Dacia Sandero – najtańszy samochód do miasta

0 57

Dacia Sandero będzie wprowadzana do sprzedaży w Europie począwszy od czerwca 2008 roku. W Polsce auto pojawi się jesienią 2008 roku. Podobnie jak inne samochody marki Dacia, Sandero zapewnia bezkonkurencyjny stosunek ceny do zalet użytkowych. Dodatkowo na większości rynków europejskich będzie objęty 3-letnią gwarancją (lub do 100 tys. km).

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.


WSZYSTKIE ATUTY NOWOCZESNEGO I PRZYSTĘPNEGO AUTA

Dynamiczna linia
Dacia Sandero to nowoczesne auto o atrakcyjnym designie, zarazem dynamicznym i świadczącym o solidności. Przód wyróżnia się nowoczesnymi, wyrazistymi światłami. Zderzak i osłona chłodnicy doskonale wpisują się w linię nadwozia. Linia boku, przypominająca odwróconą falę, wzmacnia wrażenie solidności dzięki szerokim listwom bocznym (w zależności od wersji). Stylistyka tyłu podkreśla przestronność i solidność auta.


Wnętrze cechuje się widoczną jakością i atrakcyjnym wykończeniem. Nowa deska rozdzielcza jest nowoczesna i funkcjonalna. Jej design różni się w zależności od wersji – poszczególne elementy mogą być lakierowane na różne kolory i pokryte różnymi materiałami. Do nowoczesnego wyglądu kabiny przyczynia się również stylistyka paneli drzwiowych wyposażonych w eleganckie klamki i listwy dekoracyjne (w zależności od wersji).

Poszczególne wersje Dacii Sandero różnią się wystrojem wnętrza – są dostępne 3 kolory deski rozdzielczej i dobrane do nich tapicerki. Zadbano również o ergonomię przełączników i czytelność informacji wyświetlanych na tablicy rozdzielczej.


Skuteczne działanie i komfort jazdy
Dacia Sandero została opracowana na płycie podłogowej B0 (płyta Logana, oparta na płycie B Aliansu) z zawieszeniem przednim typu Mac Pherson z wahaczami trójkątnymi. Stabilizator poprzeczny z przodu – montowany we wszystkich wersjach za wyjątkiem podstawowej – zapewnia doskonałą stabilność na zakrętach. Pod względem przechyłów bocznych Sandero spełnia standardy obowiązujące w tym segmencie w Europie. Tylne zawieszenie Dacii Sandero również pochodzi z płyty podłogowej B0. Jest to elastyczna oś
o programowanej charakterystyce, wyposażona w sprężyny śrubowe i pionowe amortyzatory o zwiększonym skoku. Parametry zawieszenia zostały dostosowane do specyfikacji Dacii Sandero: przeguby dolnych wahaczy oraz tylnego zawieszenia zapewniają precyzyjne prowadzenie i doskonałe trzymanie się drogi przy gwałtownej zmianie kierunku jazdy. Podobnie jak inne modele Dacii, Sandero posiada duży prześwit (155 mm), umożliwiający jazdę po każdej drodze, co stanowi o uniwersalności tego auta. Jest również wyposażone w osłony najważniejszych podzespołów, dzięki czemu może bez obaw poruszać się po nieutwardzonych drogach.


Większość wersji jest wyposażona w precyzyjnie działające wspomaganie układu kierowniczego, podnoszące bezpieczeństwo i zapewniające przyjemność jazdy typową dla aut z segmentu B. Wersja podstawowa – bez wspomagania – jest proponowana po bardzo atrakcyjnej cenie. Niewielkie zwiększenie przełożenia w stosunku do Clio II oraz odpowiednie ustawienie zwrotnicy i kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, zmniejsza siłę potrzebną do obracania kołem kierownicy.


W zależności od wersji siedzenie kierowcy może posiadać regulację wysokości i podparcia lędźwiowego, zapewniające optymalne ustawienie ciała za kierownicą. Z myślą o wygodzie kierowcy oferowana jest również regulacja wysokości kierownicy (w zależności od wersji) oraz ergonomiczne przełączniki rozmieszczone pod kierownicą.

