Dacia zamierza znowu zaskoczyć rynek. Marka, która zasłynęła jako lider w dostarczaniu przystępnych cenowo i funkcjonalnych aut, takich jak Duster, Jogger czy Sandero, teraz planuje coś zupełnie innego i nie będzie tam ani LPG ani hybrydy. W 2027 roku pojawi się ich całkowicie nowy, model, który może zmienić dotychczasowe standardy, obowiązujące w świecie miejskich samochodów. I choć szczegóły są na razie owiane tajemnicą, kilka kluczowych informacji pozwala już teraz wyobrazić sobie z czym będziemy mieli do czynienia.
Dacia oferuje dzisiaj sześć modeli. Są to Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero oraz Spring. Wśród planowanych premier jest m.in. C-Neo. Okazuje się, że marka pracuje nad jeszcze jednym modelem, który mamy zobaczyć w 2027 roku.
Nowa miejska Dacia, poniżej Sandero
Nowa Dacia będzie samochodem miejskim, mniejszym niż Sandero. To co dzisiaj wiadomo, to fakt, że kluczowym elementem nowej strategii jest produkcja auta w Europie a wiele wskazuje na to, że na miejsce produkcji wybrano zakład w Novo Mesto w Słowenii, który przygotowuje się do wprowadzenia nowego Renault Twingo. To oznacza, że model o nieujawnionej jeszcze nazwie będzie bazował na rozwiązaniach właśnie z tego modelu.
Test: Dacia Duster Hybrid 140, czyli oszczędna jazda z automatem. Czy to najlepsza wersja Dustera?
Zastąpi Dacię Spring
Najprawdopodobniej nowy model zastąpi w ofercie Dacię Spring. Będzie elektryczny, z zasięgiem około 200-300 kilometrów, oferując – jak to w Dacii – znakomity stosunek ceny do możliwości. Na czym ma polegać rewolucja? Przede wszystkim na bardzo niskiej cenie, niższej niż dzisiejsze propozycje. Dacia, podobnie jak cała grupa Renault, znakomicie zdaje sobie sprawę, że to walka o wszystko – w obliczu chińskiej konkurencji, która nie zna umiaru i ma do dyspozycji ogromne zasoby, marka musi działać sprytnie i szybko. Stąd decyzja o wprowadzeniu modelu taniego, ale produkowanego w Europie.
Test: Dacia Duster III LPG Eco-G 100 Sleep Pack – sposób na tanie podróżowanie i biwakowanie
Made in Europe
Produkcja elektrycznego modelu w Europie ma też kluczowe znaczenie w kontekście polityki Unii Europejskiej. Samochody wytwarzane w UE nie będą dotknięte restrykcjami, które mogą wpłynąć na ich końcową cenę i dostępność, takimi jak cła czy dodatkowe opłaty.
Zobacz testy samochodów Dacia: Jogger, Duster, Spring, Sandero i więcej
Konkurencja wymusza działanie
Dacia nie ma w zasadzie wyjścia – tania konkurencja z Chin, rozwój propozycji innych marek, rosnąca presja ze strony mikrosamochodów jakich jak Citroën AMI, które częściowo zastępują te nieco większe modele i samochody używane – trzeba działać. Nowa Dacia ma być odpowiedzią właśnie na te potrzeby. Według źródeł wewnętrznych w marce, będzie duże zaskoczenie na rynku.
Cóż, czekamy! Do 2027 roku nie tak daleko.
Skonfiguruj swoją Dacię Spring teraz
Najnowsze komentarze