Dacia Duster Pickup produkowana jest w Rumunii, ale już poza fabryką. To produkcja rzemieślnicza, jednak mimo to bardzo solidnie wykonana. Samochód oferowany jest w jednej wersji silnikowej i wyłącznie w kolorze białym. Ma też zwiększony prześwit.
Pod maską pickupa produkowanego w Rumunii znajdziemy silnik 1.5 dCi o mocy 115 KM. Oferuje on 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000 obrotów i ta charakterystyka predysponuje go do napędu tego auta najlepiej, zwłaszcza że pickup ma 4×4.
Jak powstaje Duster Pickup? Z fabryki wyjeżdża normalny biały Duster. Trafia do warsztatu, gdzie wycinana jest część dachu i tyłu a zamiast niego montuje się odpowiednie wzmocnienia i przestrzeń bagażową. Kabinę kończy się specjalnie przygotowanym elementem. Wszystko na sposób rzemieślniczy, ręczny, ale bardzo starannie. Panele boczne są wykonane z tworzywa sztucznego i zakrywają oryginalne błotniki, ale wszystko jest dobrze spasowane.
Co ważne, samochód jest oficjalnie oferowany na stronie Dacii – na razie tylko i wyłącznie w Rumunii.
Kluczowym wyzwaniem przy tej metodzie produkcji jest zapewnienie odpowiedniej sztywności nadwozia – w końcu jest ono samonośne. Dlatego Dacia Duster Pickup posiada wzmocnienia i usztywnienia w swojej dolnej części. Pozbycie się sporej części blachy z oryginalnego Dustera skutkuje tym, że mimo wzmocnień auto jest lżejsze o kilkadziesiąt kilogramów od wersji SUV a przy tym odrobinę krótszy.
Konwersja na pickupa wykonywana jest wyjątkowo starannie – wszystkie krawędzie zabezpieczono, są tam zaprojektowane odpowiednie elementy z tworzywa, chroniące każde miejsce narażone na wilgoć czy zabrudzenia. To dobrze świadczy o procesie planowania i produkcji.
W kabinie wszystko wygląda jak w zwykłym Dusterze. Podobnie jest w podwoziu poza jednym drobiazgiem – auto podniesiono o kilkanaście milimetrów, aby sprostać ewentualnemu obciążaniu samochodu. Prześwit wynosi w nim 224 mm. Zdolności przewozowe jednak się nie zwiększyły – maksymalna ładowność wynosi 545 kilogramów. Maksymalna objętość bagażnika to 1000 litrów (dane producenta).
Samochód dostępny jest oficjalnie wyłącznie w Rumunii, skąd można go oczywiście sprowadzić.
Najnowsze komentarze