Komfort termiczny jest dostosowany do zróżnicowanych warunków klimatycznych panujących w różnych krajach. Ukształtowanie przewodów doprowadzających powietrze umożliwia szybkie osiągnięcie pożądanej temperatury w fazie rozruchu, zwłaszcza w przypadku dużych upałów lub mrozów.


Kompletna oferta silników
Dacia Sandero jest wyposażona w silniki benzynowe (1.4 l 75 KM i 1.6 l 90 KM) i wysokoprężne (1.5 dCi 70 KM i 1.5 dCi 85 KM), które sprawdziły się już w licznych modelach Renault i przyczyniły do sukcesu samochodów Dacii.

Oba silniki benzynowe 1.4 l i 1.6 l idealnie spełniają kryteria niskich kosztów eksploatacji, solidności i łatwości obsługi technicznej, cechujące markę Dacia. Wyróżniają się wysokim momentem obrotowym dostępnym w szerokim zakresie obrotów, począwszy od bardzo niskiej prędkości obrotowej, oraz niskim zużyciem paliwa.


Silnik 1.5 dCi jest powszechnie uznawany za jeden z najlepszych silników wysokoprężnych na świecie pod względem osiągów. Jest to zaawansowana technologicznie jednostka wyposażona we wtrysk bezpośredni common rail drugiej generacji, zapewniająca wysokie osiągi przy bardzo niskim zużyciu paliwa. Silnik 1.5 dCi jest dostępny w wersji 70-konnej oraz bardziej dynamicznej wersji o mocy 85 KM (wprowadzonej pod koniec 2007 roku w Loganie i Loganie MCV). Silniki 1.5 dCi 70 KM i 1.5 dCi 85 KM montowane w Dacii Sandero są bardzo ekologiczne – ich emisja CO2 nie przekracza 120 g/km.


Dacia Sandero – AUTO ZAPROJEKTOWANE Z MYŚLĄ O POTRZEBACH KLIENTÓW

Duża ilość miejsca i pojemny bagażnik na poziomie samochodów z wyższego segmentu
O ile ceny Dacii Sandero są typowe dla klasy małych samochodów, to duże wymiary wewnętrzne i zewnętrzne plasują ją raczej wśród aut kompaktowych z wyższego segmentu. Dzięki długości 4,02 m, szerokości 1,75 m i rozstawowi osi 2,59 m, Dacia Sandero zapewnia bezkonkurencyjny stosunek ceny do przestronności.


Wysokość od tylnego siedzenia do dachu wynosi 878 mm, promień na wysokości kolan 145 mm, a szerokość nad podłokietnikami 1425 mm, dzięki czemu na tylnych miejscach mogą się wygodnie pomieścić 3 dorosłe osoby lub trzy foteliki dziecięce. Tylne miejsca są nie tylko bardzo obszerne, ale i łatwo dostępne – tylne drzwi otwierają się pod kątem 67°.


Bezkonkurencyjna jest również pojemność bagażnika, wynosząca 320 l, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę cenę i kompaktowe wymiary samochodu! Składana tylna ławka, dzielona w układzie 1/3–2/3, w zależności od wersji, stanowi niezwykle praktyczne rozwiązanie umożliwiające zmianę konfiguracji wnętrza. Po złożeniu całej tylnej ławki całkowita pojemność bagażnika wzrasta do 1200 l. Podsumowując, Dacia Sandero jest bardzo pojemnym, kompaktowym hatchbackiem, zapewniającym komfortową podróż 5 osobom.


Bezpieczeństwo – podstawowy warunek
W projektowaniu Dacii Sandero wykorzystano uznane doświadczenie grupy Renault w dziedzinie bezpieczeństwa.

Dbając o bezpieczeństwo czynne, szczególną uwagę poświęcono układowi hamulcowemu. Parametry mające decydujące znaczenie dla komfortu hamowania (szybkość „wybierania” pedału, płynność hamowania) zostały dopracowane zgodnie ze standardami segmentu B w Europie. Dacia Sandero może być wyposażona w ABS Bosch 8.1 najnowszej generacji z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV) oraz systemem wspomagania nagłego hamowania, stanowiącym nowość w gamie Dacii.


