Dacia Duster to najpopularniejszy wśród klientów indywidualnych SUV w Polsce. Jest równie chętnie kupowany w całej Europie a wiele osób poddaje go tuningowi wizualnemu. Niektórzy dodają do tego jeszcze tuning silnika, żeby wyciągnąć z niego więcej mocy.
Widoczny na zdjęciu egzemplarz można by nazwać Duster Black Edition. Gustownie dobrane dodatki zmieniły charakter samochodu dodały mu wyglądu mocnego SUVa. Mamy tutaj m.in. czarne orurowanie z przodu, szerokie stopne przy progach, świetnie dobrane czarne felgi oraz orurowanie z tyłu.
Zobacz: Skonfiguruj swoją Dacię Duster. Już od 65 tysięcy złotych
Pojawił się też spojler nad tylną klapą. Tak zmodyfikowany Duster wygląda świetnie a przy tym nie jest to projekt krzykliwy, raczej stonowana propozycja poważniejszej modyfikacji wyglądu bez utraty proporcji, nie ma też przeładowania wizualnego. Ciemne kolory doskonale komponują się z reflektorami i czerwienią tylnych świateł a czarne felgi wzmacniają wrażenie masywności samochodu. Na bokach z tyłu pojawił się też ozdobny wzór, nawiązujący nieco do kształtów na stopniach.
Zobacz: Dacia Duster 100 KM – czy taki silnik wystarczy?
Niektórzy decydują się też na elektroniczny tuning silnika Dacii Duster. Bardzo dobrze temu zabiegowi poddają się jednostki 1.5 dCi, z których można osiągnąć 125-130 KM oraz 275 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Nieco mniejszą moc uzyskamy w przypadku popularnego 1.0 TCe 100 KM, tutaj można liczyć na około 110 KM oraz 184 Nm (wobec 100 KM i 170 Nm fabrycznie).
W przypadku silnika 1.3 TCe 130 do uzyskania jest 150 KM i 280 Nm (seria 130 KM, 240 Nm) – przy czym mowa o prostym chiptuningu bez dalszej modyfikacji elementów mechanicznych czy głębszej ingerencji w elektronikę. Najmocniejszy silnik w Dusterze, czyli benzynową wersję 150 KM można zmodyfikować tak, aby osiągała nawet 175 KM i 295 Nm (seria 150 KM, 250 Nm).
Warto jednak pamiętać, że tuning silnika w czasie gwarancji może wiązać się z jej utratą.
tuning i zdjęcia: CarPoint GmbH
Najnowsze komentarze