czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Dacia: nieważne, czy auto kosztuje 15.000, czy 150.000 euro. Sposób projektowania jest taki sam

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-10-12
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
3.6k 232
19
3.3k
UDOSTĘPNIEŃ
11.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Strefy Czystego Transportu w polskich miastach już za dwa lata. Gdzie zostaną uruchomione?

Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?

Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?

Od 1. września 2021 roku stanowisko dyrektora designu marki Dacia pełni Miles Nürnberger, który wcześniej pracował dla Astona Martina. Zmiana jest duża. Z projektowania aut luksusowych stylista musi przestawić się na samochody sprzedawane masowo, ale jego zdaniem sposób projektowania wygląda tak samo, niezależnie od tego, czy auto kosztuje 15.000 czy 150.000 euro.

Miles Nürnberger jest odpowiedzialny za styl Astona Martina DBX i Valkyrie, ale projektował także samochody innych marek, w tym także francuskich. „Pracowałem nad Citroënem C3 Picasso, wczesnymi pracami marki DS zanim pojawiła się na rynku, czy koncepcją C-Cactus” – powiedział Nürnberger w wywiadzie dla brytyjskiego magazynu Autocar. „Robiłem już wiele rzeczy. Spędziłem czas w Land Roverze, Fordzie, Lincolnie w USA, pracowałem z wieloma markami” – dodaje.

Nowe stanowisko to z pozoru wielka zmiana. Zamiast drogich, luksusowych aut, stylista będzie musiał skupić się na samochodach sprzedawanych masowo w setkach tysięcy egzemplarzy, ale uważa, że to całkiem zabawne. „Zdajesz sobie sprawę z tego, jak projektujesz i stosujesz to wszystko bez względu na to, czy (samochód) kosztuje 15.000, czy 150.000 euro. Myślenie projektowe jest takie samo” – tłumaczy Nürnberger.

Zobacz także: Dacia Duster w wersji retro. Powrót do korzeni i modelu 1300

Jakie plany na przyszłość? Bigster i Duster 3

Strategia Dacii na najbliższe lata obejmuje przede wszystkim seryjną wersję Bigstera. Projekt modelu jest już jednak prawie gotowy, dlatego nowy dyrektor designu skoncentruje się na szczegółach, wykonaniu i jakości modelu podczas przygotowań do premiery oraz kolejnych samochodach m.in. Dusterze III generacji.

„Duster 3 był pierwszym samochodem, na który mam wpływ w Dacii, ale aktualnie nie mogę powiedzieć, jaki będzie pierwszy, który zostanie wprowadzony na rynek pod moim nazwiskiem” – powiedział Miles Nürnberger rumuńskiemu portalowi Ziarul Financiar. „Marka Dacia mocno ewoluowała i to widać, zaczynała jako marka niskobudżetowa, ale teraz są to samochody, które wybiera się nie tylko ze względu na cenę”.

Zobacz także: Nowa Dacia Duster 3 pojawi się w 2024 r. Będzie hybryda i zupełnie nowa platforma

Dacia ma nową koncepcję na swój wizerunek i zamierza podążać w tym kierunku. Atrybuty designu będą odróżniać pojazdy od odpowiedników Renault oraz Łady a nieodłączną częścią tożsamości będzie duch przygody, autentyczności, prostoty oraz inteligentnego myślenia.

Źródło: Autocar, Ziarul Financiar

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.4 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: BigsterC-CactusC3 PicassoDaciaDS AutomobilesDustermanagement
Udostepnij1327Tweet829Udostepnij232
Poprzedni

Wcale nie ma nadmiaru samochodów! Niezwykłe statystyki dotyczące aut z 1930 roku

Następny

Nowy Opel Astra już w Polsce! Jesteśmy na premierze kompaktowego modelu

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Nowy Opel Astra już w Polsce! Jesteśmy na premierze kompaktowego modelu

Automatyczna aktualizacja w samochodach Renault: FOTA

Citroën C3 Aircross po liftingu w teście. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 41/2021

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

19 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • bartekp - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Jakub - Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Edgar - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Irbis78 - Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • khoral - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Witek - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Bart - DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Chip - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Strefy Czystego Transportu w polskich miastach już za dwa lata. Gdzie zostaną uruchomione?
  • Tak ponad 100 lat temu Citroen reklamował swój pierwszy samochód, Type A
  • Renault: landolety i traktory na gumach pełnych oraz dętych z Wilna
  • Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?
  • Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
19
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.