Dacia Sandero proponuje także różne systemy podnoszące bezpieczeństwo bierne. W konstrukcji auta zostały zastosowane blachy o wysokim współczynniku sprężystości, zapewniające lepszą wytrzymałość kabiny na odkształcenia, zwłaszcza w przypadku zderzenia czołowego. Wykonana z magnezu konstrukcja kierownicy w połączeniu ze składaną kolumną kierownicy, przyczynia się do rozproszenia energii kinetycznej w razie zderzenia. Również przekładkowa konstrukcja polipropylenowej deski rozdzielczej przyczynia się do zmniejszenia skutków uderzenia kolanem. Ważne są nie tylko zastosowane materiały. Również design uwzględnia aspekt bezpieczeństwa – krzywizna dolnej części deski jest doskonale dopasowana do kształtu nogi i zapewnia lepsze rozłożenie sił w razie kontaktu. System uzupełniają paddingi na wysokości stóp po stronie kierowcy i pasażera, chroniące nogi i kostki.


Dacia Sandero jest wyposażona w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Przednie pasy posiadają ograniczniki napięcia, zapewniające lepszą ochronę klatki piersiowej. W zależności od wersji mogą również posiadać regulację wysokości, zapewniającą lepsze utrzymanie ciała podczas zderzenia oraz pirotechniczne napinacze.


W zależności od poziomu wyposażenia, Dacia Sandero może być wyposażona nawet w 4 poduszki powietrzne. Zaprojektowana specjalnie dla Sandero poduszka kierowcy jest wyposażona w zawór regulujący nacisk poduszki na ciało kierowcy po jej rozłożeniu. Dostępne w zależności od wersji dwie poduszki boczne chroniące głowę i klatkę piersiową zapewniają dodatkową ochronę w przypadku zderzenia bocznego. Stanowią dodatkowe zabezpieczenie obok materiałów pochłaniających energię i wzmocnień montowanych seryjnie w drzwiach na wysokości siedzeń. Siedzenia z wbudowanymi poduszkami bocznymi posiadają wzmocnioną konstrukcję i są wyposażone w zagłówki, zapobiegające urazom kręgów szyjnych w razie mocnego uderzenia w tył. Nowa konfiguracja zapewnia lepsze podparcie pleców oraz bardziej komfortową pozycję głowy. Dacia Sandero posiada również system mocowania fotelików dla dzieci ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu.


NIEZAWODNE I SOLIDNE – AUTO O PODSTAWOWYCH ZALETACH DACII

Zgodnie z założeniami płyty podłogowej B0, wszystkie rozwiązania konstrukcyjne Sandero były podyktowane dążeniem do zapewnienia niezawodności i solidności, z których słynie Dacia. Szczególną uwagę poświęcono zabezpieczeniu antykorozyjnemu – zastosowano liczne rozwiązania:
– wtryskiwanie wosku do profili zamkniętych podwozia i drzwi,
– uszczelnienie zewnętrznych połączeń,
– nałożenie wosku zabezpieczającego na części mechaniczne podwozia,
– lepsze zabezpieczenie podwozia, progów i nadkoli przed uderzeniami żwiru.


Równie dużą uwagę poświęcono układom elektrycznym i elektronicznym, które sprawdziły się już w wielu modelach Renault. Okablowanie miejsca kierowcy jest zintegrowane z okablowaniem kabiny – między tymi dwiema strefami nie ma żadnych złączy. Rozwiązanie to gwarantuje wyższą niezawodność eliminując ryzyko związane z wadliwym połączeniem. Kolejnym przykładem jest akumulator, którego pojemność i specyfikacja uwzględniają ekstremalne warunki użytkowania.


Aby unaocznić klientom wysoki poziom jakości, na większości europejskich rynków Dacia Sandero będzie objęta 3-letnią gwarancją (lub do 100.000 km). Model ten wyróżnia się ponadto niskimi kosztami przeglądów i napraw.

Dacia przygotuje również dla Sandero specjalną ofertę w zakresie finansowania i obsługi posprzedażnej, spełniającą potrzeby klientów Dacii.


