No i zaczyna się festiwal Fabii… Škoda wypuszcza jakąś podobno nową. Na okładce tygodnika MOTOR to ona zajmuje najwięcej miejsca. Jest też w aktualnym „Auto Swiecie” (przegląd wkrótce), choć stosunkowo mała i stosunkowo nisko. AUTO MOTOR I SPORT też poświęca jej kawał okładki. AUTO MOTO jeszcze w sprzedaży nie ma (przynajmniej wczoraj nie było), ale coś mi mówi, że i tam to coś zagości. Ale w zamian za to MOTOR kompletnie olał francuską motoryzację. Na szczęście jesteśmy my!
MOTOR nr 19 (3542) z 10.V.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Clio, Megane, Scenic, Thalia, Logan, Sandero, Spring
Markę Renault wspomniał we „wstępniaku” na stronie 3. Redaktor Burmajster.
Na stronach 8-9 MOTOR przedstawia szefów designu 38 marek, w tym tych francuskich lub z francuskimi powiązanych – Citroëna, Dacii, DS Automobiles, Peugeota, Opla i Renault.
Na stronie 10. natkniecie się na wyniki testów zderzeniowych trzech aut przeprowadzonych przez EuroNCAP. Wśród nich jest Dacia Logan/Sandero oceniona na dwie gwiazdki. Niedawno tłumaczyliśmy skąd się wziął ten wynik.
Test Logana III napędzanego silnikiem 1.0 TCe zasilanym gazem znajdziecie na stronach 20-21. Wśród konkurentów – Fiat Tipo i Renault Megane GranCoupe. Oczywiście Dacia jest wyraźnie tańsza (porównano wersję Komfort za 56.400 zł) od tychże rywali. Nowy Logan okazuje się zgrabnym samochodem, a w segmencie miejskich sedanów dziś już praktycznie nie ma konkurencji. Wszak nie ma już w Europie np. Renault Thalii. Nowy Logan bazuje na nowoczesnej płycie modułowej, jest atrakcyjnie wystylizowany, poprawiono materia wykończeniowe, a MOTOR uznaje montaż wnętrza za solidny. Auto jest też całkiem funkcjonalne, m.in. z powodu rozwiązań w przestronnym bagażniku. Nieźle wypada ilość miejsca w kabinie, za co odpowiedzialny jest rozstaw osi większy o 5 cm niż w Sandero.
Silnik okazuje się całkiem żwawy, choć trochę czuć jego trzycylindrową budowę. Nieźle oceniono nawet pracę skrzyni biegów. Auto jest komfortowe i prowadzi się lekko i całkiem pewnie. Również hamulce wykazują się dobrą skutecznością. Ceny samochodów są rozsądnie skalkulowane, a opcjonalne wyposażenie wręcz tanie. Tyle, że brakuje – nawet w opcjach – pewnych elementów wyposażenia wpływających na bezpieczeństwo.
W artykule o carsharingu (strony 34-35) wspomniano elektryczną Dacię Spring.
Krótka notatka o Renault Clio III z silnikiem 1.2 TCe i niskimi obrotami na biegu jałowym pojawiła się na stronie 36.
Marki Renault, Peugeot i Citroën oraz modele Renault Clio, Megane i Scenic wspomniano na stronie 37. w artykule traktującym o prywatnym imporcie używanych aut do Polski w bieżącym roku.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze