Dacia i Renault, marki Grupy Renault, z optymizmem patrzą na nadchodzące lata, opierając swoje plany na elastycznej strategii napędowej. Zróżnicowana oferta jednostek napędowych – od napędów LPG po hybrydy i PHEV oraz silniki elektryczne, oraz szeroko przekrój mocy, od 90 d 300 KM 4×4, pozwalają na zaoferowanie klientom wszystkiego co niezbędne.
Jednym z kluczowych atutów obu marek jest wszechstronna gama napędów. Dacia, znana z dostarczania mobilności w przystępnej cenie, zdobyła serca klientów dzięki niskim cenom i fabrycznej instalacji LPG, która oferują bardzo niskie koszty użytkowania i – co może być dla niektórych osób istotne – mniejszy wpływ na środowisko. Co ważne, po sygnałach od klientów, Dacia wprowadziła mocniejszą odmianę silnika z LPG – 140 KM w najnowszym swoim SUVie Bigster. Także w nim znaleźć można hybrydę full hybrid 1.8 o mocy 155 KM, zapewniającą wyjątkowo niskie zużycie paliwa. W pozostałych modelach – jak np. w Dacii Jogger, oprócz LPG mamy hybrydę 1.6 o mocy 140 KM.
Test: Dacia Jogger Full Hybrid 140 – jakie ma opinie? Wady i zalety napędu hybrydowego
Renault stawia na różnorodność technologii hybrydowych, oferując rozwiązania dostosowane do różnych potrzeb klientów. Miękkie hybrydy (mild hybrid), pełne hybrydy (HEV) oraz hybrydy plug-in (PHEV) łączą nowoczesność, efektywność i ekologię. W Renault można mieć silnik PHEV o mocy 300 KM i napęd na wszystkie koła. To już celowanie w klasę premium i rzeczywiście, nowe Renault Rafale z tym napędem robi ogromne wrażenie, o czym nie raz mogliśmy przekonać się w czasie naszych testów.
Test: Renault Rafale 300 KM 4×4 Esprit Atelier. Pozytywne opinie i 6,4 sekundy do setki
Nie tylko napędy stanowią u sukcesie obu marek – to także szeroka i kompletna gama modnych nadwozi i rozmiarów samochodów. Dacia oferuje w tej chwili dużego SUVa (Bigster), kompaktowego SUVa (Duster), 7-osobowy samochód kompaktowy (Jogger) czy wreszcie niedrogi samochód klasy B do miasta (Sandero). Jest też tani elektryczny Spring. W przypadku Renault gama jest jeszcze szersza (a mowa tu tylko o samochodach osobowych): Clio jako auto miejskie, Captur jako sporych rozmiarów crossover, Symbioz (SUV), Austral (SUV), Espace (duży SUV) czy wreszcie topowy w gamie SUV Coupé czyli Rafale. Ten ostatni jest samochodem bardzo dopracowanym, aspirującym zdecydowanie wyżej niż segment popularny. Jest też niezwykle udany Renault 5 i Renault Scenic (oba to samochody roku!).
Uzupełnieniem dobrej gamy napędów i modeli są znakomite wyniki konkursu Car of The Year, który w tym roku zdobył Renault 5. Jest się czym chwalić. A przecież to nie koniec rozwoju – Dacia i Renault zapowiadają nowe ciekawe modele.
Nic dziwego, że obie marki cieszą się na nadchodzące lata i mają szansę na odniesienie sporego sukcesu.
Najnowsze komentarze