sekundy. Jednak Audi jest znacznie cięższe, bo waży ponad 2,3 tony, podczas gdy Dacia zaledwie 1,4 tony. Mimo potężnych, 23″ felg, Audi ma prześwit 212 mm a Duster na 17″ kołach 210 mm.
Zobacz: Dacia Duster z silnikiem diesla na autostradzie. Jak sobie radzi?
Porównanie cen wypada oczywiście korzystniej dla budżetowej Dacii. W konfiguratorze Dustera cena modelu 4×4 z dieslem zaczyna się od 87.900 zł. Po dodaniu kilku elementów cena ledwo przekracza 90 tysięcy. Audi RS Q8 to wydatek co najmniej 652.300 zł, ale nietrudno dojść do ponad 800 tysięcy.
Zobacz: Dacia Duster 100 KM LPG – czy daje radę?
Audi okazuje się więc co najmniej 8 razy droższe, ale czy w off-road również? No i tutaj widzimy, że niekoniecznie. Próby terenowe tego samochodu kończyły się niekiedy zaskakującymi rezultatami. Jakimi? Zobaczcie w materiale Carwow. Mniejsza, słabsza i tania Dacia daje radę!
Dacia Duster 1.5 dCi 115 KM kontra Audi RS Q8 – dane techniczne
Dacia Duster 1.5 dCi 115 KM 4×4 |
Audi RS Q8 |
|
długość |
4.341 mm |
5.012 mm |
szerokość |
1.804 mm |
1.998 mm |
rozstaw osi |
2.673 mm |
2.998 mm |
prześwit |
210 mm |
212 mm |
zwis przedni |
842 mm |
994 mm |
zwis tylni |
826 mm |
1.020 mm |
skrzynia |
manualna |
automatyczna |
moc |
115 KM |
600 KM |
przyspieszenie |
10,2 |
3,8 |
źródło: CarWow
Najnowsze komentarze