Dacia, marka należąca do Grupy Renault, przygotowuje się do intensywnej ekspansji na rynkach Europy Zachodniej, a w szczególności w Niemczech. Xavier Martinet, dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i operacji marki Dacia, podkreśla, że choć rynek europejski jest obecnie trudny, marka notuje znaczny wzrost zamówień w porównaniu do 2023 roku. Duster pozostaje jednym z kluczowych modeli, który przyciąga klientów do salonów, co przekłada się na optymistyczne prognozy sprzedażowe na rok 2024.
Co ciekawe, Dacia zdołała zmienić postrzeganie swojej oferty cenowej. „Cztery lata temu, ilu ludzi było skłonnych zapłacić 30.000 euro za model Dacii? Teraz sprzedajemy Dustery za 28.000 euro” – zauważa Martinet, zwracając uwagę na rosnącą wartość marki. Nowoczesne SUV-y Dacii, takie jak Duster i nadchodzący Bigster, odpowiadają na rosnące oczekiwania klientów w zakresie wyposażenia i mocy.
Nowa Dacia Bigster to coś więcej, niż „większy Duster”. Nowe silniki, w tym mocne LPG i 1.8 Hybrid
Nowy model Dacia Bigster ma być kluczowym elementem strategii zdobywania nowych klientów. Martinet opisuje Bigstera jako „model do zdobywania” rynku, który ma przyciągać klientów migrujących z innych marek, a także tych, którzy do tej pory wybierali samochody używane. Bigster to pierwszy model Dacii, który celuje w segment C SUV-ów, największy segment na rynku niemieckim, obejmujący około 3 miliony pojazdów.
Dacia Bigster: co kryje wnętrze SUV-a? Większy brat Dustera na targach w Paryżu
Bigster oferuje 155-konny silnik, co czyni go najmocniejszym modelem w ofercie Dacii. Jego cena startowa, wynosząca około 25.000 euro, to dwukrotność ceny pierwszej generacji Dustera w 2010 roku. Martinet podkreśla, że mimo wyższej ceny, Bigster ma konkurować głównie niskim kosztem w porównaniu do rywali – o około 20% taniej. To ważny atut na wymagającym rynku niemieckim, gdzie klienci preferują większe i lepiej wyposażone samochody.
Ile będzie kosztowała nowa Dacia Bigster 2025 w Polsce? Możliwy cennik
„Bigster to nie jest nasze ostatnie słowo. Przygotowujemy kolejne modele i myślę, że rynek będzie mocno zaskoczony” – podsumowuje Xavier Martinet.
Najnowsze komentarze