Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Dacia Duster wygrywa w grupie T2

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-16
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
109 7
A A
2

Warto przeczytać!

Citroën C5 X dachował w centrum Paryża? To nie to co myślisz

Nowa Dacia Duster Pickup 2023 4×4. Jak wygląda najnowsza odsłona?

Renault Laguna III i Peugeot 407. Tanie coupé ze świetnym wyglądem

Renault Austral i Dacia Duster w najnowszej odsłonie na Poznań Motor Show. Już w ten weekend

Emocjonujący przebieg miała druga runda Dacia Duster Motrio Cup rozgrywanego w ramach Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych – Baja Wysoka Grzęda.

Trasy wymagających odcinków specjalnych zlokalizowane zostały tym razem w okolicach Bornego Sulinowa i Czarnego. W czasie przejazdu ostatniego OS-u nastąpiło potężne załamanie pogody, które zmusiło zawodników do szczególnej koncentracji, by w tak radykalnie zmienionych warunkach ukończyć zawody.

W tych okolicznościach rewelacyjnie spisała się załoga jadąca Dacią Duster: Mariusz Pietrzycki i Tomasz Mroczek, która po niezwykle zaciętej walce zwyciężyła w grupie T2 i w Pucharze Dacia Duster Motrio Cup.

Dacia Duster Motrio Cup 2021 – Baja Wysoka Grzęda 2021

Wymagająca trasa, a szczególnie warunki, jakie panowały na ostatnim odcinku specjalnym, spowodowały, że wśród 26 załóg, które wystartowały na trasy rajdu Baja Wysoka Grzęda, rajd ukończyły 22 załogi, w tym 5 z 6 startujących Dacii Duster.

Piękna pogoda już przed rajdem stworzyła doskonałą, sportową atmosferę, a start Krzysztofa Hołowczyca pogłębiał głód rywalizacji. Takie warunki utrzymywały się aż do ostatniego odcinka specjalnego, podczas którego nastąpiło gwałtowne załamanie pogody – oberwanie chmury, które spowodowało diametralną zmianę warunków jazdy i trzeba było wykazać się naprawdę ekstremalnymi umiejętnościami, by ukończyć rajd.

Trasa rajdu składała się z 8,3 km odcinka kwalifikacyjnego QS Okonek i 4 dłuższych odcinków specjalnych: dwukrotny przejazd odcinka CZARNE o długości 60,50 km i dwukrotny przejazd odcinka BORNE SULINOWO o długości 86,40 km co łącznie dało 302 km!

W najliczniejszej grupie T2 trzy pierwsze miejsca na odcinku kwalifikacyjnym wywalczyły Dacie Duster, w kolejności: Mariusz Pietrzycki/Tomasz Mroczek, Dominik Jazic/Krzysztof Kuszewski i Bartłomiej Grabowski/ Adam Binięda. Na kolejnych odcinkach właśnie ta trójka popisywała się najskuteczniejszą jazdą. Mariusz Pietrzycki z nowym pilotem – Tomaszem Mroczkiem wygrali dwa najdłuższe OS-y BORNE SULINOWO co dało im też zwycięstwo w końcowej klasyfikacji grupy T2.

Pozostałe załogi startujące w grupie T2 Daciami Duster zajęły miejsca: 4 – Dominik Jazic z pilotem Krzysztofem Kuszewskim, 5 – Maciej Grabowski z pilotem Adamem Biniedą, 6 – Tadeusz Rzeżuchowski z pilotem Wojciechem Jermakowem, 9 – Andrzej Kalitowicz z pilotem Pascalem Brodnickim.

Jak zwykle najwięcej kibiców zgromadziło się w okolicach „hopy Kufla” by podziwiać efektowne skoki startujących samochodów, które jednak w kierowcy wywołują obawy o efekt lądowania.

Startujący jako zawodnik Krzysztof Hołowczyc z pilotem Łukaszem Kurzeją odnieśli kolejny sukces, wygrywając rywalizację w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych. Wyprzedzili załogę Paweł Molgo i Maciej Marton o 2 minuty i 21 sekund. Trzecie miejsce, ze stratą 5 minut 58 sekund, zajęli Michał Małuszyński i Julita Małuszyńska.

Wyniki DDMC Baja Wysoka Grzęda 2021:

1. Mariusz Pietrzycki/Tomasz Mroczek 03:37:49
2. Dominik Jazic/Krzysztof Kuszewski 03:40:41
3. Bartłomiej Grabowski/ Adam Binięda 03:41:49
4. Tadeusz Rzeżuchowski/Wojciech Jermakow 03:55:33
5. Andrzej Kalitowicz/Pascal Brodnicki 04:20:11

Kolejne emocje od 31 lipca do 1 sierpnia podczas 4 rundy RMPST: Rajd Polskie Safari 2021 w okolicach Przasnysza

Sponsorem tytularnym rajdowego puchar Dacii Duster już od trzech sezonów jest marka Motrio. Motrio to francuska firma, marka części zamiennych dystrybuowanych przez Renault, przeznaczonych do samochodów różnych marek.

Jak co roku mentorem wszystkich uczestników i ambasadorem cyklu Dacia Duster Motrio Cup 2021 jest najwybitniejszy polski kierowca rajdowy – Krzysztof Hołowczyc. Obsługą techniczną Dacii również od 5 sezonów zajmuje się zespół Hołowczyc Racing.

Nagrody

Nagrodą główną dla zwycięskiej załogi za wygranie całego cyklu Dacia Duster Motrio Cup 2021 jest start w wybranej eliminacji Pucharu Świata FIA w 2022 roku.

Dacia Duster

Uczestnicy Dacia Duster Motrio Cup ścigają się identycznymi samochodami na bazie seryjnych aut Dacia Duster z silnikami 1.5 dCi. Rajdową wersję Dustera charakteryzuje m.in. specjalnie zaprojektowane zawieszenie, które zapewnia doskonałe właściwości trakcyjne. Auto posiada również lekką konstrukcję, dobrze wyważone nadwozie i silnik Diesla o mocy podwyższonej do 130 KM i momencie obrotowym 280 Nm. Konstrukcja została opracowana i wykonana przez firmę Hołowczyc Racing.

Zawodnicy startują w grupie T2, w której są dopuszczone ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów.

Seryjna odsłona Dacii Duster jest najpopularniejszym modelem marki, który kolejny rok z rzędu pozostaje liderem segmentu SUV i jest najchętniej wybieranym autem przez klientów indywidualnych.

Harmonogram Dacia Duster Motrio Cup 2021:

09.04.2021 do 10.04.2021, 1 runda RMPST, 1 runda RPPST Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie 2021

30.04.2021 do 02.05.2021, 2 runda RMPST, 2 runda RPPST Baja Europe – anulowana

11.06.2021 do 12.06.2021, 3 runda RMPST, 3 runda RPPST Baja Wysoka Grzęda 2021

31.07.2021 do 01.08.2021, 4 runda RMPST, 4 runda RPPST Rajd Polskie Safari 2021

26.08.2021 do 29.08.2021, 5 runda RMPST, 5 runda RPPST Baja Poland 2021

05.11.2021 do 07.11.2021, 6 runda RMPST, 6 runda RPPST Raid of Champions (HUN)

 

 

źródło: Renault Polska


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDacia Duster Motrio CupDusterrajdSport
Udostepnij40Tweet25Udostepnij7
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Testujemy najnowszego pickupa Renault Oroch w Brazylii - przeczytaj teraz!
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more