Ze sprzedażą 537.095 samochodów w 2021 roku, Dacia zwiększyła sprzedaż o 3% i to mimo trudnej sytuacji pandemicznej i kryzysu w dostawach komponentów elektronicznych.
Marka zdecydowanie przyspieszyła podbój rynku samochodów osobowych sprzedawanych klientom indywidualnym. Osiągnęła rekordowy udział 6,2% w rynku, dzięki czemu po raz pierwszy znalazła się na podium sprzedaży dla klientów indywidualnych w Europie.
Doskonały wynik to skutek sukcesu nowej generacji modeli Dacia Sandero (ponad 226 tys. sprzedanych samochodów z gamy Sandero) i Dacia Duster (ponad 186 tys. samochodów).
Sandero od 2017 roku nadal jest najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku klientów indywidualnych w Europie, a Duster jest najlepiej sprzedającym się SUV-em od 2018 roku.
Wprowadzona na wiosnę Dacia Spring (27 876 sztuk) już teraz odgrywa wiodącą rolę na rynku samochodów w 100% elektrycznych. W ciągu dziewięciu miesięcy od debiutu liczba zamówień przekroczyła 46 tys. sztuk.
Atrakcyjność Dacii potwierdzają wskaźniki nowych i lojalnych klientów, które utrzymały się w 2021 roku na bardzo wysokim poziomie. Podobnie powinno być w 2022 roku dzięki poszerzeniu oferty produktów i wprowadzeniu na rynek nowego Joggera w pierwszym kwartale roku. Ten rodzinny model będzie dostępny również w wersji 7-miejscowej.
Rośnie sprzedaż i udziały w rynku
Sprzedaż DACII w 2021 roku wzrosła o 3,1% w stosunku do poprzedniego roku do 537 095 sztuk, pomimo stagnacji na rynku, ciężko dotkniętym pandemią i kryzysem w dostawach komponentów elektronicznych. DACIA zwiększyła udział w rynku w krajach, w których jest sprzedawana od 0,1 p. do 3,5% p.
Do umocnienia pozycji DACII przyczynił się w szczególności sukces nowej gamy wśród klientów indywidualnych. W 2021 roku DACIA osiągnęła rekordowy udział 6,2% w sprzedaży samochodów osobowych do klientów indywidualnych w Europie i po raz pierwszy w historii zajęła trzecie miejsce wśród najlepiej sprzedających się samochodów w tym segmencie na naszym kontynencie.
DACIA jest marką numer 1 wśród samochodów osobowych sprzedawanych klientom indywidualnym we Francji i Rumunii, a w 9 innych krajach Europy plasuje się w pierwszej piątce (we Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Belgii, Austrii, Polsce, Czechach, na Węgrzech i w Chorwacji). W Niemczech marka weszła do pierwszej dziesiątki, utrzymuje również pozycję lidera w Maroku.
Doskonałe wyniki są efektem sukcesu nowej generacji Sandero i Dustera.
DACIA Sandero sprzedała się w 2021 roku w liczbie 226.805 sztuk. Blisko 90% sprzedaży stanowiła trzecia generacja modelu. W ubiegłym roku, już po raz piąty z rzędu, Sandero było najlepiej sprzedającym się samochodem dla klientów indywidualnych we Francji. W niektórych krajach Sandero jest wręcz najlepiej sprzedającym się samochodem we wszystkich segmentach klientów, co zapewniło bestsellerowi Dacii drugie miejsce wśród najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w Europie i to we wszystkich kanałach sprzedaży.
DACIA Duster od 2018 roku jest najlepiej sprzedającym się SUV-em w Europie w segmencie klientów indywidualnych. Ze sprzedażą 186.001 sztuk w 2021 roku we wszystkich krajach łącznie, Duster przekroczył próg dwóch milionów aut jeżdżących po drogach od rynkowego debiutu w 2010 roku.