Sandero – PIĄTY MODEL W GAMIE DaciI

Wprowadzenie Sandero stanowi ważny etap w rozwoju marki Dacia. Gama Dacii, obejmująca wersje trójbryłowe, kombi i pick-upa, poszerza się obecnie o samochód z nowego segmentu – segmentu kompaktowych hatchbacków i rozpoczyna podbój nowej grupy klientów.


Dacia Sandero będzie stopniowo wprowadzana do sprzedaży w Europie, Turcji i Maghrebie od czerwca 2008 roku. Sandero, podobnie jak inne modele Dacii, jest adresowany do racjonalnie myślących i pragmatycznie nastawionych klientów, reprezentujących młodszą grupę wiekową. Klienci Dacii posiadają zazwyczaj jeden samochód, często jest to samochód kupiony jako używany, i zwracają dużą uwagę na cenę, która jest w ich przypadku najważniejszym kryterium zakupu. Dacia Sandero ma więc za zadanie zdobyć klientów szukających przestronnego i atrakcyjnego hatchbacka, zarówno pod względem ceny zakupu, jak i kosztów eksploatacji.


Oferta Dacii przeznaczona na rynek rumuński będzie obejmowała 5 modeli: Logan, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-up i Sandero. W Europie Zachodniej, zaledwie w trzy lata po wprowadzeniu pierwszego modelu marki na rynek, Dacia zaoferuje unikalną gamę obejmującą 3 samochody: Logan, Logan MCV i Sandero.

Opracowanie i wdrożenie do produkcji: wykorzystanie synergii z pozostałymi modelami Dacii
Produkcję Dacii Sandero w zakładzie w Pitesti rozpoczęto pod koniec października 2007 roku. Sandero, skonstruowane na płycie podłogowej B0 (stosowanej również w Loganie), jest produkowane na tej samej linii co pozostałe modele Dacii.

Ponad 70% części jest wspólnych z Dacią Logan, co ułatwia produkcję na tej samej linii i zmniejsza koszty projektowe i zakupów. Zakład w Pitesti jest drugim zakładem Grupy produkującym Sandero, po fabryce w Kuritibie (Brazylia), produkującej Renault Sandero na rynek brazylijski i argentyński.


Pracownicy Dacii byli w szerokim zakresie włączeni w proces projektowy Sandero. 45% specjalistów pracujących nad projektem stanowili Rumuni. Zakład w Pitesti wyprodukował zresztą dużą część prototypów. Jedynie pierwsza partia została wykonana w ośrodku badawczo-rozwojowym Technocentre, wszystkie pozostałe były wyprodukowane w Pitesti, co znacznie skróciło czas i koszty fazy projektowej, a jednocześnie ułatwiło „przekazanie pałeczki” między działem projektowym a produkcją.


Zakład w Pitesti, produkujący obecnie 5 modeli Dacii i posiadający międzynarodowe centrum logistyczne (ILN), obsługujące wszystkie zakłady produkcyjne wykorzystujące płytę podłogową Logana, pozostaje pilotażowym zakładem projektu Logana. Odgrywa pierwszoplanową rolę przy opracowywaniu procesów produkcyjnych oraz w szkoleniach. Na przykład około 20 pilotów projektu Logana i starszych operatorów z brazylijskich zakładów
w Kuritibie (z wydziału blacharskiego, lakierniczego i montażowego) spędziło na początku 2006 r. cztery tygodnie w Pitesti na szkoleniu z zakresu procesów produkcyjnych samochodów opracowanych na płycie podłogowej B0. Po powrocie do swoich zakładów zapewnili szkolenie pozostałych operatorów.


