Dacia nie ma już problemów z brakiem półprzewodników. Po przestojach w lutym, marcu i kwietniu, zakład w Mioveni, który produkuje modele Sandero Stepway, Logan i Duster funkcjonuje w standardowym trybie.
Branża motoryzacyjna doświadczyła w tym roku poważnego kryzysu związanego z niedoborem komponentów elektronicznych. Problem spowodował przestój w wielu zakładach produkcyjnych i nie ominął fabryki w Mioveni, z której wyjeżdżają Dacia Duster, Sandero Stepway i Logan. W kwietniu rumuńska marka zaprzestała produkcji na 8 dni a w lutym i marcu zatrzymano linie na pięć dni. Dacia informuje, że fabryka wróciła do normalnego trybu pracy i nie będzie już kolejnych opóźnień.
„Pomimo trudnego kontekstu globalnego, działalność na platformie przemysłowej Mioveni jest prowadzona normalnie” – powiedzieli przedstawiciele Dacii portalowi Ziarul Financiar.
Z powodu braku chipów, Dacia przesunęła premierę Dustera po face liftingu. Odnowiona wersja miała zadebiutować już w kwietniu, ale kryzys zmusił producenta do przesunięcia daty premiery na 22 czerwca. Dacia dopasuje swojego SUV-a do najnowszych członków swojej rodziny nową sygnaturą reflektorów oraz bardziej nowoczesnym wnętrzem. W ofercie pojawi się również wycofana zaraz po debiucie II generacji automatyczna przekładnia EDC, która zostanie sprzężona ze 150-konnym silnikiem benzynowym.
Wraz z nadejściem nowego Dustera spodziewamy się kolejnej podwyżki. Aktualny model zamówimy za 48.900 zł. Wersja po face liftingu może przekroczyć barierę 50 tys. zł.
Źródło: Ziarul Financiar
Najnowsze komentarze