poniedziałek, 27 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Dacia Duster – wyprawa do ojczyzny (część I). Pierwsze kroki i wrażenia z jazdy.

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-07-15
w Dacia, Rumunia Dacią Duster, Wiadomości, Wyprawy
Czas czytania 5 minut
70 5
7
64
UDOSTĘPNIEŃ
213
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy

Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów

100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem

Dacia Duster, to SUV uznany na polskim rynku. Najlepiej sprzedający się w Polsce model tej marki i model, który pozwolił Dacii przekonać Polaków do rumuńskiej marki wchodzącej w skład Grupy Renault. Auto niedawno przeszło lifting, więc postanowiliśmy go przetestować na dłuższym, niż zwykle dystansie. Zabieramy Dustera do jego ojczyzny.

Wyruszamy dziś, w sobotę. Dacia Duster napędzana 110-konnym dieslem wyposażona jest w napęd na cztery koła, acz nie sądzę, bym zjeżdżał nią z asfaltu specjalnie często. Nawet po dotarciu do ojczyzny Dacii. Manualna sześciobiegowa skrzynia ma tzw. „krótką” jedynkę, co sprawia, że do dużej prędkości się na tym biegu nie rozpędzicie, za to pełni on funkcję reduktora. Podczas jazdy w trudniejszych warunkach pozwala na powolne, bezpieczne dla samochodu i pasażerów przemieszczanie się.

W momencie, kiedy odebrałem Dustera z parku prasowego Renault Polska, auto miało przebieg 22.639 km. Początkowe spalanie, jeszcze w warszawskim ruchu miejskim, zbliżało się do siedmiu litrów na setkę, ale systematycznie zaczęło spadać. Nawet jazda drogą ekspresową pozwalała na oszczędniejsze gospodarowanie paliwem. To z pewnością zasługa sześciobiegowej skrzyni.

Korzystałem też z trybu ECO. Przymula on nieco temperament samochodów Grupy Renault, ale za to pozwala się cieszyć niższym spalaniem. Jak się jednak okazało, w przypadku testowanego samochodu zmulenie nie jest jakieś koszmarne – da się tak spokojnie jeździć.

Przejechałem na razie ok. 250 km, z czego mniej więcej jedna trzecia przypadła na wspomnianą drogę ekspresową. Średnia prędkość oscyluje aktualnie w okolicach 63 km/h, a więc dość wysoko, jak na trasę, którą pokonałem. Dziś jednak ruszamy w faktyczną podróż. Przed nami jakieś 850 km zaplanowane na dzień dzisiejszy. Dotrzemy do ojczyzny Dacii, ale jeszcze nie do punktu docelowego.

Dodajmy, że auto, które otrzymałem do testu, jest wyposażone w system MediaNAV, ale… w dość okrojonej wersji. Bazowej, rzekłbym. Mapy nawigacji obejmują tylko Europę Środkową, czyli… nie ma w nich ojczyzny Dacii! Tak, nawigacja nie obejmuje Rumunii. Przypomnę sobie (tak naprawdę nigdy tego nie zapomniałem) jak jeździ się z mapą. Jedynym problemem mogą tu być szczegóły miast, które nas będą interesować. Na przykład dojazdy do hoteli. Ale damy sobie radę! Kiedyś nawigacji satelitarnych nie było i też jeździliśmy ;-) Poza tym czy myślicie, że załogi jadące w Silk Way Rally mają nawigacje prowadzące ich po bezdrożach Rosji, Kazachstanu, a teraz już i Chin? ;-)

Duster okazał się autem lepiej wyciszonym po liftingu. Wygląda dobrze, choć wnętrze odbiega nieco od doskonale wyposażonych wersji aut droższych marek. Tyle, że Dustera można mieć już za 39.900 zł. Najtańsza odmiana z napędem na cztery koła (wiąże się to z wysokim poziomem wyposażenia Laureate), to wydatek minimum 58.600 zł. Wersja taka, jak testowana (1.5 dCi 110 4×4), kosztuje minimum 69.900 zł. Droższe są tylko trzy warianty serii limitowanych Black Shadow i Outdoor. To wciąż jednak nie więcej, niż 76.900 zł – poziom, na którym nawet nie zaczynają się cenniki wielu innych SUV-ów.

I owszem, mogłoby być lepsze wyposażenie, materiały wykończeniowe, czy mocniejsze silniki. Ale cena by poszła do góry. No i praktycznie wszystkie testy wersji z napędem na cztery koła chwalą Dustera za wyjątkową dzielność w terenie. Poza tym koszty eksploatacji i serwisu też są niewysokie, a z budżetowego charakteru marki wiele osób nic sobie nie robi. Dodajmy, że Dacia Duster ma standardowo trzyletnią gwarancję, a dokładając przy zakupie samochodu 1.099 zł można mieć czteroletnią ochronę gwarancyjną z przeglądami!

Nieźle po tych pierwszych kilometrach wypadło zawieszenie – oferuje, przynajmniej na asfalcie, sporo komfortu i pracuje cicho, nawet na zniszczonych drogach. Dobrze z tym współgrają fotele – nie są za miękkie, jak to trochę miało miejsce w Dokkerze, zapewniają przyzwoite trzymanie boczne, a fotel kierowcy ma regulację na wysokość.

Po tej pierwszej ćwiartce tysiąca kilometrów nie podobają mi się dwie rzeczy. Pierwsza, to trochę za nisko umieszczony ekran systemu MediaNAV (ten sam zarzut, co w testowanym niedawno Dokkerze). Druga – obudowa sterowania szybami w lewych przednich drzwiach. Jest za bardzo rozbudowana, przez co uwiera mnie w nogę, a dokładnie w kolano.

Poza tym zastrzeżeń nie mam, a średnie spalanie z dotychczas pokonanego dystansu spadło do 5,7 l/100 km. Całkiem nieźle! Zobaczymy jak będzie dalej.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDusterpodróże
Udostepnij26Tweet16Udostepnij4
Poprzedni

Dzień Bastylii – Peugeot 5008 wiózł prezydenta Macrona

Następny

Nowy model Renault – prace trwają

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowy model Renault – prace trwają

Stronniczy przegląd prasy: CAR nr 01/2017

Żółty Czajnik na 40-lecie Renault w Formule 1

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Mekes - Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?
  • Kolo - Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Kolo - Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Szymon - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Truskawa - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Tomek - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem
  • Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna
  • System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie
  • Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo
  • Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.