Według raportu, który opublikowało Stowarzyszenia Europejskich Producentów Samochodów ACEA, rumuńska marka Dacia, należąca do francuskiej grupy Renault, odnotowała w marcu imponujący wzrost liczby rejestracji w Europie, aż o 64,7% do poziomu 34.200 sztuk. To duży sukces.
Wzrost sprzedaży rok do roku w całym pierwszym kwartale wyniósł 6,9%. Dzięki rosnącej sprzedaży Dacii, marka notuje coraz większy udział w rynku.
Hitem sprzedaży w Dacii pozostaje Dacia Duster, jednak rośnie tez udział nowej Dacii Sandero. Duster wkrótce zostanie zaprezentowany w wersji po faceliftingu, co powinno znowu podnieść jego popularność. W Polsce Dacia Duster jest najchętniej wybieranym SUV-em przez klientów indywidualnych i plasuje się też w czołówce ogólnych rankingów sprzedaży w tym segmencie.
W pierwszym kwartale 2020 roku udział marki Dacia wyniósł 2,7%. W tym roku udział ten zwiększył się do 2,9% co oznacza poziom taki sam jak Volvo (2,9%) oraz wyższy niż Nissan (2,5%) i Seat (2,3%). Dacia osiąga znacznie lepsze wyniki niż Jeep, Alfą Romeo, Mini, Smart, Land Rover, Mazda, Honda czy Mitsubishi.
źródło: ACEA
Najnowsze komentarze