Jak już informowaliśmy, Dacia rozważa wejście na rynek australijski. To kraj, w którym dotąd nie było marek budżetowych a zapotrzebowanie na niedrogie nowe samochody jest wysokie. Ale to nie jedyne miejsce, gdzie może się pojawić.
Zobacz: Dacia Duster 1.5 dCi po pięciu latach użytkowania. Niezwodna?
W wielu krajach świata Dacia była sprzedawana z logo Renault. Takie podejście prezentuje m.in na Białorusi, w Rosji czy Południowej Afryce. W Australii może być jednak inaczej. Renault zmienia bowiem swoją politykę i chce być kojarzone z wyższą jakością samochodów niż budżetowa Dacia. Dlatego rumuńska marka najprawdopodobniej trafi na tutejszy rynek pod własną nazwą, co będzie wymagało odpowiedniego wsparcia komunikacyjnego. Dacia jest tutaj praktycznie nieznana. Samochody mają trafić na tutejszy rynek za pośrednictwem niezależnego importera, firmy Ateco. Zajmuje się ona m.in. dystrybucją Renault. Według informacji, które trafiły do mediów, aktualnie trwają negocjacje na temat warunków sprzedaży w Australii. Jakie modele mają pojawić się na australijskich drogach? Rozważane są Dacia Duster oraz Dacia Sandero. Być może w przyszłości pojawi się też wersja pick-up. Australia to trudny rynek dla europejskich samochodów. Walczą tutaj z konkurencją z Korei, Japonii oraz coraz większą ofertą z Chin. W 2020 roku sprzedano tu łącznie nieco poniżej miliona samochodów.
Zobacz: Dacia Duster. Najtańszy SUV w Polsce. Już od 48.900 tylko na Dacia.pl
Dacia może też próbować swoich sił w innych krajach. Wielkim, nieopanowanym do tej pory rynkiem, jest Ameryka Północna. Firma rozważała wejście do Kanady, która byłaby przyjazna dla produktów, związanych z Francją. Pomysły te wróciły w momencie, gdy okazało się, że do Ameryki nie wróci raczej Peugeot. Badania, które wtedy prowadzono pokazały przestrzeń dla europejskich samochodów właśnie w Kanadzie. Wejście tutaj byłoby sensacją w świecie motoryzacji.
W Kanadzie również miałby być oferowany Duster, jako najpopularniejszy a przy tym świetnie wyceniony model – wysokie możliwości w stosunku do oferowanej ceny z pewnością zachęciłyby wielu klientów. Tu również pojawiłaby się marka Duster.
Zobacz: Dacia Duster 1.0 LPG. Duży zasięg, niskie koszty eksploatacji
Nie zanosi się natomiast na podbój USA. Stany Zjednoczone są bardzo trudnym rynkiem a bariery wejścia zbyt duże, by przynajmniej na tym etapie, budżetowa Dacia miała się tutaj pojawić.