Francuską motoryzację na okładce aktualnego numeru tygodnika AUTO ŚWIAT reprezentuje Dacia Jogger. Są też zdjęcia Opla Astry Sports Tourer oraz Nissana Ariya. Słabo to wygląda, ale może wewnątrz będzie lepiej?
AUTO ŚWIAT nr 13 (1330) z 4.IV.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 6,6 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, C5 X, Clio, Jogger, Lodgy, Logan, Astra
I właśnie wspomniane kompaktowe kombi Opla jest pierwszym spośród interesujących nas samochodów opisanych przez aktualny AUTO ŚWIAT. Znajdziecie go na stronie 10. Spodziewana cena bazowa – o ile czegokolwiek można być teraz pewnym – ok. 88.000 zł. Na pewno Astra Sports Tourer prezentuje się atrakcyjnie. Jest przestronny, zarówno na fotelach, jak i na kanapie, dysponuje przeszło 600-litrowym bagażnikiem, który po złożeniu dzielonej na trzy kanapy może urosnąć o ponad tysiąc litrów, a wszystko t przy nadwoziu krótszym od poprzednika o 6 cm, za to rozstawie osi większym o centymetrów siedem. Gama silnikowa jest taka sama, jak w przypadku hatchbacka, obejmuje więc także dwie hybrydy plug-in.
Dwóm Nissanom poświęcono strony 12-13. Więcej miejsca zajęła Ariya. To elektryczny samochód, który wkrótce trafi na rynek, także polski. Akumulatory – zależnie od wersji – będą miały pojemność 63 kWh lub 87 kWh. Te większe dostępne będą także w wersji napędzanej na obie osie. Zasięg – nawet do 500 km, ale tylko dla odmian przednionapędowych. AUTO ŚWIAT chwali jakość wykonania samochodu, świetne materiały wykończeniowe i przestronność. Doceniają także ergonomię i niezłe prowadzenie, na ile można było się o tym przekonać na zamkniętym torze.
Obok zaprezentowano Qashqaia z benzyniakiem, który jest jednak jedynie generatorem prądu dla elektrycznego napędu. Ten ostatni generuje 190 KM, choć benzyniak, to tylko 158-konny trzycylindrowy silnik 1.5, oczywiście turbodoładowany. AUTO ŚWIAT docenia dynamikę tej wersji i brak drgań.
Większą część strony 14. poświęcono na Citroëna C5 X. To następca C5 wycofanego już niemal 5 lat temu, ale aktualny model nie jest klasycznym przedstawicielem segmentu D. Jest w zasadzie crossoverem. Pochwalono francuską nowość za przestronne wnętrze, wysoki komfort i – to ciekawostka! – wygodną pozycję za kierownicą. Zwykle francuskie samochody są w tej kwestii krytykowane przez motogazetki. Kompletnie nie wiem, dlaczego ;-) Kiepsko oceniono obsługę urządzeń pokładowych – ekran ma wprawdzie dobrą grafikę, ale menu znowu jest dla Panów dziennikarzy skomplikowane. Na szczęście pochwalili 130-konny silnik PureTech, m.in. za wysoką kulturę pracy, ale i dynamika, jak na tak duże auto, okazała się przyzwoita. Dobre noty zebrała też automatyczna ośmiobiegowa przekładnia.
Na stronach 22-24 AUTO ŚWIAT zastanawia się, czy Joggger, to Najlepsza Dacia w historii? To samochód łączący – w naprawdę udany sposób – cechy minivana, kombi, a do tego ma pewne cechy – np. prześwit – SUV-a. Ba, pod względem prześwitu Jogger jest lepszy od niejednego SUV-a. Do tego – o czym miałem okazję osobiście się przekonać – dobrze jeździ i jest autem całkiem funkcjonalnym. Niedługo podobny model – tyle, że zasilany LPG – będę mógł przetestować także w polskich warunkach. Pomarudzono na wąskie wnętrze, choć z moich pomiarów wynika, że wcale nie jest tak źle w porównaniu do innych modeli Dacii – Logana MCV II, Dokkera i Lodgy. AUTO ŚWIAT docenił też niedużą masę własną Joggera, niższą, niż Clio E-Tech. Upatruje tego w oszczędnościach na materiałach, ale zaraz kontruje, że auto jest wykonane schludnie i dobrze zmontowane. 110-konny silnik TCe bardzo dobrze sobie radzi z lekkim kombi, a lewarek „przyjemnie pracuje”! Efektem niedużej masy jest rozsądne gospodarowanie benzyną. Skrytykowano za to głośność w samochodzie. Spodobało się za to zawieszenie, dzięki któremu Jogger mniej się buja, niż np. bardziej miękko zestrojony Duster. Tylko średnio oceniono za to układ kierowniczy określając go mianem „leniwego”. Mimo to prowadzenie jest poprawne, a końcowa nota, to 4+ w sześciogwiazdkowej skali.
Zobacz, jak łatwo można stać się właścicielem Dacii Jogger
Maserati Grecale opisano na stronach 52-55.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT..
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze