citroen c5 x
Wiadomości

Używany Citroën C5 X. 5 najtańszych ogłoszeń z polskiego rynku wtórnego

autor Gabi Rusek
2025-05-08
komfortowe 5 tygodni z ds 9 opera 07 Wiadomości
Wiadomości

Obniżka stóp procentowych wpłynie na raty leasingu i kredytów samochodowych. Jak bardzo?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-08
elena cortesi Wiadomości
Wiadomości

Elena Cortesi obejmuje nową rolę w strukturach Stellantis. Ram, Jeep i Dodge

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-05
ds kradziez 01 Wiadomości
Wiadomości

DS 7 Crossback padł ofiarą przestępców. Złodzieje zdjęli z samochodu drzwi, zderzak, atrapę i lampy!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-11
dacia 1 2 Wiadomości
Wiadomości

50 nowych samochodów – polski cennik maj 2025: Citroën, Dacia, Peugeot i Renault

autor Tomasz Nowicki
2025-05-11
Renault 5 E-Tech
Wiadomości

Renault nagradza zaangażowanie pracowników: rusza czwarta edycja programu akcjonariatu pracowniczego

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-10
prezydencki ds 8 10 Wiadomości
Wiadomości

Prezydencki DS N°8 2025: pierwszy na świecie elektryczny samochód oficjalny głowy republiki

autor Tomasz Nowicki
2025-05-08

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Dacia Duster – wyprawa do ojczyzny (część I). Pierwsze kroki i wrażenia z jazdy.

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-07-15
w Wiadomości, Rumunia Dacią Duster, Wyprawy, Dacia
Czas czytania 5 minut
279
A A
7
2. Dacia Duster – wyprawa do ojczyzny część I Wiadomości

Dacia Duster, to SUV uznany na polskim rynku. Najlepiej sprzedający się w Polsce model tej marki i model, który pozwolił Dacii przekonać Polaków do rumuńskiej marki wchodzącej w skład Grupy Renault. Auto niedawno przeszło lifting, więc postanowiliśmy go przetestować na dłuższym, niż zwykle dystansie. Zabieramy Dustera do jego ojczyzny.

Wyruszamy dziś, w sobotę. Dacia Duster napędzana 110-konnym dieslem wyposażona jest w napęd na cztery koła, acz nie sądzę, bym zjeżdżał nią z asfaltu specjalnie często. Nawet po dotarciu do ojczyzny Dacii. Manualna sześciobiegowa skrzynia ma tzw. „krótką” jedynkę, co sprawia, że do dużej prędkości się na tym biegu nie rozpędzicie, za to pełni on funkcję reduktora. Podczas jazdy w trudniejszych warunkach pozwala na powolne, bezpieczne dla samochodu i pasażerów przemieszczanie się.

W momencie, kiedy odebrałem Dustera z parku prasowego Renault Polska, auto miało przebieg 22.639 km. Początkowe spalanie, jeszcze w warszawskim ruchu miejskim, zbliżało się do siedmiu litrów na setkę, ale systematycznie zaczęło spadać. Nawet jazda drogą ekspresową pozwalała na oszczędniejsze gospodarowanie paliwem. To z pewnością zasługa sześciobiegowej skrzyni.

Korzystałem też z trybu ECO. Przymula on nieco temperament samochodów Grupy Renault, ale za to pozwala się cieszyć niższym spalaniem. Jak się jednak okazało, w przypadku testowanego samochodu zmulenie nie jest jakieś koszmarne – da się tak spokojnie jeździć.

Warto przeczytać!

Dyrektor marki Dacia, Denis Le Vot

„Nie chcą gadżetów, chcą jeździć” – jak Dacia podbiła Europę bez promocji i bez kompromisów

2025-05-11
dacia 1100 Wiadomości

11 maja 1968 – Narodziny rumuńskiej motoryzacji. Tak rozpoczęła się historia marki Dacia

2025-05-11

W salonach marki Dacia trwają Dni Bigstera 2025. Do kiedy?

2025-05-10

Ale promocja! Kup samochód Dacia, Renault lub Alpine i przejedź 30.000 km za darmo

2025-05-09
Przejechałem na razie ok. 250 km, z czego mniej więcej jedna trzecia przypadła na wspomnianą drogę ekspresową. Średnia prędkość oscyluje aktualnie w okolicach 63 km/h, a więc dość wysoko, jak na trasę, którą pokonałem. Dziś jednak ruszamy w faktyczną podróż. Przed nami jakieś 850 km zaplanowane na dzień dzisiejszy. Dotrzemy do ojczyzny Dacii, ale jeszcze nie do punktu docelowego.

