Dacia osiągnęła w 2022 r. znakomite rezultaty sprzedażowe w Unii Europejskiej. W pokonanym polu pozostawiła takie marki jak niż Hyundai, Ford, Kia czy Opel. Te znakomite wyniki są wynikiem przemyślanej strategii, która zakłada oferowanie przystępnych cenowo samochodów wyposażonych w oszczędne silniki, między innymi z LPG.
Dacia Sandero, Sandero Stepway, Duster, Jogger i Spring są liderami lub bardzo wysoko w swoich kategoriach, odpowiednich dla klasy. Sandero, miejski samochód z nowoczesnym nadwoziem, mający swoją odmianę crossover, sprzedaje się znakomicie wszędzie tam, gdzie potrzeba niedrogiego w eksploatacji i taniego w zakupie środka transportu. Dacia Duster to bardzo popularny SUV, który przekonuje do siebie dużym prześwitem, praktycznością i znakomitym stosunkiem ceny do możliwości. Jogger to jedyne auto w tej klasie, które umożliwia przewiezienie 7 dorosłych osób i oferuje dwa pełnowymiarowe miejsca z tyłu pojazdu. Z kolei Spring jest sposobem na tanią elektromobilność.
Dacia zajmuje 9. miejsce w zestawieniu sprzedaży wyprzedając takie marki jak Kia, Hyundai, Ford, Fiat, Citroën czy Opel. Ale ambicją marki jest dalszy wzrost i pokonanie producentów japońskich i niemieckich – na celowniku znalazła się m.in. Toyota i Skoda. Jest to zamierzenie ambitne, ale realne.
Dacia sprzedała w 2022 r. w Unii Europejskiej ponad 440 tysięcy samochodów, a więc bardzo podobną ilość jak Skoda. Dacia notuje wynik aż o 13,8% wyższy niż rok wcześniej. Warto zauważyć, że całościowo sprzedaż nowych aut w Europie spadła o blisko 5% do poziomu 9,3 mln sztuk.
Zobacz: Testy samochodów Dacia: opinie, pomiary, spalanie.
źródło danych: ACEA
Najnowsze komentarze