Pierwszy kwartał 2022 roku był we Włoszech po prostu znakomity dla marki Dacia. Na rynku samochodów prywatnych, który spadł o 25,6%, Dacia odnotowała nadzwyczajne wyniki w pierwszym kwartale, co pozwoliło jej zająć drugie miejsce na rynku samochodów osobowych w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych i być najlepiej sprzedającą się marką zagraniczną we Włoszech z wynikiem 18.232 rejestracji na rynku samochodów prywatnych.
Marka reprezentuje 8,4% tego rynku, odnotowując wzrost o 3,7 punktu procentowego w zakresie udziału w tymże rynku w porównaniu do pierwszego kwartału 2021 roku.
Koniecznie trzeba przy tym nadmienić, że we Włoszech Dacia nadal pozostaje wierna swojej podstawowej działalności, odnotowując 95% sprzedaży właśnie dla klientów indywidualnych. Wygląda to więc zupełnie inaczej, niż rynek polski. Dacia kończy kwartał z bardzo wysokim portfelem klientów, ponad dwukrotnie większym niż w marcu 2021 r. Rumuński producent wchodzący w skład Grupy Renault, pomimo trudności związanych z rzeczywistością rynkową, której doświadczamy, również w 2022 roku zamierza potwierdzić się jako marka gwarantująca najlepszy na rynku stosunek jakości do ceny oferując pojazdy spełniające realne potrzeby klientów.
Liderem w gamie marki z 9.580 rejestracjami pozostaje Dacia Sandero. Sprzedaż modelu nadal się rozwija, zajmując trzecie miejsce na całym rynku samochodowym i ugruntowując swoją pozycję najlepiej sprzedającego się samochodu zagranicznego we Włoszech na rynku samochodów prywatnych, znajdując absolutny prymat nawet wśród prywatnych samochodów segmentu B. Dwóch na trzech klientów Sandero wybiera model Stepway, miejskiego crossovera z duchem przygody, a prawie 70% wybiera dwupaliwowy silnik benzynowy/LPG ECO-G 100.
Wyniki za pierwszy kwartał 2022 roku to efekt nie tylko sprzedaży Sandero, ale także nieustannej pracy nad Dusterem, który z 7.146 rejestracjami zdobywa podium wśród najlepiej sprzedających się zagranicznych samochodów dla osób prywatnych. Ważne wyniki Sandero i Dustera, tj. pierwsze i trzecie miejsce wśród zagranicznych aut sprzedawanych osobom prywatnym, pokazują, jak bardzo Dacia jest doceniana przez zwykłych ludzi.
Wśród wyników tego miesiąca należy też wspomnieć podwójne prowadzenie pewnego małego autka. To Spring, pierwszy w 100% elektryczny samochód miejski z gamy Dacii, który w pierwszym kwartale 2022 roku plasuje się na pozycji najlepiej sprzedającego się zagranicznego samochodu elektrycznego z 1.234 rejestracjami jest też zdecydowanie najlepiej sprzedającym się autem na prywatnym rynku samochodów elektrycznych z 1.153 rejestracjami.
Dacia utrzymuje pozycję lidera również na rynku LPG z 25% wzrostem w porównaniu do pierwszego kwartału 2021 roku i ponad 40% udziałem w rynku. Oferta ECO-G, dwupaliwowego silnika benzyna+LPG obecna w całej gamie modeli z silnikami spalinowymi, gwarantuje bezpieczeństwo i niezawodność, łącząc łatwość obsługi, przyjemność z jazdy, redukcję emisji CO2 i dużą autonomię. A do tego niższe koszty eksploatacji.
„Doskonałe wyniki pierwszego kwartału pokazują, że Dacia to solidna marka. Widząc, że Dacia staje się najlepiej sprzedającą się zagraniczną marką dla klientów indywidualnych, a nasze dwa flagowe samochody, Sandero i Duster, odpowiednio pozycjonują się jako pierwszy i trzeci samochód zagraniczny na rynku samochodów prywatnych, jest źródłem wielkiej dumy dla całego zespołu. Również sprzedaż elektrycznego Springa daje nam ogromną satysfakcję, potwierdzając pierwsze miejsce wśród samochodów elektrycznych na rynku klientów prywatnych. W marcu, bardzo szczególnym dla nas miesiącu, wprowadziliśmy również na rynek nowy model. To Jogger, czwarty filar strategii produktowej Dacii, jedyny w swoim rodzaju pojazd. Od momentu otwarcia zamówień nowy model wybrało ponad 3.000 klientów i to napawa nas optymizmem” – komentuje Guido Tocci, dyrektor zarządzający Dacii we Włoszech.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Dacia
Najnowsze komentarze