Dacia będzie produkować samochody z silnikami spalinowe do samego końca takiej możliwości – ogłosił szef koncernu Renault, do którego należy marka – Luca de Meo. To bardzo ważna deklaracja, która ucieszy wszystkich tych, którzy nie chcą kupować samochodów elektrycznych i zastanawiają się nad przyszłością klasycznej motoryzacji. Zapowiedź ta nie jest zaskakująca, Dacia deklaruje bowiem, że chce produkować samochody przystępne cenowo, budżetowe.
Dacia oferuje obecnie samochody spalinowe z silnikami benzynowymi, diesla oraz zasilane LPG. Na polskim rynku szczególną popularnością cieszą się te ostatnie. Jednostki benzynowe obejmują SCe 65 KM, TCE 90 KM, TCE 100 KM, TCE 130 KM oraz TCE 150 KM. Ta najmocniejsza jednostka montowana jest obecnie w modelu Duster, m.in,. w wersji 4×4 oraz z automatyczną skrzynią biegów, którą niedawno testowaliśmy.
Jeśli chodzi o diesla, to obecnie oferowany jest w Dusterze w wersji 1.5 dCi 115 KM i można go zamówić również z napędem na wszystkie koła. Diesel będzie jednak powoli usuwany z oferty, w związku z wejściem nowych norm emisji spalin Euro 7. W nowych modelach, takich jak 7-miejscowa Dacia Jogger, oferowane są wyłączenie silniki benzynowe (110 KM) oraz LPG (100 KM). Nowa Dacia Jogger będzie miała niedługo swoją premierę prasową, będziemy dla Was relacjonować pierwsze jazdy próbne już za 2 tygodnie.
Deklaracja Luca de Meo jest bardzo ważna dla osób, które chcą dłużej zostać z daną marką. Wygląda na to, że Dacia może zyskać wiernych klientów, którzy już dzisiaj masowo, także w Polsce, ją wybierają. Dacia Duster jest w naszym kraju najchętniej kupowanym SUVem wśród klientów indywidualnych. Budżetowy SUV okazał się lepszy niż Toyota Corolla, Yaris czy Skoda Fabia, co cieszy – bo Duster jest naprawdę udanym autem.
Dacia nie kończy rozwoju gamy na Joggerze. Za dwa lata na rynku zadebiutuje Dacia Bigster. To duży SUV, który ma stać się flagowym modelem marki, które ma ambicję konkurować rozmiarami m.in. z takimi modelami jak RAV4. Pod maską Dacii pojawią się nowe silniki, w tym hybrydowy 1.8. Rozwijana będzie oferta z LPG. Wszystko przy zachowaniu niskich kosztów zakupu i eksploatacji.
Jeśli zapowiedzi Luca de Meo się sprawdzą, to Dacia będzie oferować auta spalinowe nawet do 2040 roku. Właśnie do tego czasu producenci chcą utrzymać możliwość produkowania samochodów tego typu. Dacia dla wielu osób stała się alternatywą dla zakupu samochodu używanego. Niech pozostanie przystępną cenową marką rozsądnego wyboru jak najdłużej.
Zobacz: https://www.dacia.pl.
Przed samochodami elektrycznymi przyszłość jest niepewna i nadal najeżona przeszkodami. Auta spalinowe mają szansę być z nami jeszcze długo.
Najnowsze komentarze