Dacia Duster jak żaden inny samochód z oferty tej marki nadaje się do jazdy w terenie. Nic więc dziwnego, że w listopadowy weekend członkowie Dacia Klub Polska postanowili odbyć wyprawę w malownicze bieszczadzkie tereny. W programie było zwiedzanie ciekawych miejsc, trasy objazdowe oraz lekki off-road. Jak poradził sobie Duster? Oto film z wyprawy.
Piękne widoki można podziwiać podczas pieszych wędrówek po górach, ale off-roadowa jazda samochodem również jest ciekawym sposobem na spędzenie wolnego czasu w Bieszczadach. Dacia Klub Polska w dniach 10 i 11 listopada zorganizował wyprawę, która obejmowała zarówno wycieczki piesze, zwiedzanie, jak i jazdę po asfalcie i w terenie. Dacia Duster zarówno w wersji 4×2, jak i 4×4 sprawdziła się w tej roli znakomicie.
W pierwszy dzień Dustery pokonały prawie 170 km malowniczą trasą objazdową biegnącą z Natura Park przez Balów, Czarną Górę, Polańczyk, Lutowiska i Wetlinę. W niedzielę SUV-y zakosztowały trochę off-roadu na kilku trasach w Natura Park Bieszczady, m.in. przez przełęcz Hyrczą. Był to lekki teren, aczkolwiek udało się ubrudzić auta. Oto filmy z klubowej wyprawy:
Dacia Duster – najpopularniejszy SUV w Polsce?
Dacia Duster to kompaktowy SUV, którego premiera miała miejsca w 2010 roku. Obecnie na rynku sprzedawana jest jego druga generacja, która od kilku miesięcy okupuje szczyt listy sprzedaży w naszym kraju. Samochód cechują bardzo dobre własności terenowe a krótkie zwisy przedni i tylny ułatwiają jazdę poza asfaltem. Dużą zaletą Dustera jest stosunkowo komfortowe zawieszenie, które jest też dostosowane do naszych dróg oraz sprawdzony napęd 4×4, produkcji Nissana. Samochód posiada obszerny bagażnik.
Wśród silników dużą popularnością cieszą się wersje 1.6 z LPG oraz trwałe i oszczędne jednostki 1.5 dCi. W najnowszej wersji Dustera można też zamówić mocną odmianę 1.3 TCe o mocy 130 lub 150 KM. Silnik ten produkowany jest przez Renault we współpracy z Mercedesem. W aktualnej ofercie z nim dostępne są wersje z napędem na dwa koła, ale Dacia zapowiada, że już wkrótce gama zostanie poszerzona o 4×4 i automatyczną skrzynię biegów.
I generacja od II generacji Dustera różni się m.in. lepszym wyciszeniem, nowym, bardziej komfortowym wnętrzem i nową gamą silników. Zainteresowanie Dusterem jest tak duże, że fabryka nie nadąża z produkcją i kolejka oczekujących jest dość długa – na fabryczne auto można czekać nawet kilka miesięcy.
Zapraszamy do lektury testów Dustera, których spory zestaw dla Was przygotowaliśmy.
Najnowsze komentarze