Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Dacia Duster LPG 100 KM – czy ten silnik wystarcza?

Teren, miasto, autostrada. Jak sprawuje się Dacia Duster z najmniejszym silnikiem.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-12-14
w Wiadomości, Dacia
Czas czytania 4 minut
3.4k
A A
18
dacia duster lpg 1 scaled Wiadomości

Dacia Duster z fabryczną instalacją LPG oraz pięciobiegową skrzynią manualną to najtańszy SUV. Samochód ma niezłe właściwości terenowe, można go kupić z automatyczną klimatyzacją i bezkluczykowym dostępem. Powstaje jednak pytanie, czy 100-konny silnik nie jest za słaby do takiego dużego samochodu? Waży blisko 1,4 tony Duster nie ma przecież ani zbyt opływowego nadwozia, ani nie jest lekki.

Dacia Duster z fabrycznym LPG może być dobrym wyborem dla tych osób, które szukają samochodu fabrycznie nowego, niedrogiego, stosunkowo dużego, który wjedzie wszędzie. Nie będzie się bał krawężników, leśnych dróg czy wybojów, poradzi sobie i na budowie i w lekkim terenie. Wygląda nieźle, ma modne nadwozie i całkiem niezłe zawieszenie jak na nasze często jeszcze poniszczone i pełne wybojów asfalty.

Peugeot 408 – reklama

Jak przyspiesza Duster ze 100-konnym silnikiem? Według danych fabrycznych jest to 13 sekund do setki. Ciężko oprzeć się wrażeniu, że w rzeczywistości to jednak nieco mniej. Silnik 1.0 TCE, wyposażony w turbosprężarkę, rozpędza się bardzo chętnie. Nie ma tu ani turbodziury ani jakichś momentów zawahania. Przyspieszanie ułatwia też pięciobiegowa skrzynia, jej przełożenia są tak dobrane, że pierwsze trzy biegi pozwalają sprawnie rozpędzać auto. Nie oczekujcie cudów, ale nawet gdy zapakowaliśmy do Dustera cztery rosłe osoby i trochę bagażu, nadal nie miało się wrażenia, by miał z tym jakikolwiek problem.

Dacia Duster 1.0 LPG – światła? Szybkie manewry? Żaden problem!

Duster wyjątkowo sprawnie przemieszcza się po mieście. Mimo pozornie małego silnika nietrudno zerwać przyczepność kół czy być pierwszym spod świateł. Co prawda powyżej 4 tysięcy obrotów do kabiny dociera niezbyt przyjemny dźwięk silnika (a przynajmniej nie wszystkim musi się podobać, mi się kojarzy trochę z tym z malucha), ale dla dynamiki nie ma to większego znaczenia a z kolei używać takich obrotów też nie ma po co, silnik z turbosprężarką dobrze sobie radzi przy mniejszych.

W warunkach warszawskich, gdzie na większości głównych dróg jeździ się dość szybko i dynamicznie, Duster nie miał żadnych problemów. Także wyprzedzanie nie było jakimś problemem, mimo że to „tylko” 100 KM.

dacia duster lpg 1 3 scaled Wiadomości
Dacia Duster 1.0 LPG – przy 140 km/h ma 3.500 obrotów, da się jechać

Nawet na autostradzie, gdy trzeba jechać 140 km/h, chociaż jest nieco głośniej niż w wersji sześciobiegowej, to główny hałas pochodzi od szumu opływającego powietrza a w razie potrzeby da się zredukować bieg i pojechać nieco szybciej. Możliwości 100-konnego Dustera kończą się gdzieś w okolicach 170 km/h, szybciej raczej nie pojedzie, chyba że z górki. Ale nie jest to samochód na autostrady, bo wysokie nadwozie nie lubi się z bocznymi podmuchami wiatru, poza tym po dłuższej jeździe głośność w kabinie jednak trochę męczy.