Dodajmy, że auto, które otrzymałem do testu, jest wyposażone w system MediaNAV, ale… w dość okrojonej wersji. Bazowej, rzekłbym. Mapy nawigacji obejmują tylko Europę Środkową, czyli… nie ma w nich ojczyzny Dacii! Tak, nawigacja nie obejmuje Rumunii. Przypomnę sobie (tak naprawdę nigdy tego nie zapomniałem) jak jeździ się z mapą. Jedynym problemem mogą tu być szczegóły miast, które nas będą interesować. Na przykład dojazdy do hoteli. Ale damy sobie radę! Kiedyś nawigacji satelitarnych nie było i też jeździliśmy ;-) Poza tym czy myślicie, że załogi jadące w Silk Way Rally mają nawigacje prowadzące ich po bezdrożach Rosji, Kazachstanu, a teraz już i Chin? ;-)

Duster okazał się autem lepiej wyciszonym po liftingu. Wygląda dobrze, choć wnętrze odbiega nieco od doskonale wyposażonych wersji aut droższych marek. Tyle, że Dustera można mieć już za 39.900 zł. Najtańsza odmiana z napędem na cztery koła (wiąże się to z wysokim poziomem wyposażenia Laureate), to wydatek minimum 58.600 zł. Wersja taka, jak testowana (1.5 dCi 110 4×4), kosztuje minimum 69.900 zł. Droższe są tylko trzy warianty serii limitowanych Black Shadow i Outdoor. To wciąż jednak nie więcej, niż 76.900 zł – poziom, na którym nawet nie zaczynają się cenniki wielu innych SUV-ów.

I owszem, mogłoby być lepsze wyposażenie, materiały wykończeniowe, czy mocniejsze silniki. Ale cena by poszła do góry. No i praktycznie wszystkie testy wersji z napędem na cztery koła chwalą Dustera za wyjątkową dzielność w terenie. Poza tym koszty eksploatacji i serwisu też są niewysokie, a z budżetowego charakteru marki wiele osób nic sobie nie robi. Dodajmy, że Dacia Duster ma standardowo trzyletnią gwarancję, a dokładając przy zakupie samochodu 1.099 zł można mieć czteroletnią ochronę gwarancyjną z przeglądami!

Nieźle po tych pierwszych kilometrach wypadło zawieszenie – oferuje, przynajmniej na asfalcie, sporo komfortu i pracuje cicho, nawet na zniszczonych drogach. Dobrze z tym współgrają fotele – nie są za miękkie, jak to trochę miało miejsce w Dokkerze, zapewniają przyzwoite trzymanie boczne, a fotel kierowcy ma regulację na wysokość.

Po tej pierwszej ćwiartce tysiąca kilometrów nie podobają mi się dwie rzeczy. Pierwsza, to trochę za nisko umieszczony ekran systemu MediaNAV (ten sam zarzut, co w testowanym niedawno Dokkerze). Druga – obudowa sterowania szybami w lewych przednich drzwiach. Jest za bardzo rozbudowana, przez co uwiera mnie w nogę, a dokładnie w kolano.

Poza tym zastrzeżeń nie mam, a średnie spalanie z dotychczas pokonanego dystansu spadło do 5,7 l/100 km. Całkiem nieźle! Zobaczymy jak będzie dalej.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1. Dacia Duster – wyprawa do ojczyzny część I Wiadomości2. Dacia Duster – wyprawa do ojczyzny część I Wiadomości3. Dacia Duster – wyprawa do ojczyzny część I Wiadomości4. Dacia Duster – wyprawa do ojczyzny część I Wiadomości5. Dacia Duster – wyprawa do ojczyzny część I Wiadomości6. Dacia Duster – wyprawa do ojczyzny część I Wiadomości
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDusterpodróże
Udostepnij102Tweet64Udostepnij18
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

    Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

    4673 udostępnienia
    Udostepnij 1869 Tweet 1168
  • Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

    2699 udostępnienia
    Udostepnij 1080 Tweet 675
  • Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

    1494 udostępnienia
    Udostepnij 598 Tweet 374
  • Nowy wymóg EuroNCAP: do samochodów wraca fizyczne sterowanie, ekrany w odwrocie.

    1427 udostępnienia
    Udostepnij 571 Tweet 357

Testy samochodów

Renault Clio 3
Testy

Test: Renault Clio 1.5 dCi 70 KM – tysiąc kilometrów na jednym baku. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-09
09. Dacia Dokker test Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Test: Dacia Dokker 1.5 dCi 90 KM – wszechstronność w dobrej cenie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-09-21
Nowa Dacia Spring
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Spring – najtańszy samochód elektryczny w Polsce – 10 zalet i 3 wady, opinie, awaryjność, dynamika

autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-06
peugeot 308 blueHDi ile pali 2023 6 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW BlueHDi 130 KM – piękne oszczędne kombi w dieslu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-06
renault clio iv 105 Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio IV 1.5 dCi 2013 – auto dla oszczędnej kobiety? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Jola Leszczyńska
2013-09-19

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025

Zobacz też

Citroën Xantia Activa 3000 EV. Czy tak wyglądałaby współczesna wersja kultowego hydropneumatyka?

Nowy Citroën C5 Aircross 130 KM EAT8 Shine Pack – rozpoczynamy test

Peugeot lepszy od Volkswagena! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 37/2020

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz