Dacia: Nowy Logan, Nowe Sandero i automatyczna skrzynia biegów EDC dla Dustera

4 13

Dacia zmienia design swoich flagowych modeli (Logan, Logan MCV, Sandero i Sandero Stepway). Nowe modele mają bardziej nowoczesne i atrakcyjne wzornictwo.

Nowy podstawowy silnik benzynowy SCe 75 to 3-cylindrowy silnik o pojemności 1.0 l (Euro 6), nowoczesny i bardziej wydajny.

Dacia po raz pierwszy wprowadza do oferty modelu Duster automatyczną skrzynię biegów EDC (Efficient Dual Clutch), aby zwiększyć przyjemność z jazdy.

Od odrodzenia się marki w 2004 roku sprzedaż modeli Dacii stale rośnie.

Na koniec sierpnia 2016 roku Dacia odnotowała kolejny rekord sprzedaży – ponad 392 tys. samochodów na całym świecie, co stanowi wzrost o 7,3% w porównaniu do roku 2015.


NOWOŚCI NA SALONIE SAMOCHODOWYM W PARYŻU 2016

Dacia zmienia design swoich czterech flagowych modeli: Logana, Logana MCV, Sandero i Sandero Stepway. Marka oferuje również szeroką gamę silników, w tym całkiem nowy silnik SCe 75, skrzyń biegów oraz nowego wyposażenia we wciąż przystępnej cenie. Ponadto model Duster zostaje po raz pierwszy wyposażony w automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów EDC, aby zwiększyć przyjemność z jazdy (wersja ze skrzynią EDC dostępna będzie w Polsce na początku 2017 roku).

Nowe modele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway… i to jeszcze nie wszystko!

Dacia wprowadza nową stylistykę nadwozia i wnętrza czterech flagowych modeli marki: Logana, Logana MCV, Sandero i Sandero Stepway. Ważnym elementem nowej stylistyki jest charakterystyczny układ świateł, wpisujący się w nowoczesne tendencje.

Bardziej nowoczesna i atrakcyjna stylistyka nadwozia

W celu nadania nowym modelom Logan, Logan MCV i Sandero bardziej nowoczesnego wyglądu przeprojektowano ich przedni pas i wyposażono osłonę chłodnicy w chromowane obramowanie. Zmiany wprowadzone w przednich i tylnych zderzakach[2] zwiększają wrażenie solidności pojazdu.

Zmienił się zwłaszcza design Nowego Sandero Stepway. Jego nowy przód przejmuje elementy stylistyczne modelu Duster. Osłona chłodnicy w sposób harmonijny łączy odcienie czerni zderzaka i chrom obramowania, nadając przodowi pojazdu większej dynamiki. Z tyłu modelu pojawia się chromowana końcówka rury wydechowej, co podkreśla jego terenowy charakter. Na koniec marka proponuje odświeżoną gamę kołpaków kół oraz obręczy ze stopu metali lekkich (dostępne w zależności od rynku i modelu).

Bardziej atrakcyjny design wnętrza

Zmianom ulega również design wnętrza. W nowych modelach pojawia się satynowy chrom, bardziej wyrafinowany i nowoczesny, zastosowany przy wykończeniu wylotów powietrza, obramowania oraz elementów konsoli środkowej. Nowa, czteroramienna kierownica posiada centralnie wbudowany przycisk klaksonu i dumnie prezentuje logo marki.

W wersji z bogatszym wyposażeniem jest ona pokryta ekskluzywną powłoką SoftFeel, trwalszą i delikatniejszą w dotyku. W Nowym Sandero Stepway chromowane są również klamki drzwi. Ponadto pojazdy z gamy otrzymują nowe tapicerki, łączące komfort i nowoczesność. W Nowym Sandero Stepway są one wykonane z tkaniny strukturalnej, z bardziej wypukłymi przeszyciami.

Jeszcze bogatsze wyposażenie we wciąż przystępnej cenie

Nowe modele Logan, Logan MCV, Sandero i Sandero Stepway oferują nowe systemy wspomagające jazdę, które jeszcze bardziej zwiększają łatwość i wygodę użytkowania. Modele te wyposażone są w kamerę cofania (w zależności od wersji) oraz w system wspomagania ruszania na wzniesieniu ułatwiający manewrowanie. Biorąc pod uwagę oczekiwania klientów, Dacia przeniosła przełączniki regulowanych elektrycznie szyb przednich i tylnych na płaty drzwi. Kierowca ma teraz do dyspozycji bardziej praktyczny, impulsowy włącznik szyb. Dla większej wygody, składany podłokietnik został wbudowany w fotel kierowcy (w zależności od wersji).

Dzięki wielu przydatnym schowkom wnętrze, wciąż tak samo przestronne, staje się bardziej funkcjonalne. Przykładem może być zaprojektowana z przodu kieszeń na telefon komórkowy lub też schowek na drobne przedmioty umieszczony z boku środkowej konsoli. Z tyłu konsola środkowa jest wyposażona w nowy uchwyt na butelkę. Inna nowość – pasażerowie z tylnych siedzeń mają do dyspozycji gniazdko 12 V do ładowania urządzeń elektronicznych.

Nowy silnik – SCe 75

W chwili rozpoczęcia sprzedaży, dostępnych będzie siedem silników, w tym nowy silnik SCe 75 (Euro 6). Nowa, 3-cylindrowa jednostka o mocy 75 KM i pojemności 1.0 l została opracowana z wykorzystaniem know-how firmy Renault. Konstrukcja pozwala na zmniejszenie emisji CO2 i zużycia paliwa o prawie 10%[3].

Marka powiększyła swoją ofertę silników:
– silniki benzynowe: SCe 75, TCe 90 z układem Stop & Start (S&S), TCe 90 S&S LPG i TCe 90 S&S ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Easy-R
– silniki wysokoprężne: dCi 75 S&S i dCi 90 S&S z manualną skrzynią biegów.

 

Duster otrzymuje automatyczną skrzynię biegów Efficient Dual Clutch (EDC), zapewniającą większą przyjemność z jazdy

Łatwa i bezstresowa jazda

Po raz pierwszy model Duster otrzymuje skrzynię biegów EDC (automatyczną skrzynię biegów o 6 przełożeniach). Zapewnia ona komfort jazdy typowy dla skrzyni automatycznej, przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu zużycia paliwa i emisji CO2 zbliżonego do zużycia i emisji w samochodzie ze skrzynią mechaniczną. Skrzynia EDC pozwala zapomnieć o używaniu sprzęgła i zmianie biegów. Jazda staje się łatwiejsza, spokojniejsza i bardziej płynna.

Dodatkowo jest oferowany system wspomagania ruszania pod górę. Podczas ruszania pod górę blok elektroniczny EDC oraz układ hamulcowy dają kierowcy czas na wciśnięcie pedału gazu, bez ryzyka cofnięcia się pojazdu. Duster EDC jest wyposażony w silnik wysokoprężny dCi 110 4×2 S&S.

NOWA WERSJA: DUSTER BLACKSHADOW
Dacia proponuje nową wersję Duster Blackshadow o wyjątkowo dopracowanym designie. Dzięki rasowej elegancji ten wszechstronny SUV marki Dacia nie pozostanie niezauważony.
Nowa wersja oferuje lakierowaną na czarny połysk osłonę chłodnicy i takie same obudowy lusterek bocznych, światła przeciwmgłowe z obramowaniami pokrytymi satynowym chromem, czarne, diamentowane obręcze kół ze stopu metali lekkich 16” oraz czarne słupki drzwi. Duster Blackshadow nie wypiera się jednak swoich korzeni i – jak typowy SUV – posiada przednią i tylną osłonę podwozia oraz satynowe relingi dachowe.
W środku lakierowana na czarny połysk konsola oraz skórzana kierownica dodają wnętrzu elegancji. Duster Blackshadow oferuje tym samym bardziej atrakcyjny wygląd i pełne wyposażenie, w tym system nawigacji MédiaNav i kamerę cofania w modelach sprzedawanych we Francji.

 

SPRZEDAŻ DACII CIĄGLE ROŚNIE

Od chwili swojej odnowy w 2004 roku Dacia sprzedała w Europie i w basenie Morza Śródziemnego ponad 4 miliony samochodów. Na koniec sierpnia 2016 roku Dacia odnotowała kolejny rekord sprzedaży – ponad 391 tys. samochodów na całym świecie, co stanowi wzrost o 7,3% w porównaniu do roku 2015. Tendencja wzrostowa nadal się utrzymuje. Udział w rynku europejskim wzrósł o 0,1 pkt (2,5%), w Eurazji o 0,1 pkt (7,9%) i o 1,7 pkt w krajach Maghrebu (17,8%). Co więcej marka budzi wśród klientów sympatię i dysponuje dużym kapitałem zaufania.

 

Rekordy sprzedaży

Na koniec sierpnia 2016 roku Dacia sprzedała 391.098 samochodów na całym świecie, co stanowi wzrost o 7,3%. Wśród 44 krajów całego świata, gdzie jest sprzedawana, w 27 odnotowano rekordowy poziom sprzedaży.
– W Europie liczba sprzedanych pojazdów marki wyniosła 288.477 sztuk, co jest nowym rekordem (+12,5%). Trzecim modelem najczęściej sprzedawanym klientom indywidualnym w segmencie B w Europie okazała się Dacia Sandero[4]. Dacia Duster uplasowała się na drugim miejscu w segmencie C w Europie.
– We Francji sprzedaż pojazdów marki wyniosła 77.671 sztuk, co oznacza wzrost o 12,3%. Dacia pobiła swój własny rekord sprzedaży samochodów osobowych z wynikiem ponad 76.000 egzemplarzy. Sprzedaż modelu Sandero wzrosła o 26,7%, dzięki czemu przesunął się on w rankingu sprzedanych aut na rynku francuskim o 3 miejsca do góry. Sandero jest zaś najczęściej kupowanym samochodem przez klientów indywidualnych we Francji.
– W innych krajach europejskich sprzedaż pojazdów marki Dacia wzrosła o 12,6% (tj. 210.806 sprzedanych pojazdów). We Włoszech marka ustanowiła nowy rekord sprzedaży z liczbą 38 316 samochodów (wzrost o 18,2%). Kolejne rekordy zostały odnotowane w Hiszpanii (39.192 sprzedane sztuki) i w Polsce (13.388 sprzedanych pojazdów, a marka osiągnęła swój największy udział w rynku wynoszący +4,3%). Wreszcie w Czechach marka osiągnęła najlepszy w historii udział w rynku: +4,8%.
– W Maroku Dacia sprzedała 28 327 samochodów, co oznacza wzrost o 21,9%. Marka jest obecnie liderem na rynku samochodów osobowych i dostawczych z udziałem w wysokości 26,4%.
– W Turcji marka ustanowiła kolejny rekord udziału w rynku (+4,7%) dzięki 26 984 sprzedanym pojazdom.

Marka, obecna na terenie 44 krajów, zamierza właściwie wykorzystać niedawną odnowę gamy do powiększenia swojego sukcesu.

Na przestrzeni 10 lat marka Dacia zdobyła pozycję kluczowego gracza na rynku motoryzacyjnym dzięki prostej ofercie: gamie atrakcyjnych produktów o najlepszym stosunku ceny do zalet użytkowych.

 

Klienci wciąż blisko związani z marką

Klienci Dacii nie wahają się okazywać swojej więzi z marką. Wspólnota fanów na stronie Dacii liczy ponad 3 miliony osób. Tradycyjne coroczne pikniki Dacii są nadal organizowane i gromadzą tysiące ludzi w różnych krajach.

Entuzjastyczne nastroje fanów na stronach społecznościowych Dacii są reakcją na sukces handlowy marki. I tak w dniu 26. czerwca, w ósmym pikniku zorganizowanym przez markę we Francji wzięło udział ponad 11 tys. osób. W Danii Dacia zgromadziła ponad 3 tys. osób, a w Niemczech – 5,5 tys.

Społeczność w centrum „Systemu Dacii”

Od kwietnia ubiegłego roku Dacia uruchomiła we Francji „System Dacii” – serwis społecznościowy dla posiadaczy pojazdów marki Dacia.

Serwis ten, służący wymianie doświadczeń i informacji, zgodnie z mottem „Plus Malins Ensemble”  (w wolnym tłumaczeniu „Razem możemy więcej”) pozwala społeczności dzielić się poradami, wskazówkami i innymi informacjami, aby móc bardziej korzystnie kupować. Jest to dobra metoda, prosta i przyjazna, która wzmacnia więzi między klientami marki.

Platforma umożliwia:
– Zdobywanie informacji na temat ważnych wydarzeń z życia marki (m.in. oferty, serie specjalne, wydarzenia takie jak Wielki Piknik)
– Zadawanie pytań klientom wolontariuszom poprzez funkcję Live Chat
– Uzyskiwanie porad technicznych i aktualnych ofert związanych z obsługą posiadanej Dacii
– Umówienie się na jazdę próbną z jednym z właścicieli pojazdu Dacia w ramach programu Otwarte Drzwi
– Wynajem swojej Dacii osobom prywatnym w prosty i bezpieczny sposób we współpracy z portalem Drivy.

Idąc jeszcze dalej, Dacia uruchomiła 19 września 2016 roku nowy program – Dacia Young. Skierowany on jest do młodych ludzi w wieku od 18 do 29 lat i ma na celu ułatwienie podjęcia decyzji o zakupie samochodu. Marka oferuje im promocje, takie jak m.in.: 1. rok ubezpieczenia w cenie 1 euro, zniżki na przejazdy autostradami czy kupony na przeglądy). W celu ich odblokowania należy je po prostu „lajkować” razem z innymi użytkownikami, a później z nich korzystać.

 

[1] Tył Nowego Logana MCV nie posiada charakterystycznego układu świateł.

[2] Z wyjątkiem Nowego Logana MCV.

[3] Dane tymczasowe w oczekiwaniu na homologację.

[4] Wynik dla 15 krajów stanowiących 94% rynku europejskiego.

 

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
marudaMichałhenieqToJa Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
ToJa
Gość
ToJa

Fajny przykład jak sensowna polityka prowadzenia marki przekłada się na sukcesy. Ciekawe czy i kiedy wejdą w segmenty powyżej B. Czy pojawi się Solenza na bazie Fluenca, po zakończeniu jego produkcji?

henieq
Gość
henieq

Zawsze znajdą się jednak Janusze Kierownicy którzy za cenę Dacii kupią kilkuletnią Skodę Octavię lub kilkunastoletnie 1.9TDI :D Sam widziałem kiedyś takiego co stał przy 20-letnim Audi i jeździł po francuskich autach.
Dobra zmiana niby antyniemiecka a na Alfy Romeo, Jaguara, Chryslera i Peugeota nie zamienią limuzyn :D

Michał
Gość
Michał

Dobra puenta

maruda
Gość
maruda

Nie wiem czy dobra. Raczej płytka. Ludzie, którzy całe życie są karmieni niemiecką propagandą, nie mają skąd się dowiedzieć o innych samochodach. Z drugiej strony wiedzą, że jest potężny rynek tanich, bo kradzionych części do ich złomu.