Przy okazji debiutu modelu Bigster, Dacia zaprezentowała nowe logo. Symbol pojawi się na pierwszym seryjnym modelu, następcy Lodgy i Logana MCV już w przyszłym roku.
W styczniu 2021 roku Dacia zaprezentowała swoją strategię na nadchodzące lata oraz zapowiedź modelu, który zajmie miejsce w ofercie powyżej Dustera. Koncepcyjny Bigster ujawnił kierunek stylistyczny, w którym zmierza rumuński producent oraz nowe logo. Zmiana tożsamości jest ostatnio popularna wśród firm motoryzacyjnych. Nowy symbol ma już Peugeot i Renault, przyszła kolej na Dacię. Skąd taka decyzja?
„Chociaż nasze pozycjonowanie się nie zmieni, marka ewoluuje. Dacia pozostanie Dacią” – powiedział Denis Le Vot, dyrektor marki w wywiadzie dla magazynu L’argus. „10 lat temu ponad połowa naszych klientów pochodziła ze świata rynku wtórnego i jesteśmy tym zachwyceni. Dziś jest to już tylko jedna trzecia. Przyciągamy klientów ze wszystkich stron. Najprawdopodobniej dzieje się tak dlatego, że samochody są coraz droższe w związku z wykorzystaniem nowych technologii”.
„Chcemy, aby marka była atrakcyjniejszą niż jest teraz poprzez wzmocnienie designu. Kiedy się dobrze zastanowisz, słowo „podstawowy” nie jest sprzeczne ze pojęciem „pożądany”. Projekt, jeśli jest dobrze wykonany, nie wiąże się z dodatkowym kosztem. Ta redefinicja idzie w parze z pytaniem, kim jesteśmy?”
„Nowe logo zobaczymy na samochodzie Dacii dopiero w przyszłym roku” – mówi Denis Le Vot. Symbol charakteryzuje się umieszczonymi obok siebie literami D i C z efektem lustra i jak przekonuje szef designu Dacii, Alejandro Mesonero, łatwo zapada w pamięć. Wraz z nowym logo zmieni się także kolorystyka salonów dealerskich z niebieskiego na zielony.
Pierwszym samochodem, który otrzyma symbol będzie następca Logana MCV i Lodgy. Pojazd połączy nowoczesny design z praktycznym wnętrzem. Jako napęd Dacia po raz pierwszy wykorzysta układ hybrydowy E-Tech. Debiut 7-miejscowego modelu zaplanowano na jesień 2021 roku, w salonach zobaczymy następcę Lodgy na początku przyszłego roku.
Najnowsze komentarze