Od momentu wprowadzenia Dacii Logan, zakłady w Pitesti dwukrotnie zwiększyły swoje moce produkcyjne, które w 2008 roku osiągną poziom 350 000 samochodów rocznie. Wydajność zakładu wzrosła z 32 samochodów na godzinę w 2004 roku, do 42 samochodów na godzinę w 2006 roku (wraz z pojawieniem się Logana MCV i Logana Vana), a następnie do 60 samochodów na godzinę w 2008 roku wraz z rozpoczęciem produkcji Sandero. Docelowo produkcja Sandero ma stanowić niemal połowę produkcji montowni. Większa ilość części jest produkowana lokalnie, zarówno części stosowanych wyłącznie w modelach europejskich jak i części wspólnych dla wszystkich modeli. Dzięki rozbudowie sieci lokalnych dostawców od momentu rozpoczęcia produkcji Logana w 2004 roku, udział lokalnych dostawców w przypadku Sandero wyniesie ok. 60%. Przy uwzględnieniu dostawców z sąsiednich krajów (Węgier, Polski…) wzrośnie do 90%.

W prace projektowe i produkcję Dacii Sandero w Europie zainwestowano łącznie 147 mln euro: 65 mln euro stanowią koszty projektowe, a 82 mln euro – koszty inwestycji w zakładach w Pitesti.

 


Większość inwestycji dotyczy zarazem Dacii Sandero jak i zwiększenia mocy produkcyjnych zakładu do 60 samochodów na godzinę. Zwiększenie wydajności wymagało dodatkowo inwestycji w wysokości 100 mln euro. Na wydziale montowania nadwozia wprowadzono nową zautomatyzowaną technologię montowania drzwi, umożliwiającą produkcję różnych modeli na jednej linii.


Podobnie jak w przypadku Renault Laguny, już od samego początku projekt Dacii Sandero był objęty Planem Doskonałości Renault, zarówno jeśli chodzi o proces projektowy, produkcję jak i sprzedaż. Lokalny dział zakupów we współpracy z działem inżynieryjnym i zakładem ściśle współpracował z dostawcami w celu zapewnienia jak najwyższego poziomu jakości. Po określeniu potencjalnego ryzyka na różnych etapach łańcucha dostaw specjaliści z Renault opracowali wraz z dostawcami odpowiednie plany działania, np. wprowadzenie systemu Poka Yoke w zakładach dostawców. Ta japońska metoda zapewnienia jakości (Poka oznacza brak uwagi, przeoczenie; Yoke – unikać) jest niezwykle prosta i skuteczna. Gwarantuje prawidłowe wykonanie skomplikowanych operacji produkcyjnych.


Auto przeznaczone na rynki całego świata
Od stycznia 2008 roku Sandero jest sprzedawane w Brazylii i Argentynie, zaś w Europie, Turcji i Maghrebie pojawi się w czerwcu 2008 roku. W Polsce do sprzedaży wejdzie jesienią. Podobnie jak Logana, czeka go światowa ekspansja. W 2009 roku ten kompaktowy, 5-drzwiowy hatchback pojawi się w Afryce Południowej. Analizowana jest również możliwość wprowadzenia go na rynki innych krajów.


Pod względem cenowym na wszystkich rynkach model ten będzie plasował się na poziomie małych samochodów, podczas gdy jego wymiary wewnętrzne i zewnętrzne są raczej typowe dla kompaktowych samochodów klasy C.

Źródło: Renault Polska

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o
Logan
Gość
Logan

Dostanę do w wersji Access i z felgami od Logana ;-):D ?

Logan
Gość
Logan

P.S
Jako Renault to nie, ale jako Dacia Sandero z przodu przypomina… Astrę !

gość
Gość
gość

Bardzo sympatyczne autko :-)
Ciekawe jaka bedzie cena wersji podstawowej?

gość
Gość
gość

echhhh szkoda ze Polska nie moze miec swojej europejskiej marki samochodow:( moze gdyby daewoo nie wykupilo wtedy fso…

gość
Gość
gość

Podoba mi sie ten samochód, jednak ja bym oczekiwał od niego 4 gwiazdek w EuroNCAP i ceny nie dużo niż 1000 € wyższej od Logana

gość
Gość
gość

W Niemczech Dacia Sandero ma byc za niecale 8 tys. euro. Pewnie cena w Polsce bedzie zblizona albo nawet troche nizsza. A autko na pierwszy rzut oka sprawia naprawde dobre wrazenie. Osobiscie wolalbym taka Dacie niz 7-letniego Peugeota 307.