Dacia jest nową ulubioną marką klientów indywidualnych we Francji. Producent sprzedał w 2021 roku już prawie 100.000 egzemplarzy samochodów wyprzedzając tym samym rodzime marki Peugeot i Renault.
Dacia była najczęściej wybieraną marką samochodów wśród klientów indywidualnych we Francji. Od początku roku do 20 grudnia producent sprzedał według danych Autoways 99.698 samochodów. Wprawdzie rok 2021 jeszcze trwa, ale dane nie powinny zbyt wiele zmienić się do 31 grudnia. Dacia po raz pierwszy wyprzedziła markę Renault, której sprzedaż wyniosła 91.246 egzemplarzy oraz Peugeota. Producent spod znaku lwa dostarczył klientom indywidualnym 87.524 pojazdy. Wynik Dacii jest prawie dwukrotnie wyższy niż Citroëna, który osiągnął rezultat 51.972 sztuk.
W ciągu 11 miesięcy udział Dacii we francuskim rynku osób fizycznych wyniósł 14,4%. Dla porównania, wyniki Renault i Peugeota wynoszą odpowiednio: 13,6% oraz 13,3%. Renault straciło palmę pierwszeństwa na rynku klientów indywidualnych już w 2018 roku, kiedy koronę przejął Peugeot. Marka utrzymała pozycję w 2019 roku, czyli ostatnim roku przed pandemią z rezultatem 154 tys. egzemplarzy. Kolejne miejsca również należały do marek rodzimych. Drugie miejsce zajęło Renault ze sprzedażą 149 tys. sztuk a kolejne Citroën (114 tys. sztuk). Dacia sprzedała w 2019 roku 108 tys. samochodów.
W 2020 roku tytuł utrzymał Peugeot, ale w 2021 roku francuska marka ustąpi miejsca rumuńskiemu producentowi, który osiągnął sukces dzięki modelom Sandero i Duster. Do 20 grudnia francuscy dealerzy dostarczyli swoim klientom 66.350 egzemplarzy Sandero, czyli trzy razy więcej niż opartego na tej samej platformie Renault Clio (20.954 sztuki).
Najnowsze komentarze