1999: Dacia wchodzi w skład Grupy Renault
Firma Renault objęła 51% udziałów w kapitale zakładowym Dacii, zwiększając je stopniowo w kolejnych latach. Od roku 2003 Renault posiada 99,3% udziałów w tej firmie.
1999-2004: szeroko zakrojona modernizacja
2004-2005: wprowadzenie na rynek Dacii Logan, która staje się wzorem dobrego jakościowo samochodu rodzinnego za przystępną cenę
Przeznaczeniem tego rodzinnego, niezawodnego i przystępnego cenowo pojazdu było umożliwienie posiadania samochodu rodzinom w krajach o gospodarkach wschodzących (Rumunia, kraje Maghrebu). Pozytywnie przyjęta przez prasę oraz budząca zainteresowanie klientów, Dacia Logan trafiła na rynki krajów europejskich wiosną 2005 roku. Sukces był natychmiastowy. Na wszystkich rynkach: zarówno w Europie Wschodniej, w krajach Maghrebu, jak i w Europie Zachodniej, Dacia Logan zdobyła licznych klientów.
Sprzedawane również pod marką Renault poza Europą i krajami Maghrebu, Logany jeżdżą obecnie po drogach ponad 80 krajów. Na koniec czerwca 2009 roku sprzedaż Logana na wszystkich rynkach ogółem pod obydwiema markami (Renault i Dacia) przekroczyła milion egzemplarzy.
Kilka kluczowych dat
2 czerwca 2004 roku – światowa premiera Logana w Technocentre (Francja)
9 września 2004 roku – wprowadzenie Logana do sprzedaży w Europie Wschodniej
czerwiec 2005 roku – wprowadzenie Logana na rynki Europy Zachodniej
8 września 2005 roku – wprowadzenie do sprzedaży Logana 1.5 dCi
2006-2008: 3 nowe modele w gamie Dacii
Dacia wzbogaciła swoją gamę o model Logan MCV, będący wersją kombi Logana, a następnie o dwa modele dostawcze, Logan Van i Logan Pick-up. W bardzo krótkim czasie Logan MCV zdobył mocną pozycję na wszystkich rynkach. Ten mogący wygodnie pomieścić nawet do 7 dorosłych osób, model, stał się wzorcowym przykładem przystępnego cenowo kombi. Do dziś sprzedanych zostało ponad 220.000 egzemplarzy Logana MCV, głównie na terenie Europy.
Kilka kluczowych dat
marzec 2006 roku – prezentacja na Salonie Samochodowym w Genewie modelu Logan Steppe, pierwszego show-cara Dacii
październik 2006 roku – wprowadzenie modelu Dacia Logan MCV
luty 2007 rok – wprowadzenie modelu Dacia Logan Van
luty 2008 roku – wprowadzenie modelu Dacia Logan Pick-up
2008: Dacia eco² – ekonomiczne samochody przyczyniające się do lepszej ochrony środowiska
Wraz z wprowadzeniem znaku Dacia eco2 podczas Salonu samochodowego w Paryżu w październiku 2008 roku, Dacia udowodniła, że przystępne cenowo samochody i ochrona środowiska są pojęciami jak najbardziej kompatybilnymi. Wszystkie modele gamy są dostępne również w wersji Dacia eco2 z silnikami wysokoprężnymi, emitującymi nie więcej niż 140 g CO2/km.
2008-2009: coraz bardziej atrakcyjna marka
Wraz z wprowadzeniem na rynek modelu Sandero, kompaktowego i przestronnego 5-drzwiowego hatchbacka, Dacia wkroczyła na nowy etap: przystępny cenowo samochód staje się również synonimem atrakcyjnej i nowoczesnej stylistyki. Tendencję tę potwierdza następnie Duster, pierwszy samochód koncepcyjny Dacii oraz Sandero Stepway, wersja Sandero o wyglądzie pojazdu terenowego.
Kilka kluczowych dat
czerwiec 2008 roku – wprowadzenie do sprzedaży modelu Dacia Sandero
lipiec 2008 roku – wprowadzenie do sprzedaży Nowej Dacii Logan
październik 2008 roku – wprowadzenie Nowej Dacii Logan MCV
marzec 2009 roku – prezentacja w Genewie modelu Duster, pierwszego samochodu koncepcyjnego Dacii
lipiec 2009 roku – wprowadzenie do sprzedaży Dacia Sandero Stepway
Dacia dzisiaj
Dziś bardziej niż kiedykolwiek Dacia wychodzi naprzeciw zmieniającym się przyzwyczajeniom klientów poszukujących tego, co najistotniejsze w samochodzie. W ciągu pierwszych 5 miesięcy 2009 roku Dacia sprzedała blisko 120.000 samochodów i odnotowała 15,5-procentowy wzrost na rynkach charakteryzujących się ogólnym spadkiem rzędu 16%. Sprzedaż modeli tej marki w Niemczech uległa ośmiokrotnemu zwiększeniu, Dacia jest dziewiątą marką na rynku francuskim.
Dacia jutro
Dacia pozostanie wierna swojemu pozycjonowaniu na rynku i będzie nadal rozbudowywać swoją gamę, wprowadzając w 2010 roku nowy model 4×4. Rozwój gamy Entry, oferowanej na rynkach pod marką Dacii i Renault, jest jednym z priorytetowych kierunków działań Grupy Renault. Dzięki obejmującej pięć modeli gamie, Grupa liczy na utrzymanie swojej przewagi nad konkurencją i spełnienie zmieniających się oczekiwań nabywców samochodów.
Zmiana sprzedaży modeli Dacii
Kraje o największej sprzedaży modeli Dacii
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze