Od 1. września 2021 roku stanowisko dyrektora designu marki Dacia pełni Miles Nürnberger, który wcześniej pracował dla Astona Martina. Zmiana jest duża. Z projektowania aut luksusowych stylista musi przestawić się na samochody sprzedawane masowo, ale jego zdaniem sposób projektowania wygląda tak samo, niezależnie od tego, czy auto kosztuje 15.000 czy 150.000 euro.
Miles Nürnberger jest odpowiedzialny za styl Astona Martina DBX i Valkyrie, ale projektował także samochody innych marek, w tym także francuskich. „Pracowałem nad Citroënem C3 Picasso, wczesnymi pracami marki DS zanim pojawiła się na rynku, czy koncepcją C-Cactus” – powiedział Nürnberger w wywiadzie dla brytyjskiego magazynu Autocar. „Robiłem już wiele rzeczy. Spędziłem czas w Land Roverze, Fordzie, Lincolnie w USA, pracowałem z wieloma markami” – dodaje.
Nowe stanowisko to z pozoru wielka zmiana. Zamiast drogich, luksusowych aut, stylista będzie musiał skupić się na samochodach sprzedawanych masowo w setkach tysięcy egzemplarzy, ale uważa, że to całkiem zabawne. „Zdajesz sobie sprawę z tego, jak projektujesz i stosujesz to wszystko bez względu na to, czy (samochód) kosztuje 15.000, czy 150.000 euro. Myślenie projektowe jest takie samo” – tłumaczy Nürnberger.
Zobacz także: Dacia Duster w wersji retro. Powrót do korzeni i modelu 1300
Jakie plany na przyszłość? Bigster i Duster 3
Strategia Dacii na najbliższe lata obejmuje przede wszystkim seryjną wersję Bigstera. Projekt modelu jest już jednak prawie gotowy, dlatego nowy dyrektor designu skoncentruje się na szczegółach, wykonaniu i jakości modelu podczas przygotowań do premiery oraz kolejnych samochodach m.in. Dusterze III generacji.
„Duster 3 był pierwszym samochodem, na który mam wpływ w Dacii, ale aktualnie nie mogę powiedzieć, jaki będzie pierwszy, który zostanie wprowadzony na rynek pod moim nazwiskiem” – powiedział Miles Nürnberger rumuńskiemu portalowi Ziarul Financiar. „Marka Dacia mocno ewoluowała i to widać, zaczynała jako marka niskobudżetowa, ale teraz są to samochody, które wybiera się nie tylko ze względu na cenę”.
Zobacz także: Nowa Dacia Duster 3 pojawi się w 2024 r. Będzie hybryda i zupełnie nowa platforma
Dacia ma nową koncepcję na swój wizerunek i zamierza podążać w tym kierunku. Atrybuty designu będą odróżniać pojazdy od odpowiedników Renault oraz Łady a nieodłączną częścią tożsamości będzie duch przygody, autentyczności, prostoty oraz inteligentnego myślenia.
Źródło: Autocar, Ziarul Financiar
Najnowsze komentarze