Dacia odnosi duże sukcesy w krajach europejskich. Rumuńską markę upodobali sobie m.in. klienci indywidualni we Włoszech.
Dobry stosunek jakości do ceny powoduje, że Dacia jest bardzo chętnie wybierana nie tylko przez klientów prywatnych w Polsce a także w innych krajach europejskich. Marka osiągnęła duże sukcesy na rynku włoskim a wręcz zdominowała włoski sektor prywatny. W pierwszym kwartale roku 2023 nabywcy indywidualni zarejestrowali 28.913 samochodów Dacii, co dało producentowi pozycję lidera. Udział Dacii w rynku wyniósł 9,7%.
Najlepiej sprzedającym się modelem marki jest Sandero. Z wynikiem 15.235 egzemplarzy hatchback był najpopularniejszym zagranicznym samochodem kupowanym przez klientów prywatnych i pozostaje liderem w segmencie B. W okresie od stycznia do kwietnia Dacia przekazała kluczyki do 10.653 Dusterów oraz ponad 9000 Joggerów. Najmniejszy model w gamie, bezemisyjny Spring, zajmuje siódme miejsce na rynku aut elektrycznych z rezultatem 650 rejestracji. Z salonów Dacii wyjechało również 21 tys. samochodów z LPG.
Zobacz także: Ile kosztuje 150-konna Dacia Duster na wypasie? Cena najdroższej wersji
„Historia sukcesu Dacii trwa, a kwiecień utrwala trend z początku 2023 roku” – skomentował Guido Tocci, dyrektor zarządzający Dacia Italia. „Bycie najlepiej sprzedającą się marką wśród klientów prywatnych we Włoszech w ciągu pierwszych czterech miesięcy napawa nas dumą i satysfakcją z niezwykłej pracy, którą wykonujemy każdego dnia, aby zaspokoić rzeczywiste potrzeby naszych klientów. Wyniki te świadczą o sukcesie wprowadzenia nowej tożsamości i strategii marki oraz pozwalają nam z optymizmem pracować nad utrzymaniem tego pozytywnego trendu wzrostowego, pozostając wiernym naszemu modelowi biznesowemu” – podsumował Guido Tocci.
Najnowsze komentarze