Dacia Lodgy kończy swoją karierę na polskim rynku. Minivan zniknął ze strony producenta, ale i tak przetrwał dłużej niż zapowiadała Dacia Polska. Miejsce modelu na dobre zajął Jogger.
Czasy popularności minivanów niestety są już za nami, a preferencje klientów nie mają litości dla rodzinnych pojazdów z praktycznym wnętrzem, które ustąpiły miejsca modnie wyglądającym SUV-om. Po wycofaniu z rynku wielu udanych modeli takich jak Renault Scenic, czy Citroën C4 Picasso/Spacetourer do historii przechodzi kolejny przedstawiciel tego segmentu. Dacia Lodgy nie jest już dostępna w konfiguratorze, ale i tak utrzymała się w ofercie dosyć długo. Dacia zapowiadała wycofanie modelu już na czerwiec 2022.
Zobacz także: Nowa Dacia Jogger 1.0 LPG kontra Dacia Lodgy 1.6 LPG: „To jak niebo a ziemia”
Dacia Lodgy zadebiutowała w 2012 roku podczas salonu samochodowego w Genewie. Dwa lata później na rynek wprowadzono wersję Stepway, która nawiązywała swoim wyglądem do segmentu crossoverów. Pojazd przeszedł face lifting w 2017 roku, niewielkie zmiany wprowadzono również w roku 2019. Dacia nie zdecydowała się jednak na opracowanie II generacji Lodgy ze względu na słabnące zainteresowanie klientów tą grupą pojazdów oraz samym modelem.
Chociaż wizualnie Lodgy nie zachwycał motoryzacyjnego świata, jego zaletą była przystępna w porównaniu do konkurencji cena oraz proste, ale praktyczne wnętrze zdolne pomieścić w zależności od wersji 5 lub 7 osób. Siedzenia można było łatwo złożyć a te z ostatniego rzędu wyjąć, by uzyskać w ten sposób imponującą przestrzeń bagażową.
Test: Używana Dacia Lodgy 1.6 SCe LPG – supertania jazda dla 7 osób
Dacia Lodgy z diesem, benzyną i na LPG
Pod maską Dacii Lodgy znajdowały się jednostki benzynowe o pojemności 1,6 oraz 1,2 litra. Opcją dla oszczędnych była możliwość zamówienia minivana z instalacją LPG. W późniejszym czasie w gamie zagościł silnik 1.3 TCe, który generował moc 100 lub 130 KM. Lodgy jeździł także na oleju napędowym z 1.5 litrowym motorem dCi. W ciągu ostatnich miesięcy obecności Lodgy na polskim rynku Dacia oferowała model wyłącznie w wersji 1.5 BluedCi o mocy 115 KM.
Najnowsze komentarze