Dacia opublikowała wyniki sprzedaży za rok 2021 we Francji. Marka ma powody do zadowolenia. Sandero był najlepiej sprzedającym się samochodem wśród klientów indywidualnych, sukcesem okazał się również Duster i Spring.
Z powodu kryzysu zdrowotnego oraz trudnej sytuacji wywołanej brakiem komponentów elektronicznych, zanotowano spadek na rynku samochodów we Francji o 22,4% w porównaniu do roku 2019, czyli sprzed wybuchu pandemii. W zestawieniu z rokiem 2020 wzrost wyniósł skromne 1,9%. W tym kontekście, marka Dacia zarejestrowała o 28,5% więcej pojazdów osiągając wynik 126.404 egzemplarzy. Po raz pierwszy w swojej historii marka zajęła 1 miejsce w grupie klientów indywidualnych. Wynik 105.913 samochodów pozwolił wyprzedzić zarówno Renault, jak i Peugeota. Udział producenta z Rumunii w rynku osób prywatnych we Francji wyniósł 14,5%. Najczęściej wybieranym modelem w tym kanale było Sandero.
Dacia dostarczyła w 2021 roku 73.740 egzemplarzy hatchbacka, z czego 66.509 sztuk powędrowało do klientów indywidualnych. 65% zamówionych wersji to Sandero Stepway. Dobre wyniki rumuńskiego producenta wśród nabywców nieinstytucjonalnych są również zasługą Dustera, który znalazł się w pierwszej dziesiątce rankingu z rezultatem 31.058 sztuk. Nowa oferta z automatyczną skrzynią biegów EDC powiązana z silnikiem TCe 150 stanowi 20% sprzedaży.
Dacia osiągnęła ponad trzy czwarte rynku pojazdów z instalacją LPG we Francji. 36.214 zamówionych w 2021 roku pojazdów (29%) marki było wyposażonych w dwupaliwowy silnik ECO-G.
Dacia Spring – ponad 11 tys. rejestracji
Wiosną 2021 roku zadebiutowała nowa Dacia Spring, czyli elektryczny miejski model o wyglądzie crossovera. Od tamtej pory zamówiono we Francji już ponad 14 tys. egzemplarzy i zarejestrowano 11.386 sztuk. Spring przyciąga przede wszystkim nowych klientów. Osiem na dziesięć pojazdów zamawiają osoby, które mają z marką do czynienia po raz pierwszy.
„Jestem przekonany, że Dacia utrzyma tę samą dynamikę handlową w 2022 roku. Nasza oferta zostanie wzbogacona o nowy model Jogger. Mamy też duże zaległości w zamówieniach, które mamy nadzieję zrealizować, gdy tylko kryzys związany z półprzewodnikami zacznie ustępować. Wreszcie, jesteśmy w trakcie zmiany wizerunku naszej marki. Nasz nowy emblemat i nasza nowa identyfikacja wizualna, widoczne już w technologii cyfrowej i w naszej komunikacji, będą stopniowo pojawiać się w naszej sieci w 2022 roku, aby marka była jeszcze atrakcyjniejsza” – powiedział Thomas Dubruel, dyrektor ds. sprzedaży France Dacia.
https://www.youtube.com/watch?v=L8rFVWdP5rk&t=5s
Najnowsze komentarze