Dacia, marka należąca do Renault, odniosła duży sukces na rynku motoryzacyjnym, a jej popularność stale rośnie. Konsekwentnie modernizuje swój wizerunek, stawiając na oszczędność, niskie koszty eksploatacji i optymalny poziom wyposażenia. Dzięki temu udało się jej zdobyć dominującą pozycję na rynku, a jej modele cieszą się sporym zainteresowaniem również w Polsce, między innymi dzięki wersjom z LPG oraz hybrydom.
Kluczowym czynnikiem sukcesu Dacia jest jej bardzo dobry stosunek jakości do ceny, co potwierdzają wyniki sprzedaży. Dacia jest jedną z coraz chętniej wybieranych marek samochodów przez polskich kierowców.
Zobacz: aktualności ze świata marki Dacia. Codziennie nowe informacje
Gama Dacia obejmuje modele takie jak w pełni elektryczny Spring, Sandero, Sandero Stepway, nowy Duster oraz Jogger. Popularność tych modeli wynika z ich trwałości, niezawodności i przystępności cenowej. A filozofia marki jest zrozumiała: doskonały stosunek możliwości do ceny i kreatywność z coraz lepszym designem. Widać to szczególnie po Dusterze, który przynajmniej pod względem projektu nadwozia mógłby swobodnie nosić znaczek marki premium i kosztować dwa razy więcej.

Zobacz: testy samochodów Dacia. Pomiary, opinie, spalanie
W 2021 roku marka wprowadziła nową tożsamość wizualną, która podkreśla jej wartości: prostotę, wytrzymałość, ekonomię i ekologię. Wprowadzenie wykończenia Extreme w 2023 roku wzmocniło te cechy, oferując dodatkowe funkcje i bardziej terenowy charakter.

Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje
Jednym z kluczowych elementów strategii Dacia jest „smart buying”. Pojazdy marki są dostępne w cenach o 15% – 20% niższych niż średnia rynkowa dla podobnych modeli, co pozwala klientom na oszczędności przez cały okres użytkowania. Koszty eksploatacji są również niższe, a części zamienne łatwo dostępne i przystępne cenowo. Dacia cieszy się również wysoką wartością rezydualną na polskim rynku samochodów używanych. Łatwo go odsprzedać a wartość jest wyższa niż średnia rynkowa. Nic dziwnego, że sprzedaż rośnie.
Przed nami nowe premiery: Dacia Bigster (duży SUV) oraz C-Neo (kompakt z pogranicza segmentów C i D lub crossover, jak mówią inne źródła) – to wszystko sprawia, że przed marką, pomimo wyzwań na rynku motoryzacyjnym – dobry czas. Na pewno pomaga w tym także decyzja o napędach: Dacia nie rezygnuje z LPG ani z napędów benzynowych, dodając jedynie wymaganiami układy miękkiej hybrydy. W ofercie znajduje się również pełna hybryda.
Najnowsze komentarze