Dacia Logan jest znana przede wszystkim jako prosty, niedrogi sedan, od którego nie wymagamy specjalnie sportowych emocji, ale nie oznacza to, że rasowy model nie istnieje. Na sprzedaż oferowany jest 220-konny Logan przeznaczony na tor.
Dacia Logan zadebiutowała w 2004 roku jako przystępny, praktyczny samochód dla mas. Duża popularność sprawiła, że model doczekał się trzech generacji. Wersja wyścigowa, którą możemy zobaczyć na zdjęciach powstała w oparciu o II wcielenie sedana po face liftingu, ale z modelu seryjnego z 2020 roku pozostało bardzo niewiele. Pojazd jest lżejszy, bardziej aerodynamiczny i zdecydowanie zwinniejszy i szybszy.
W nadwozie wykonane z włókna szklanego włożono mnóstwo pracy. Dacia otrzymała poszerzone nadkola, wydłużony przedni zderzak oraz boczne otwory wentylacyjne a w tylnej części możemy dostrzec dyfuzor. Rasowy Logan jeździ na 17-calowych kołach ubranych w opony wyścigowe Michelin. W pierwszej chwili trudno uwierzyć, że patrzymy na Dacię Logan, ale szybkie spojrzenie na logo producenta, pozwala upewnić się, jaki to model.
Aby uzyskać lepsze osiągi i jednocześnie spełnić przepisy, Dacia Logan została pozbawiona tradycyjnych elementów wyposażenia wnętrza. Zapomnijcie o desce rozdzielczej, czy tradycyjnych siedzeniach. Gdy otworzymy drzwi do pojazdu zobaczymy… pustkę, nie licząc klatki bezpieczeństwa, kubełkowych foteli, sportowej kierownicy, czy specjalnego hamulca ręcznego. W efekcie udało się ograniczyć masę własną do 1050 kg. Nowością jest również zawieszenie z trzystopniową regulacją sprężyn firmy Intrax.
Zobacz także: Dacia: „czy na pewno potrzebujesz elektrycznie regulowanych foteli?”
Pod maską drzemie 2-litrowy silnik Renault F4R, który jest zbliżony do jednostki stosowanej w Renault Sandero RS oferowanej w Ameryce Południowej. Moc pojazdu wynosi 220 KM i jest przekazywana na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej sekwencyjnej przekładni Sadev.
Wyścigowa Dacia Logan została wystawiona na sprzedaż na Facebooku przez rumuńskiego kierowcę wyścigowego Cosmina Iona. Cena za ekstremalną wersję Logana wynosi 35.000 euro (ok. 170 tys. zł).
Źródło: Ion Cosmin Facebook
Najnowsze komentarze