Dacia ma w planach pokrycie najważniejszych segmentów rynku: od miejskich hatchbacków przez crossovery aż po kompaktowe SUV-y i dotarcie do nowego grona klientów dobrym stosunkiem jakości do ceny. Według dyrektora generalnego marki, kupując Dacię nie jesteś biedny, tylko mądry.
Dacia rozwija swoje portfolio produktów. Nowa generacja Sandero i Logana, odświeżony Duster i rodzinny model Jogger mają przyciągnąć do salonów nowych klientów. W katalogu pojawił się nawet Spring, czyli pierwszy elektryczny model marki. Denis le Vot, dyrektor generalny Dacii porównał obecną gamę do tej sprzed lat i powiedział w wywiadzie dla rumuńskiego magazynu Auto Expert, że marka podąża w dobrym kierunku. „Jesteśmy w przełomowym momencie historii firmy: 15 lat temu, dzięki Loganowi byliśmy firmą oferującą tanie produkty, teraz mamy najlepszy stosunek jakości do ceny” – przekonuje. „W Europie Sandero kosztuje nieco ponad 8.000 euro, Stepway ponad 12.000. Modele te pokrywają 75% sprzedaży. Nie mamy powodu, aby zmieniać tę strategię. Musimy jednak postawić dwa warunki: platforma musi być elastyczna, aby mogła obsługiwać większe samochody”.
Zobacz także: Dacia Duster z przebiegiem 156 tys. km. Opinia właściciela po 7 latach użytkowania
Nowość w segmencie C: Dacia Bigster
Dacia chce pokryć wszystkie najważniejsze segmenty rynku: samochody rodzinne, crossovery, pojazdy elektryczne i hatchbacki. „W przyszłości będziemy mieli również piąty filar stabilności: Bigster, w segmencie C. Czy to wystarczy na długofalowy sukces? Nie wiem. Jednak oprócz tradycyjnych klientów Dacii, którzy dbają o budżet, kierujemy samochody do dwóch nowych rodzajów klientów: tych, którzy kupili droższe samochody używane i tych, którzy wybrali droższe nowe samochody z wyższych segmentów” – tłumaczy Denis le Vot.
„Zazwyczaj ludzie mówią sobie: niekupowanie drogiego samochodu jest w porządku. Mogę to zrobić, ale nie zrobię, bo tego nie potrzebuję. Bigster będzie właśnie takim samochodem, fajnym, dającym wszystko, co niezbędne, bezproblemowym, za przyzwoitą cenę” – mówi szef Dacii. „Kupując Dacię, nie jesteś biedny, jesteś mądry. Dokonałeś wyboru. To właśnie chcemy pokazać w nowej gamie modelowej. Łatwo to powiedzieć, ale niełatwo zrobić” – dodaje.
Zobacz także: Dacia Duster w wersji retro. Powrót do korzeni i modelu 1300
7-miejscowy model w przystępnej cenie
Nowa Dacia Jogger to przede wszystkim samochód rodzinny o przestronnym wnętrzu. „Ma w sobie trochę z Lodgy, trochę z Dokkera i, co bardzo ważne, potwierdza doskonałe cechy platformy. Dużą zaletą modelu jest jednak to, jak wypada w porównaniu do 7 miejscowych konkurentów. Sprawdź ceny. Są dwa razy wyższe” – powiedział magazynowi Auto Expert Denis le Vot.
Dacia nie ujawniła wprawdzie cen nowego Joggera, ale zapowiada, że powinien kosztować w podstawie ok. 15 tys. euro (ok. 69 tys. zł). „Samochód waży 1,2 tony i potrafi rozsądnie przenieść masę za pomocą silnika o pojemności 1 litra o niskiej emisji, a konkurenci sprzedają 350-400 kg więcej, co wymaga większych silników, które kosztują więcej”.
Autoexpert.ro
Najnowsze komentarze