Dacia zaplanowała na najbliższe lata trzy duże premiery w tym jedną w segmencie C. Kiedy zadebiutuje seryjna wersja Bigstera i jakich nowości możemy spodziewać się w latach 2021 – 2025?
Gdy Luca de Meo został dyrektorem generalnym Grupy Renault był pod wrażeniem rentowności Dacii i określił markę jako „cud”. Wraz z nową strategią Renaulution, Dacia rozpoczyna kolejny etap swojej historii tworząc odrębną jednostkę biznesową wspólnie z marką Łada. Producenci zmniejszą liczbę modeli z 18 do 11 i ograniczą liczbę platform z czterech do jednej. Wszystkie nadchodzące samochody podobnie jak Sandero i Logan wykorzystają płytę podłogową CMF-B.
Producent z Rumunii nie zmieni filozofii opierającej się na oferowaniu jak najwięcej za jak najmniej. „Dacia zawsze będzie Dacią i nadal będzie oferowała niezawodne samochody, które spełniają racjonalne potrzeby klientów” – powiedział Denis Le Vot, dyrektor generalny marek Dacia i Łada podczas prezentacji planu Renaulution. W planach na lata 2021-2025 są trzy zupełnie nowe „racjonalne” modele.
2021: Dacia Spring
Dacia rozpoczęła rok 2021 od wprowadzenia na rynek modelu Sandero i Sandero Stepway, które mimo ulepszeń wciąż oferują bezkonkurencyjną cenę na rynku. Wiosną do oferty dołączy Logan oraz pierwszy samochód elektryczny marki: Spring. W pierwszej kolejności Dacia udostępni miejski model na prąd firmom oferującym usługi car-sharingu a jesienią możliwość zamówienia Springa otrzymają również klienci prywatni. Producent zapowiada pojazd jako najtańszy elektryk na rynku.
2022: następca Lodgy i Logana MCV
Dacia Logan MCV zniknęła z oferty w roku 2020. Wkrótce podobny los czeka Lodgy. Minivan zadebiutował w 2012 roku a więc 8-letni cykl życia, do którego przyzwyczaiła nas Dacia, ma już za sobą. Jaki model zastąpi Lodgy? W harmonogramie na rok 2022 znajduje się tajemniczy samochód segmentu B, który powstanie na platformie CMF-B. Spodziewamy się sylwetki SUV-a, nowego logo marki i napędu hybrydowego.
2024: Dacia Duster III
Dacia Duster pojawiła się na rynku w 2010 roku i od tamtej pory cały czas jest oparta na tej samej platformie B0. III generacja bestsellerowego SUV-a po raz pierwszy wykorzysta płytę podłogową CMF-B pożyczoną od Renault Clio, co pozwoli na ograniczenie kosztów produkcji.
2025: Bigster
Dacia „sięga wyżej i rozbija szklany sufit segmentu C” – oświadczyła marka podczas prezentacji koncepcyjnego modelu Bigster. Nowy SUV mierzy 4,6 m długości, czyli porównywalnie do Peugeot 5008. Bigster wprowadzi do gamy nowy styl, terenowy charakter i będzie oferował 7 miejsc w kabinie.
Rok 2025 to także najwyższy czas na face lifting Sandero i Logana.
Najnowsze komentarze