Budżetowy SUV ma swoją cenę – wnętrze jest wykonane z twardych materiałów, ekran jak na dzisiejsze standardy jest już nieco mały, wszystko jest uproszczone i widać oszczędności. Wszelkie niedogodności kończą się, gdy przychodzi zapłacić za podróż. Rachunek za trzydzieści kilka litrów gazu aż przyjemnie zapłacić, przy dzisiejszej cenie nieco ponad 2 zł za litr. I chociaż Duster należy do najmniejszych kompaktowych SUVów na rynku, to właśnie ta bezproblemowość użytkowania (na auto można mieć 5 lat gwarancji) i niskie koszty tankowania są tutaj głównym magnesem, przyciągającym klientów. Dacia, podobnie jak niestety inni producenci, ostatnio podniosła ceny, ale nadal to atrakcyjny chociaż budżetowy samochód.

Wracając do tytułowego pytania: 100 koni mechanicznych wystarcza i chociaż nie da się tym autem poszaleć, nie będzie na pewno dawał sportowych wrażeń z jazdach, może być po prostu być solidnym partnerem w podróży dla tych wszystkich, którzy oczekują taniego przemieszczania się z punktu A do B, bez oglądania się na warunki drogowe. Szukając lepszych wykończeń i wyciszenia trzeba wydać znacznie więcej, kupując choćby Renault Kadjar, nawet w najtańszej wersji.

Aktualną ofertę modeli Duster można znaleźć na Dacia.pl.


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

dacia duster lpg 1 scaled Wiadomościdacia duster lpg 1 3 scaled Wiadomości
4.8 4 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

dacia duster 2025 nazaruk Wiadomości

To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

2025-11-15
dacia szczyt Wiadomości

Dacia: Akke Rahman zdobywa Manaslu w rekordowym tempie

2025-11-15

Nowe Renault 5 zdobywa tytuł Irlandzkiego Samochodu Roku 2026

2025-11-15

Nowy Citroën C5 Aircross, Opel Grandland i Dacia Bigster walczą o litewski tytuł „Samochodu roku”

2025-11-15
Tagi: DaciaDuster
Udostepnij1177Tweet736Udostepnij206
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
18 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    2988 udostępnienia
    Udostepnij 1195 Tweet 747
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2038 udostępnienia
    Udostepnij 815 Tweet 510
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1101 udostępnienia
    Udostepnij 440 Tweet 275
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6440 udostępnienia
    Udostepnij 2576 Tweet 1610

Testy samochodów

Renault Fluence
Testy

Test: Renault Fluence 1.5 dCi 105 KM 2010 – rodzinny sedan z oszczędnym silnikiem, komfortowym zawieszeniem i naprawdę dużym bagażnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-04-28
12. Test przed premiera Renault Captur E Tech z hybryda samoladowalna Wiadomości
Testy

Test: Pierwsza jazda Renault Captur E-Tech z napędem hybrydowym HEV 145 KM: oszczędna dynamika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-11-02
Renault Kangoo 2021
Wiadomości

Test: Renault Kangoo: pierwsza jazda. Dlaczego nie ma środkowego słupka? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-06-17
citroen c3 1 scaled Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Nowy Citroën C3 Shine 1.2 110 KM 2020 – bardziej komfortowo się w mieście już chyba nie da? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-11-04
012. Renault Kadjar dCi 150 4×4 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar 1.7 dCi 150 KM 4×4 – diesel z napędem na wszystkie koła. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-24

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Inny Anonimowy - Nowy DS 3 ÉDITION FRANCE 2025 gwiazdą w Pałacu Elizejskim
  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • seb - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Roman - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?
  • E D - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?

Zobacz też

Jeździłam Renault Kwid w Sao Paulo. Lekko nie było! Misja Brazylia – cz.2

Stohl w dalszym ciągu w Peugeocie?

Nowe Renault Megane R.S. dla polskiej policji. Nieoznakowane radiowozy o mocy 300 KM

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
18
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz