czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Dacia: marka, która mierzy wysoko! Od Logana I do koncepcji Bigster

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-07-03
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
95 4
0
Nowa Dacia Bigster 2024
85
UDOSTĘPNIEŃ
282
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?

Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?

Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie

Jak długą drogę przeszła Dacia! Od powstania w 1968 roku, poprzez wykupienie przez Renault Group w 1999 roku aż do dziś receptą na sukces tej „małej rumuńskiej marki”, która stała się duża i międzynarodowa, było oferowanie tego, co najważniejsze w jak najlepszej cenie. Obecnie Dacia bardziej niż kiedykolwiek podąża za swą epoką i szykuje się do zapisania nowego rozdziału historii pełnej sukcesów.

Od 15 lat Dacia wyróżnia się w branży samochodowej mało konwencjonalnym podejściem. W coraz bardziej złożonym świecie kieruje się w stronę szerokiej grupy klientów, którzy wybrali bardziej rozsądny model konsumpcji. Obecna dzisiaj w 44 krajach i posiadająca ponad 7 milionów klientów Dacia potrafiła zmieniać się z upływem czasu i nie zamierza na tym poprzestać.

Skąd wzięła się nazwa Dacia?

Dacia powstała w Rumunii w 1968 roku w jasno określonym celu – miała dostarczać nowoczesne, trwałe i oszczędne samochody. Nazwa marki czerpie inspirację bezpośrednio z nazwy obszaru zajmowanego obecnie przez Rumunię, który w starożytności nosił nazwę Dacia. W 1999 roku z inicjatywy Louisa Schweitzera marka została włączona do Renault Group, co otworzyło przed nią nowe możliwości.

Ten zwrotny punkt w historii marki nabrał konkretnego wymiaru w 2004 roku wraz z wprowadzeniem na rynek modelu Logan, nowoczesnego, trwałego, rodzinnego, a przede wszystkim przystępnego cenowo sedana. Początkowo samochód został zaprojektowany na potrzeby rynków wschodzących, miał bezkonkurencyjną cenę 5000 euro i odniósł ogromny sukces handlowy również w Europie Zachodniej, gdzie bardzo szybko został wprowadzony do sprzedaży w 2005 roku. Nowy samochód sprzedawany w cenie używanego – to była rewolucja na rynku samochodowym!

Drugi model Sandero

W 2008 roku pojawił się drugi znaczący model Dacii. Sandero, wprowadzony na rynek jako produkt Grupy Renault, osiąga wielki sukces handlowy. Liczne atuty samochodu – przestrzeń wewnętrzna, zalety praktyczne i wszechstronność, a także przystępna cena sprawiły, że zajął pierwsze miejsce w sprzedaży do klientów indywidualnych w Europie.

W 2010 roku Dacia kolejny raz zburzyła kanony, oferując SUV w najbardziej przystępnej cenie na rynku. Duster to atrakcyjny samochód o bardzo dobrych właściwościach terenowych, a w dodatku przystępny cenowo. I znów Dacia odniosła sukces handlowy.

Kolejna rewolucja nadeszła wraz z modelem Spring, najtańszym samochodem elektrycznym na rynku europejskim! Wprowadzając niewielki samochód miejski o wyglądzie SUV-a Dacia po raz kolejny podważyła istniejący status quo i upowszechniła napęd elektryczny.

Z biegiem lat marka potrafiła dopasować się do oczekiwań klientów, pozostając wierna fundamentalnym wartościom. Dzięki wyjątkowej ofercie, która podąża z duchem czasów, Dacia przyciąga niezwykłą wspólnotę ludzi bardzo aktywnych w sieci, czerpiących przyjemność ze spotkań takich jak słynne „pikniki Dacii”.

Dacia dzisiaj i jutro

Bardziej niż kiedykolwiek nowoczesna i dotrzymująca kroku dokonującym się zmianom Dacia nieprzerwanie pisze swą dynamicznie rozgrywającą się historię i nie zmienia sposobu na sukces: gwarantuje bezkonkurencyjną relację ceny do wartości dla wszystkich samochodów w gamie. Poczynając od projektu, poprzez produkcję lub transport, aż po samą sprzedaż, marka pozostaje wierna strategii optymalizacji kosztów na każdym etapie, aby klienci płacili tylko za to, czego potrzebują.

Marka Dacia chce zdobywać nowe terytoria stosując unikatowy i wyjątkowo skuteczny model biznesowy i wykorzystując coraz szerszą gamę samochodów, skoncentrowaną na zaspokajaniu najistotniejszych potrzeb klienta. Jednocześnie chce posuwać się naprzód, zdobywając kolejne rynki i tworząc nowe produkty, zwłaszcza w segmencie C. Bigster Concept przedstawiony po raz pierwszy w styczniu 2021 roku podczas prezentacji planu strategicznego Renaulution jest zapowiedzią otwarcia gamy modelowej marki Dacia na nowe horyzonty.

Dacia będzie zawsze Dacią i nadal będzie oferować niezawodne samochody, które są dla klientów inteligentnym wyborem o najlepszym stosunku ceny do wartości. Tworząc business unit Dacia/LADA, w maksymalny sposób wykorzystamy modułową platformę CMF-B, poprawimy efektywność działania i podniesiemy jakość, konkurencyjność i atrakcyjność naszych produktów. Mamy tym samym wszystkie karty w ręku, by sięgać jeszcze wyżej. Bigster Concept wskazuje drogę ku tym szczytom.

Denis Le Vot, dyrektor generalny marek Dacia i LADA podczas prezentacji planu strategicznego.

Nowy SUV segmentu C

Modelem Bigster Concept Dacia pokazuje, że będzie jeszcze bardziej atrakcyjną, cool i outdoorową marką, pozostając jednocześnie przystępna cenowo i skupiona na tym, co najważniejsze dla klienta. Nastawiony na jazdę w terenie po drogach pełnych kurzu Bigster Concept oferuje bez zbędnych dodatków wszystko to, co ważne w SUV-ie w tym segmencie. Żadnych fajerwerków, chromów czy udawanego aluminium. Samochód ma tylko to, co najistotniejsze. Projektanci odważnie sięgnęli na przykład po surowe materiały z recyklingu do wykonania zewnętrznych elementów ochronnych. Proste linie nadwozia i ponadczasowe proporcje zapowiadają trwałość konstrukcji, podkreślają osobowość SUV-a i wnoszą powiew wolności do oferty marki. Dacia staje się synonimem swobody, a jej samochody zapewniają klientom wyjątkowe, prawdziwe doznania.Nową wizję marki i nowy rozdział w jej historii podkreśla wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej Dacii. Nowy świat marki i nowa identyfikacja w stylu „outdoorowym” to odpowiedź na nasze pragnienia ucieczki od codzienności, dążenie do wolności i autentyczności. Ma także wyrazić to, co dziś najważniejsze – wejść w bliską relację z otoczeniem, by dzielić się prostymi przyjemnościami z bliskimi.

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Nowa Dacia Bigster 2024
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: BigsterDaciaDusterLoganRenault
Udostepnij34Tweet21Udostepnij6
Poprzedni

Jak sprzedawały się samochody francuskich koncernów w Polsce w czerwcu 2021 roku?

Następny

Nowa Dacia Sandero 1.0 TCe 90 – ile wynosi realne spalanie?

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Dacia Sandero, cena, cennik

Nowa Dacia Sandero 1.0 TCe 90 – ile wynosi realne spalanie?

Używana Renault Laguna Laguna 2.0 dCi po 200 tys. kilometrów eksploatacji. Opinia użytkownika

Citroën DS, który woził generała De Gaulle'a, wystawiony na aukcję

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Jakub - Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Edgar - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Irbis78 - Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • khoral - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Witek - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Bart - DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Chip - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?
  • Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.