Emocjonujący przebieg miała druga runda Dacia Duster Motrio Cup rozgrywanego w ramach Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych – Baja Wysoka Grzęda.
Trasy wymagających odcinków specjalnych zlokalizowane zostały tym razem w okolicach Bornego Sulinowa i Czarnego. W czasie przejazdu ostatniego OS-u nastąpiło potężne załamanie pogody, które zmusiło zawodników do szczególnej koncentracji, by w tak radykalnie zmienionych warunkach ukończyć zawody.
W tych okolicznościach rewelacyjnie spisała się załoga jadąca Dacią Duster: Mariusz Pietrzycki i Tomasz Mroczek, która po niezwykle zaciętej walce zwyciężyła w grupie T2 i w Pucharze Dacia Duster Motrio Cup.
Dacia Duster Motrio Cup 2021 – Baja Wysoka Grzęda 2021
Wymagająca trasa, a szczególnie warunki, jakie panowały na ostatnim odcinku specjalnym, spowodowały, że wśród 26 załóg, które wystartowały na trasy rajdu Baja Wysoka Grzęda, rajd ukończyły 22 załogi, w tym 5 z 6 startujących Dacii Duster.
Piękna pogoda już przed rajdem stworzyła doskonałą, sportową atmosferę, a start Krzysztofa Hołowczyca pogłębiał głód rywalizacji. Takie warunki utrzymywały się aż do ostatniego odcinka specjalnego, podczas którego nastąpiło gwałtowne załamanie pogody – oberwanie chmury, które spowodowało diametralną zmianę warunków jazdy i trzeba było wykazać się naprawdę ekstremalnymi umiejętnościami, by ukończyć rajd.
Trasa rajdu składała się z 8,3 km odcinka kwalifikacyjnego QS Okonek i 4 dłuższych odcinków specjalnych: dwukrotny przejazd odcinka CZARNE o długości 60,50 km i dwukrotny przejazd odcinka BORNE SULINOWO o długości 86,40 km co łącznie dało 302 km!
W najliczniejszej grupie T2 trzy pierwsze miejsca na odcinku kwalifikacyjnym wywalczyły Dacie Duster, w kolejności: Mariusz Pietrzycki/Tomasz Mroczek, Dominik Jazic/Krzysztof Kuszewski i Bartłomiej Grabowski/ Adam Binięda. Na kolejnych odcinkach właśnie ta trójka popisywała się najskuteczniejszą jazdą. Mariusz Pietrzycki z nowym pilotem – Tomaszem Mroczkiem wygrali dwa najdłuższe OS-y BORNE SULINOWO co dało im też zwycięstwo w końcowej klasyfikacji grupy T2.
Pozostałe załogi startujące w grupie T2 Daciami Duster zajęły miejsca: 4 – Dominik Jazic z pilotem Krzysztofem Kuszewskim, 5 – Maciej Grabowski z pilotem Adamem Biniedą, 6 – Tadeusz Rzeżuchowski z pilotem Wojciechem Jermakowem, 9 – Andrzej Kalitowicz z pilotem Pascalem Brodnickim.
Jak zwykle najwięcej kibiców zgromadziło się w okolicach „hopy Kufla” by podziwiać efektowne skoki startujących samochodów, które jednak w kierowcy wywołują obawy o efekt lądowania.
Startujący jako zawodnik Krzysztof Hołowczyc z pilotem Łukaszem Kurzeją odnieśli kolejny sukces, wygrywając rywalizację w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych. Wyprzedzili załogę Paweł Molgo i Maciej Marton o 2 minuty i 21 sekund. Trzecie miejsce, ze stratą 5 minut 58 sekund, zajęli Michał Małuszyński i Julita Małuszyńska.
Wyniki DDMC Baja Wysoka Grzęda 2021:
1. Mariusz Pietrzycki/Tomasz Mroczek 03:37:49
2. Dominik Jazic/Krzysztof Kuszewski 03:40:41
3. Bartłomiej Grabowski/ Adam Binięda 03:41:49
4. Tadeusz Rzeżuchowski/Wojciech Jermakow 03:55:33
5. Andrzej Kalitowicz/Pascal Brodnicki 04:20:11
Kolejne emocje od 31 lipca do 1 sierpnia podczas 4 rundy RMPST: Rajd Polskie Safari 2021 w okolicach Przasnysza
Sponsorem tytularnym rajdowego puchar Dacii Duster już od trzech sezonów jest marka Motrio. Motrio to francuska firma, marka części zamiennych dystrybuowanych przez Renault, przeznaczonych do samochodów różnych marek.
Jak co roku mentorem wszystkich uczestników i ambasadorem cyklu Dacia Duster Motrio Cup 2021 jest najwybitniejszy polski kierowca rajdowy – Krzysztof Hołowczyc. Obsługą techniczną Dacii również od 5 sezonów zajmuje się zespół Hołowczyc Racing.
Nagrody
Nagrodą główną dla zwycięskiej załogi za wygranie całego cyklu Dacia Duster Motrio Cup 2021 jest start w wybranej eliminacji Pucharu Świata FIA w 2022 roku.
Dacia Duster
Uczestnicy Dacia Duster Motrio Cup ścigają się identycznymi samochodami na bazie seryjnych aut Dacia Duster z silnikami 1.5 dCi. Rajdową wersję Dustera charakteryzuje m.in. specjalnie zaprojektowane zawieszenie, które zapewnia doskonałe właściwości trakcyjne. Auto posiada również lekką konstrukcję, dobrze wyważone nadwozie i silnik Diesla o mocy podwyższonej do 130 KM i momencie obrotowym 280 Nm. Konstrukcja została opracowana i wykonana przez firmę Hołowczyc Racing.
Zawodnicy startują w grupie T2, w której są dopuszczone ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów.
Seryjna odsłona Dacii Duster jest najpopularniejszym modelem marki, który kolejny rok z rzędu pozostaje liderem segmentu SUV i jest najchętniej wybieranym autem przez klientów indywidualnych.
Harmonogram Dacia Duster Motrio Cup 2021:
09.04.2021 do 10.04.2021, 1 runda RMPST, 1 runda RPPST Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie 2021
30.04.2021 do 02.05.2021, 2 runda RMPST, 2 runda RPPST Baja Europe – anulowana
11.06.2021 do 12.06.2021, 3 runda RMPST, 3 runda RPPST Baja Wysoka Grzęda 2021
31.07.2021 do 01.08.2021, 4 runda RMPST, 4 runda RPPST Rajd Polskie Safari 2021
26.08.2021 do 29.08.2021, 5 runda RMPST, 5 runda RPPST Baja Poland 2021
05.11.2021 do 07.11.2021, 6 runda RMPST, 6 runda RPPST Raid of Champions (HUN)
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze