Dacia Jogger, najnowszy samochód marki Dacia, który może być wyposażony w napęd LPG, benzynowy lub hybrydowy, zbliża się do granicy 100.000 sprzedanych w Europie egzemplarzy. Skąd ten sukces?
Dacia Jogger staje się coraz bardziej popularna. To wybór dla wszystkich, którzy potrzebują niedrogiego, dobrze wyglądającego i bardzo praktycznego samochodu a nie potrzebują klasy premium ani vana.
Dacia Logan MCV była pierwsza
Recepta na udane i popularne auto jest dobrze znana marce Dacia. Historia Joggera zaczęła się 17 lat temu. Wtedy na rynku zadebiutowała Dacia Logan MCV, bazująca na pierwszym Loganie. Miał to być ekstremalnie tani samochód, ze względu na niską cenę uproszczony i oferujący podstawowe możliwości, bez żadnych wodotrysków. Nie było więc w nim ani dobrego wyciszenia, ani mocnych silników.
Ale niska cena i siedem pełnowymiarowych miejsc zrobiło swoje. Dacia Logan MCV stała się samochodem bardzo chętnie kupowanym przez klientów. Ci, którzy nie potrzebowali siedmiu miejsc, doceniali potężny bagażnik. A ci, którzy musieli przewozić więcej osób, doceniali, że MCV przewiezie siedmiu dorosłych i to całkiem wygodnie. Pod maską oferowano napęd benzynowy, LPG oraz diesla.
My po premierze benzynową Dacią Logan MCV przejechaliśmy kilka tysięcy kilometrów w ciągu trzech dni. Dała radę, my też.
Potem była Dacia Lodgy, zwana swojsko Lodzią
Kolejnym krokiem na drodze do Joggera była Dacia Lodgy. Może niezbyt urodziwa, bo wiele osób krytykowało styl nadwozia, za to szalenie praktyczna. Jeszcze bardziej pojemna, nadal mogąca przewieźć siódemkę dorosłych. Samochód oferowany był z większą gamą silników, pojawiło się pierwsze 1.2 TCE Turbo o mocy 115 KM. Klientów powoli przybywało, pojawiła się lepiej wyposażona wersja Stepway, plastiki w środku zmieniały powoli swój charakter z budżetowego na… nieco mniej budżetowy.
Dacia Jogger – pierwsza hybrydowa Dacia
Prawdziwy przełom przyszedł w 2022 roku, gdy na rynku zadebiutował Jogger. Samochód łączy wszystko co najlepsze w Dacii: a więc znakomity stosunek możliwości do ceny, napęd LPG o mocy 100 KM i silnik benzynowy 110 KM a od niedawna hybryda. Ten ostatni 140-konny zespół napędowy znamy już z Renault Clio, ale w Dacii nabiera on zupełnie nowego wyrazu. Lekkie nadwozie, spory prześwit, siedem miejsc siedzących – 140 KM ma tu co robić.
Pierwsze testy Dacii Jogger Hybrid 140 są bardzo obiecujące. Jednak premiera w Polsce dopiero na przełomie 2023 i 2024 roku.
Auto zyskało już blisko 100.000 nabywców a liczba zamówień stale rośnie. Po wprowadzeniu hybrydy wzrosło zainteresowanie szczególnie na rynkach Europy Zachodniej. Jogger pnie się w górę w rankingach sprzedaży i zapowiada tu się duży sukces.
Zobacz nowe samochody Dacia.
Najnowsze komentarze