Dacia Logan I generacji została wprowadzona na rynek w roku 2004. Model doczekał się II generacji a wkrótce pojawi się trzecia odsłona sedana, ale pierwszy model wciąż znajduje się w sprzedaży na interesującym rynku irańskim jako Renault Tondar 90.
Rynek irański jest bardzo specyficzny. Oferta samochodów w tym kraju jest swoistą podróżą do przeszłości. Klienci wciąż mogą zamówić pojazdy, które z Europy wycofano wiele lat temu. Nie raz wspominaliśmy na łamach naszego portalu nieśmiertelne modele: Peugeot 405 i 206, które wciąż produkowane są w ramach umowy licencyjnej przez firmę Iran Khodro. Do wiecznie żywych modeli należy także Dacia Logan.
Dacia Logan była pierwszym pojazdem, który rumuńska marka wprowadziła na rynek po przejęciu przez Grupę Renault. Model zadebiutował w roku 2004 jako przystępna alternatywa posiadania czterech kółek i zdobył dużą popularność wśród klientów. W roku 2006 doczekał się wersji MCV, z kolei rok 2012 przyniósł II generację. Już niedługo poznamy trzecią odsłonę modelu, która powstanie na wspólnej platformie z nowym Sandero. Co ciekawe pierwszy model wcale nie odszedł w zapomnienie. Wciąż jest oferowany w Iranie pod nazwą Renault Tondar 90.
Pojazd jest promowany jako rodzinny samochód, który pomieści na tylnej kanapie trzy osoby o wzroście 180 cm. Do tego dochodzi całkiem przestronny bagażnik o pojemności 510 litrów. Renault Tondar 90 jest napędzany wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1.600 cm³, który generuje 105 KM mocy. Dostępne kolory nadwozia to Silver Platinum i Pearl Black. W ofercie Iran Khodro znajduje się również Dacia Logan w wersji pick-up.
W Polsce I generację Dacii Logan możemy znaleźć wyłącznie na rynku wtórnym. Ceny sedana kształtują się od ok. 2 tys. zł do 9 tys. zł.
Najnowsze komentarze