Marka Dacia przygotowała prawdziwą metamorfozę swojej oferty. Pojawi się m.in. napęd elektryczny i hybrydowy a wśród modeli nowy 7-miejscowy SUV. Jakie pojazdy zadebiutują w przyszłym roku?
Szefowie Dacii przeprowadzili gruntowny przegląd gamy modelowej stopniowo pozbywając się przestarzałych aut, które coraz słabiej wypadały w słupkach sprzedaży. Pożegnamy model Logan MCV, Lodgy, z kolei Dokker zmienił barwy na Renault. Już wkrótce zobaczymy kilka nowości, które zgodnie z filozofią Dacii mają oferować jak najwięcej za jak najmniej a więc nowocześniejsze, lepiej wykończone i jednocześnie przystępne cenowo pojazdy. Prawdziwa przemiana dotyczy również napędów rumuńskiego producenta. Po raz pierwszy w historii Dacii w salonach pojawią się samochody elektryczne i hybrydowe.
Dacia Sandero i Sandero Stepway
Nowa Dacia Sandero jest ładniejsza, nowocześniejsza, ale wciąż tania, co widzimy na przykładzie rynku francuskiego, na którym pojazd kosztuje 8690 euro. Polski cennik poznamy jeszcze w tym roku. Spodziewamy się, że model zostanie wyceniony tuż poniżej 40 tys. zł. Różnica pomiędzy Renault Clio, które startuje od 49.900 zł a Sandero musi być wyraźnie widoczna.
Hatchback trafi do salonów we Francji w styczniu 2021 roku w Polsce pojawi się bliżej wiosny. Równolegle z Sandero Dacia wprowadzi wariant Stepway o modnym nadwoziu crossovera. Pojazd powstał na platformie CMF-B pożyczonej od Clio i Captura a pod jego maską znajdą się silniki 1.0 SCe 75 oraz 1.0 TCe 90. Ten ostatni dostępny będzie również w wersji z instalacją LPG o mocy 100 KM. Dacia stawia na prostą, przejrzystą gamę ze skromną liczbą wersji oraz inteligentne rozwiązania takie jak modułowe relingi dachowe, czy obsługę multimediów za pomocą aplikacji w smartfonie.
Nowa generacja Logana
Wraz z modelem Sandero Dacia odnowiła także swojego budżetowego sedana, który ponad 15 lat temu pokazał, że można wyprodukować tani samochód dostępny dla szerszej grupy klientów. Pojazd w minionym roku nie cieszył się popularnością we Francji dlatego III generacja nie będzie oferowana nad Sekwaną. Na liście krajów, które otrzymają Logana III znalazła się za to Polska. Pojazd powinien zadebiutować krótko po Sandero. Wersja kombi, czyli Logan MCV już zniknął z oferty.
Pierwsza Dacia z napędem elektrycznym
Samochody elektryczne mogą przerażać wielu klientów wysoką ceną. Odpowiedzią na zmieniające się w kierunku alternatywnej mobilności trendy oraz drogie auta konkurencji ma być nowa Dacia Spring. Wiosną poznamy cenę modelu a w pierwszych salonach dealerskich samochód pojawi się we wrześniu 2021 roku. Polska powinna otrzymać Springa pod koniec roku 2021 lub na początku roku 2022. Elektryczna Dacia została wyposażona w akumulator o pojemności 26,8 kWh, który zasila silnik elektryczny o mocy 33 kW (44 KM). Zasięg pojazdu wynosi 225 km.
Renault Express zamiast Dokkera
Z oferty Dacii pożegnamy wkrótce model Dokker. Grupa Renault zdecydowała, że nowa generacja zostanie oznaczona rombem dlatego Dacia Dokker to teraz Renault Express. Pojazd powstał na tej samej platformie B0, co poprzednik, ale wprowadzono sporo zmian w wyglądzie i wyposażeniu. Na polskim rynku Renault Express Van zadebiutuje na początku lutego 2021 roku a w salonach dealerskich zobaczymy model w maju.
Odnowiona Dacia Duster
Na rok 2021 Dacia przygotowała również face lifting Dustera. Premiera odbędzie się jesienią. Wizualnie model zostanie dopasowany do nowego Sandero. Ponadto pożyczy kilka nowych elementów wyposażenia od miejskiego hatchbacka. Do oferty powróci automatyczna skrzynia EDC, która zostanie sprzężona z jednostkami benzynowymi TCe o mocy 130 i 150 KM. Na III generację poczekamy do 2024 roku. Pojazd powstanie na platformie CMF-B i otrzyma napęd hybrydowy E-Tech, ale pierwszym modelem hybrydowym Dacii będzie 7-miejscowy SUV.
Nowy sposób na Lodgy
SUV z dwoma fotelikami chowanymi w bagażniku ma zastąpić minivana Lodgy oraz Logana MCV. Debiut odbędzie się w przyszłym roku. U dealerów zobaczymy „Grand Dustera” na początku 2022 roku. Do produkcji nowego SUV-a Dacia również wykorzysta platformę CMF-B, która pozwoli na zastosowanie napędu hybrydowego E-Tech o mocy 140 KM.
Najnowsze komentarze