wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Dacia Duster LPG 100 KM – czy ten silnik wystarcza?

Teren, miasto, autostrada. Jak sprawuje się Dacia Duster z najmniejszym silnikiem.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-12-14
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
2.7k 27
18
2.3k
UDOSTĘPNIEŃ
7.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?

Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych

Dacia Duster z fabryczną instalacją LPG oraz pięciobiegową skrzynią manualną to najtańszy SUV. Samochód ma niezłe właściwości terenowe, można go kupić z automatyczną klimatyzacją i bezkluczykowym dostępem. Powstaje jednak pytanie, czy 100-konny silnik nie jest za słaby do takiego dużego samochodu? Waży blisko 1,4 tony Duster nie ma przecież ani zbyt opływowego nadwozia, ani nie jest lekki.

Dacia Duster z fabrycznym LPG może być dobrym wyborem dla tych osób, które szukają samochodu fabrycznie nowego, niedrogiego, stosunkowo dużego, który wjedzie wszędzie. Nie będzie się bał krawężników, leśnych dróg czy wybojów, poradzi sobie i na budowie i w lekkim terenie. Wygląda nieźle, ma modne nadwozie i całkiem niezłe zawieszenie jak na nasze często jeszcze poniszczone i pełne wybojów asfalty.

Jak przyspiesza Duster ze 100-konnym silnikiem? Według danych fabrycznych jest to 13 sekund do setki. Ciężko oprzeć się wrażeniu, że w rzeczywistości to jednak nieco mniej. Silnik 1.0 TCE, wyposażony w turbosprężarkę, rozpędza się bardzo chętnie. Nie ma tu ani turbodziury ani jakichś momentów zawahania. Przyspieszanie ułatwia też pięciobiegowa skrzynia, jej przełożenia są tak dobrane, że pierwsze trzy biegi pozwalają sprawnie rozpędzać auto. Nie oczekujcie cudów, ale nawet gdy zapakowaliśmy do Dustera cztery rosłe osoby i trochę bagażu, nadal nie miało się wrażenia, by miał z tym jakikolwiek problem.

Dacia Duster 1.0 LPG – światła? Szybkie manewry? Żaden problem!

Duster wyjątkowo sprawnie przemieszcza się po mieście. Mimo pozornie małego silnika nietrudno zerwać przyczepność kół czy być pierwszym spod świateł. Co prawda powyżej 4 tysięcy obrotów do kabiny dociera niezbyt przyjemny dźwięk silnika (a przynajmniej nie wszystkim musi się podobać, mi się kojarzy trochę z tym z malucha), ale dla dynamiki nie ma to większego znaczenia a z kolei używać takich obrotów też nie ma po co, silnik z turbosprężarką dobrze sobie radzi przy mniejszych.

W warunkach warszawskich, gdzie na większości głównych dróg jeździ się dość szybko i dynamicznie, Duster nie miał żadnych problemów. Także wyprzedzanie nie było jakimś problemem, mimo że to „tylko” 100 KM.

Dacia Duster 1.0 LPG – przy 140 km/h ma 3.500 obrotów, da się jechać

Nawet na autostradzie, gdy trzeba jechać 140 km/h, chociaż jest nieco głośniej niż w wersji sześciobiegowej, to główny hałas pochodzi od szumu opływającego powietrza a w razie potrzeby da się zredukować bieg i pojechać nieco szybciej. Możliwości 100-konnego Dustera kończą się gdzieś w okolicach 170 km/h, szybciej raczej nie pojedzie, chyba że z górki. Ale nie jest to samochód na autostrady, bo wysokie nadwozie nie lubi się z bocznymi podmuchami wiatru, poza tym po dłuższej jeździe głośność w kabinie jednak trochę męczy.

Budżetowy SUV ma swoją cenę – wnętrze jest wykonane z twardych materiałów, ekran jak na dzisiejsze standardy jest już nieco mały, wszystko jest uproszczone i widać oszczędności. Wszelkie niedogodności kończą się, gdy przychodzi zapłacić za podróż. Rachunek za trzydzieści kilka litrów gazu aż przyjemnie zapłacić, przy dzisiejszej cenie nieco ponad 2 zł za litr. I chociaż Duster należy do najmniejszych kompaktowych SUVów na rynku, to właśnie ta bezproblemowość użytkowania (na auto można mieć 5 lat gwarancji) i niskie koszty tankowania są tutaj głównym magnesem, przyciągającym klientów. Dacia, podobnie jak niestety inni producenci, ostatnio podniosła ceny, ale nadal to atrakcyjny chociaż budżetowy samochód.

Wracając do tytułowego pytania: 100 koni mechanicznych wystarcza i chociaż nie da się tym autem poszaleć, nie będzie na pewno dawał sportowych wrażeń z jazdach, może być po prostu być solidnym partnerem w podróży dla tych wszystkich, którzy oczekują taniego przemieszczania się z punktu A do B, bez oglądania się na warunki drogowe. Szukając lepszych wykończeń i wyciszenia trzeba wydać znacznie więcej, kupując choćby Renault Kadjar, nawet w najtańszej wersji.

Aktualną ofertę modeli Duster można znaleźć na Dacia.pl.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.8 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDuster
Udostepnij930Tweet581Udostepnij163
Poprzedni

Renault Kadjar to dobry SUV, a Peugeot pokonał Mini! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 12/2020

Następny

Peugeot prezentuje 680-konny napęd hybrydowy nowego hiperauta

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Peugeot

Peugeot prezentuje 680-konny napęd hybrydowy nowego hiperauta

prawo jazdy

Prawo jazdy: przepisy dot. zwrotu dokumentu niezgodne z konstytucją

Renault Clio, Citroën C3, Peugeot 208 - 20 najpopularniejszych samochodów roku 2020 w Belgii

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
18 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Kolo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Mariusz - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Radek - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Pracuje w salonie - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • adam - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Yoyo - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Chip - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Marcin - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.
  • Fiat 500e najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Niemczech i we Włoszech
  • Auto Compol, dealer Renault, wspiera bezpieczne wakacje wraz z Dacią Jogger


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
18
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.