Wprowadzona na wiosnę DACIA Spring zaliczyła udany debiut na rynku samochodów w 100% elektrycznych. Sprzedano 27.876 sztuk nowego modelu i przyjęto pond 46 tys. zamówień do końca 2021 roku. Nowy model, który ma umożliwić zakup samochodu elektrycznego szerokiej grupie klientów na potrzeby codziennych dojazdów, w wielu krajach staje się flagowym modelem. 80% nabywców Springa to nowi klienci Dacii, którzy nie jeździli wcześniej samochodem marki.
Coraz lepiej wyposażona gama
Gama Dacii została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu klientom tego, co najważniejsze. Teraz jednak w coraz większym stopniu klientów przyciągają najlepiej wyposażone wersje. 90% nabywców DACII Spring wybrało wersję Confort Plus, wersja Stepway stanowi 70% sprzedaży Sandero, a 60% właścicieli Dustera wybrało ofertę Prestige.
Wyraźnemu zainteresowaniu najwyższymi wersjami towarzyszy jednocześnie wzrost wskaźnika nowych klientów (spoza marek Grupy Renault), który wynosi 60%. A gdy nadchodzi moment wymiany samochodu na nowy, 75% klientów marki DACIA pozostaje wiernych Grupie Renault.
Sprawdź ofertę samochodów Dacia w Polsce
Korzystne perspektywy na 2022 rok
W 2022 roku u boku odnoszących sukces modeli Dacii pojawi się Jogger. Nowa edycja 7-miejscowego samochodu rodzinnego ma spełnić potrzeby klientów szukających komfortu, przestronności i możliwości zmiany konfiguracji wnętrza.
W 2022 roku będzie nadal realizowany strategiczny plan rozwoju marki. Nowa identyfikacja wizualna zostanie wdrożona zarówno w sieci (już w pierwszej połowie roku), jak i w produktach (pod koniec roku).
Ogólnoświatowa sprzedaż w 2021 roku: 537.095
DACIA Sandero |
226.825 |
DACIA Duster |
186.001 |
DACIA Spring |
27.876 |
DACIA Logan |
27.136 |
DACIA Lodgy |
24.526 |
DACIA Dokker |
44.684 |
DACIA Jogger i inne |
47 |
„Dacia jest dziś prawdziwą siłą napędową rozwoju Grupy Renault. 60% nabywców DACII to nowi klienci Grupy Renault, a 75% właścicieli DACII pozostaje wiernych Grupie przy wyborze kolejnego samochodu” – mówi Denis Le Vot, dyrektor generalny marek DACIA i ŁADA. – „Do pozyskiwania nowych klientów przyczyniają się w szczególności najwyższe wersje w gamie każdego modelu, które cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów. Wzrost sprzedaży i udziałów DACII w rynku to najlepsze potwierdzenie, że marka zdobywa serca coraz większej grupy klientów. W 2022 roku DACIA otwiera nowy rozdział w swojej historii. Dalszy rozwój strategicznego planu marki nabiera coraz bardziej wyraźnych kształtów wraz z wprowadzeniem do sprzedaży Joggera i pełnym wdrożeniem nowej identyfikacji wizualnej marki”.
DACIA
Marka powstała w 1968 roku, a od 2004 roku jest obecna w całej Europie i krajach basenu Morza Śródziemnego. Dacia zawsze oferowała samochody o najlepszym stosunku wartości do ceny i nieustannie na nowo definiowała to, co naprawdę niezbędne. To marka, która przełamuje obowiązujące schematy i projektuje proste, uniwersalne i niezawodne samochody, idealnie dopasowane do stylu życia klientów. Modele marki wyznaczają standardy na rynku: Logan jako nowy samochód w cenie używanego, Sandero – najlepiej sprzedający się samochód w Europie na rynku klientów indywidualnych, Duster – najbardziej przystępny SUV, a także Spring – mistrz dostępnej dla wszystkich mobilności elektrycznej w Europie. Dacia jest marką Grupy Renault. Działa w 44 krajach i od 2004 roku Dacia sprzedała ponad 7 milionów samochodów.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze