Dacia z producenta tanich samochodów stała się firmą oferującą auta, które nie tylko oferują świetny stosunek możliwości do ceny, niskie koszty eksploatacji i serwisu ale też najlepsze na rynku wartości rezydualne. O sile marki stanowią trzy filary, na których oparte jest działanie firmy.
Pierwszy filar to produkty, które mają tylko to co niezbędne. Mają mieć wszystko to co potrzebne, nie może tam nic brakować, ale też nie może być nadmiaru. W ten sposób marka utrzymuje najlepszą możliwą cenę produktu końcowego. Widać to po konfiguratorze takich modeli jak Sandero, Jogger czy Duster – zestawy opcji są bardzo trafnie dobrane i trudno by było zmienić coś, aby było i lepiej i taniej. To bardzo ważny element strategii marki, która chce zdobywać serca klientów niskimi kosztami zakupu, ale też niski kosztami eksploatacji. W ramach niezbędne Dacia rozumie też LPG – autogaz, będący dzisiaj najtańszym paliwem do konwencjonalnych samochodów, jest kluczowym argumentem dla bardzo dużej części klientów a ich ilość w tym segmencie rośne.
Zobacz: Dacia Duster 150 KM – najmocniejsza Dacia
Drugi filar to odpowiednie zarządzanie zdolnościami produkcyjnymi. Fabryki pracują na 100%, portfele zamówień są wypełnione i nie ma mowy o przestojach z powodu braku zapotrzebowania. Dopiero COVID-19 i jego skutki nieco pozmieniał w tych twardych regułach, ale fabrykom udało się już wrócić do normy. Każda z fabryk pracuje tak, aby przy zachowaniu optymalnych kosztów produkować jak najwięcej.
Trzeci filar to polityka cenowa. Samochody Dacii mają świetny stosunek możliwości do ceny, natomiast w salonach nie oferuje się rabatów. Dzięki takiemu podejściu wartość rezydualna Dacii bardzo się umocniła i marka ta notuje w Europie lepsze wskaźniki niż Toyota. Nawet najstarsze samochody trzymają cenę, co jest najlepszym dowodem, że pomysł na zbudowanie najlepszej wartości rezydualnej na rynku się po prostu udał.
Zobacz: Nowe samochody Dacia. Skonfiguruj swojego Dustera
Dacia ma też bardzo ambitne plany. W przyszłym roku zaprezentuje nową odsłonę Dacii Duster, największego hitu marki. Później przyjdzie czas na znacznie większego Bigstera. Pojawią się nowe silniki zasilane fabrycznie LPG, w pełni zintegrowanym z samochodem. Będzie nowa odsłona taniego auta elektrycznego, który zastąpi Springa. Dacia to dzisiaj wielki sukces całej grupy Renault a dla Europy, w tych trudnych czasach, szansa na zakup nowego auta w rozsądnej cenie.
Najnowsze komentarze