Wygląda na to, że w naszym regionie Europy Škoda święci triumfy tylko na rynku rodzimym, na Słowacji oraz w Polsce. W całej Europie Środkowo-wschodniej znacznie ustępuje Dacii. Jak podał dziś Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. sprzedano w tym regionie 76.924 samochody z logo Dacii! Tylko w trzecim kwartale sprzedaż Loganów osiągnęła wolumen 24.171 aut!
Druga w zestawieniu Škoda Fabia osiągnęła w ciągu dziewięciu miesięcy wynik 58.920 samochodów, a trzecia – Octavia – sprzedała się w liczbie 49.510 egzemplarzy. Owszem – łącznie, to więcej, niż Dacii, ale Logan, to jeden model, a nie dwa.
Na siódmym miejscu sprzedaży w naszym regionie uplasował się Renault Megane (20.608 sztuk w ciągu trzech kwartałów), który o jedną pozycję uległ bratniemu Clio (21.606 egzemplarzy), przy czym w ujęciu sprzedaż tylko za trzeci kwartał kolejność modeli Renault jest odwrotna.
W rankingu marek najwyżej z tych nas interesujących znalazła się Dacia – w danych za trzeci kwartał sprzedaży znajduje się na czwartej pozycji, ale już w rankingu za trzy kwartały plasuje się na drugiej pozycji ustępując jedynie Škodzie. Renault pod swoją marką sprzedał w naszym regionie trzecim kwartale 22.311 samochodów, co dało mu szóste miejsce, ale sprzedaż za trzy kwartały (69.807 sztuk) pozwala mu cieszyć się z lokaty piątej, gorszej od wyniku czwartego w rankingu Volkswagena tylko o 1852 auta.
Peugeot zarówno w ujęciu trzeciego kwartału, jak i dziewięciu miesięcy br., plasuje się na ósmym miejscu.
I jeszcze lista państw, które zaliczane są do krajów Europy Środkowo-Wschodniej:
Chorwacja, Cypr, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Rumunia, Serbia i Czarnogóra, Słowacja, Słowenia i Węgry. Przy okazji – Rumuni kupili w trzecim kwartale br. o niemal 15.000 samochodów więcej, niż Polacy, zaś dane za trzy kwartały mówią o sprzedaży wyższej w kraju Dacii o prawie 11.500 sztuk aut. Jesteśmy jednak dwoma najważniejszymi rynkami motoryzacyjnymi w tej części kontynentu.
KG
Najnowsze komentarze