Połączenie Renault i Fiata nie doszło do skutku, ale to nie przeszkadza miłośnikom motoryzacji wyobrażać sobie, jakie pojazdy mogłyby powstać wskutek takiego mariażu. Dacia Duster Trailhawk, Renault Megane Hellcat i Renault Talisman Widebody zapowiadają się interesująco.
Australijska firma ubezpieczeniowa Budget Direct entuzjastycznie odniosła się do propozycji połączenia Renault i Fiata. Wszystko oczywiście ze względu na możliwość powstania nowych modeli sportowych i terenowych. „Niestety umowa została odwołana” – napisali w komunikacie prasowym. „Przez chwilę fani motoryzacji byli podekscytowani potencjalnymi kreacjami, które mogłyby powstać w wyniku fuzji. Aby złagodzić skutki nieudanego połączenia, opracowaliśmy 9 najciekawszych koncepcji współpracy, które mogły powstać w wyniku połączenia koncernów Renault oraz Fiat-Chrysler”. Powstały takie modele jak Dacia Duster Trailhawk, Renault Talisman Widebody, czy Renault Megane Hellcat.
-
Renault Megane Hellcat
Jeśli mówimy tylko o potencjalnych modelach, wyobraźnia ma nieograniczone możliwości. Co powiecie na nowego hot-hatcha? Model mógłby powstać w wyniku połączenia Renault Megane RS oraz Challengera Hellcat. W takim wypadku silnik 1.8 TCe musiałby ustąpić miejsca 6,2-litrowej jednostce V8 ;-)
-
Dacia Duster Trailhawk
Ciekawym owocem fuzji Renault i FCA byłaby terenowa wersja Dacii Duster. Zyskując kilka elementów od Jeepa Trailhawk rumuński SUV mógłby wyjechać w mało sprzyjające trasy. Duster otrzymałby wyższe zawieszenie, terenowe opony, dodatkowe osłony chroniące nadwozie oraz wyciągarkę.
-
Alpine A110 SRT
Alpine A110 to niewielkie, lekkie coupe, które przywraca do życia legendę z lat 60. Jeśli jednak Alpine nawiązałoby współpracę z Dodge Street & Racing Technology, mógłby powstać prawdziwy mały potwór. Szersze nadkola, większe wloty powietrza, groźniejszy przód a napęd pochodzi od jednostki V8.
-
Renault Master Overland Campervan
Nie tylko Dacia Duster zyskałaby więcej terenowych atrybutów. Renault Master Overland Campervan także sprawdziłby się w mniej sprzyjających warunkach nawierzchni. Model jest skrzyżowaniem Mastera z Jeepem Cherokee Overland. Powstałemu w ten sposób kamperowi górskie zbocza, kamieniste trasy i brody wodne nie będą stały na przeszkodzie. Pojazd posiada podwyższone zawieszenie, terenowe opony, wyciągarkę oraz panele solarne na dachu. Nie zabrakło również miejsc do spania w części dachowej.
-
Dodge Ram ZE
Elektryczne pojazdy miały być jedną z obietnic połączenia Renault i FCA. Budget Direct wyobraził sobie, że napęd elektryczny od Renault zostanie wykorzystany w amerykańskim pick-upie. Co jak co, ale model na pewno będzie odpowiednio cichy, aby nie zakłócał spokoju okolicznych mieszkańców.
-
Fiat 500 RS
Fiat ma wprawdzie swojego Abartha, ale wyobraźmy sobie, że mała pięćsetka została skrzyżowana z modelami od Renault Sport. Trzeba przyznać, że 500-tka z reflektorami przednimi w kształcie litery C, światłami do jazdy dziennej przypominającymi szachownicę oraz 19-calowymi kołami prezentowałby się całkiem nieźle.
-
Renault Talisman Widebody
Tak wyglądałoby Renault Talisman, gdyby za jego wygląd odpowiadał zespół projektantów Dodge’a. Model na pewno byłby bardziej muskularny i sportowy z potężniejszym silnikiem, ale czy ładniejszy? Niekoniecznie…
-
Renault Koleos Trackhawk
Skrzyżowanie Jeepa Grand Cherokee Trackhawk z Koleosem byłoby jednym z najbardziej emocjonujących SUV-ów na rynku. Koleos napędzany jednostką V8 o mocy ponad 700 KM mógłby rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 3,2 sekundy i uzyskać maksymalną prędkość 290 km/h.
-
Dodge Twingo
W przypadku połączenia FCA i Renault, Twingo zyskałoby więcej mocy i więcej charakteru za sprawą działu SRT. Nie byłby to już potulny miejski model, ale zadziorny maluch, który zostawiłby w tyle niejednego rywala.
Źródło: Budget Direct
Najnowsze komentarze