Dacia nadal odnotowuje bardzo niską sprzedaż w największych krajach europejskich. Po spadkach w styczniu rumuńska marka zakończyła luty z bardzo niskimi wartościami w Niemczech i we Francji.
Liczba rejestracji marki Dacia w Niemczech spadła w lutym o 36,6% w porównaniu z tym samym miesiącem 2019 r. do poziomu 3.708 sztuk, kontynuując trend z pierwszego miesiąca roku. Udział marki w tym rynku został zmniejszony do zaledwie 1,5%, co stanowi połowę udziałów w ubiegłym roku. Rumuńska marka po dwóch miesiącach zarejestrowała w Niemczech tylko 7.041 sztuk, blisko 40% mniej niż w 2019 r. Dla Dacii jest to czwarty co do wielkości spadek na rynku, po takich markach jak Smart, Honda i Tesla. Warto jednak podkreślić, że w Niemczech tylko 10 z 34 marek zarejestrowało wzrost, w tym Volvo. W lutym rynek w Niemczech spadł o blisko 11%.
We Francji luty przyniósł spadek rynku motoryzacyjnego o 2,7%, w czym Dacia miała swój znaczący udział, zmniejszając sprzedaż o 26,9% mniej samochodów w porównaniu do lutego 2019 r. W lutym zarejestrowano 7.619 samochodów marki. Grupa Renault, w której skład wchodzi Dacia, ucierpiała również w wyniku spadku Renault o 3,1%. Liczba zarejestrowanych samochodów wyniosła 36.486, o 9,8% mniej niż w ubiegłym roku. Natomiast Dacia odnotowała 31,5% spadek rejestracji, z liczbą 13.744 sztuk.
Za główną przyczynę spadków uważa się zmiany w przepisach dotyczących emisji spalin i obniżenie popytu na nowe samochody w Europie.
Najnowsze komentarze