Czy Dacia Jogger Eco-G z fabryczną instalacją LPG jest dobrym wyborem dla firmy i czy zda egzamin przy dużych przebiegach? W ubiegłym roku na łamach Francuskie.pl publikowaliśmy długodystansowy test modelu przy przebiegu 30 tys. km. Pan Łukasz, który użytkuje Joggera w swojej firmie od czerwca ubiegłego roku pokonał kolejne 30 tys. km i podsumował eksploatację w liczbach.
Przypomnijmy, że zadaniem Joggera Eco-G było zastąpienie wysłużonego Fiata Fiorino z przebiegiem 400 tys. km. Pan Łukasz szukał wygodnego, oszczędnego samochodu dla swojej firmy – samochodu, któremu niestraszne są dalekie przebiegi. Model Dacii przekonał do siebie podczas jazdy próbnej i służy właścicielowi od października 2023 roku. Wybór padł na 5-miejscowy model w wersji Expression z silnikiem ECO-G 100, wyposażony dodatkowo pakiety Thermo, Komfort Plus oraz City. Test można znaleźć pod linkiem. Na liczniku widnieje już 62.500 km i Pan Łukasz przysłał do nas podsumowanie tego okresu.
Zobacz test: Dacia Duster III LPG Eco-G 100 Sleep Pack – sposób na tanie podróżowanie i biwakowanie
Dacia Jogger Eco-G – statystyki za cały rok 2024:
- przejechany dystans: 53.600 km
- średnie zużycie benzyny: 0,21 l/100km
- średnie zużycie gazu LPG: 8,57 l/100km
- uśredniony koszt paliwa: 26,21 PLN/100km
Do obecnej chwili nie ujawniły się żadne poważne usterki. Jedyne co daje się zauważyć to wspominana już uprzednio nieco nierówna praca bardzo zimnego silnika na zasilaniu benzyną. Jest to jednak bardzo trudne do zademonstrowania w serwisie (nie występuje zawsze) i stosunkowo mało dokuczliwe – ustępuje w ciągu ok. 1 min. od uruchomienia silnika.
W październiku 2024 roku samochód przeszedł urzędowe badanie techniczne (bez uwag) a w grudniu przegląd serwisowy po 60.000 km (również bez stwierdzonych usterek, poziom zużycia elementów ciernych układu hamulcowego oceniono na 40%, co uznać należy za bardzo dobry wynik dla tego przebiegu).
Przegląd obejmował m.in. wymianę:
- oleju i filtra olejowego
- filtra powietrza
- filtra kabinowego
- filtrów LPG (fazy ciekłej i stałej)
- świec zapłonowych
Łączny koszt przeglądu wyniósł 1916,79 PLN brutto.
Nowa Dacia Jogger – cena wersji 5 i 7-osobowej na polskim rynku
Co mogłoby być lepsze?
Jesienna eksploatacja samochodu ujawniała drobny lecz uciążliwy mankament – umiejscowienie wlewu płynu do spryskiwaczy w zagłębieniu plastikowego podszybia sprzyja gromadzeniu się wokół niego ogromnych ilości liści, których usunięcie staje się kłopotliwe nawet z użyciem odkurzacza (zagłębienie jest tak ukształtowane, że liście trzeba wyciągać długim i cienkim przedmiotem).
Dodatkowo, narzekać można na działanie systemu podgrzewania lusterek – jest on tak słaby, że chwilami nie ma pewności, czy rzeczywiście działa. Z reguły zostaje zdezaktywowany wyłącznikiem czasowym zanim jeszcze przyniesie wyraźną poprawę i dopiero po drugim lub trzecim uruchomieniu lusterka zostają oczyszczone.
Tekst: Łukasz Dzierżawa, redakcja
Najnowsze komentarze