Dacia okazuje się być nie tylko marką bardzo popularną w Europie, ze swoimi hitami, takimi jak Duster, Sandero czy Jogger, ale również bardzo dochodową. W związku z tym Luca de Meo, szef całego koncernu Renault zapowiada, że firma otrzyma więcej środków finansowych na rozwój, aby przyspieszyć wprowadzanie nowych modeli.
Dacia posiada obecnie w Polsce w ofercie pięć modeli. Są to elektryczna Dacia Spring, SUV Duster, miejskie Sandero i bazujący na nim Sandero Stepway jako odmiana crossover oraz 7-osobowy Jogger. Najtańsze z tych aut, czyli Sandero zaczyna się już od 55.900 zł. Klienci doceniają dobry stosunek możliwości do ceny, nowoczesny wygląd i możliwość zamówienia fabrycznej instalacji LPG.
Zobacz: Czy 100-konny Duster pociągnie przyczepę kempingową?
Dacia wypracowała marżę operacyjną na poziomie ponad 10%, co jest znakomitym wynikiem jak na markę tego typu. Do tego wysoka wartość rezydualna i dobra opinia wśród klientów – to właśnie źródła sukcesu. Dacia będzie nadal skupiać się na rozwoju samochodów spalinowych, od 2023 dojdą też hybrydy ale LPG pozostanie kluczowym rozwiązaniem dla napędu. I co ważne, marka zamierza rozwijać się nie tylko w segmencie B, ale także C, przy zachowaniu niskich kosztów produkcji.
Zobacz: Dacia Jogger – pierwszy test w Polsce. Opinie, pomiary.
Dacia chce utrzymać koszty segmentu B, osiągając przychody z segmentu C. To powinno pozwolić marżę operacyjną do poziomu 15%. Dlatego koncern Renault zamierza przeznaczyć więcej środków na rozwój Dacii. Celem jest przede wszystkim przyspieszenie rozwoju nowych modeli, takich jak SUV Bigster ale też większych od Sandero samochodów kompaktowych i wzmocnienie oferty finansowania, tak, aby te auta były łatwiej dostępne dla klientów.
Zobacz: Nowe samochody Dacia, promocje
Badania, które przeprowadziła marka pokazują, że na rynku jest przestrzeń na takie pomysły. Klienci oczekują nieco większych aut, ale nie chcą za nie aż tak dużo płacić. Formuła niedrogiego, użytecznego i praktycznego pojazdu się sprawdza a Dacia korzysta tutaj ze sprawdzonego przepisu na sukces: podzespoły i napędy Renault wraz z opracowanymi we własnym zakresie nadwoziami i wnętrzem. Niskie koszty możliwe są dlatego, że używane rozwiązania zdążyły się już zamortyzować.
Dacia jeszcze nie raz nas zaskoczy.
Najnowsze komentarze