niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Dacia, Renault, Citroen, Peugeot: jakie modele zniknęły z rynku w 2020 roku a jakie pożegnamy wkrótce?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-01-03
w Citroen, Dacia, Peugeot, Renault, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
2.7k 56
6
2.4k
UDOSTĘPNIEŃ
8k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku

Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone

Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu

Rok 2020 przyniósł mnóstwo motoryzacyjnych premier, ale wraz z nadejściem nowości pożegnaliśmy kilka ciekawych samochodów. Oto modele marek Dacia, Renault, Citroen i Peugeot, które zniknęły z rynku lub zostaną wycofane już wkrótce.

Długość cyklu życia samochodów określa przede wszystkim wielkość sprzedaży. Jeśli model nie budzi zainteresowania wśród klientów, naturalną koleją rzeczy jest zastąpienie go innym, bardziej atrakcyjnym i lepiej dopasowanym do rynku. Jakie pojazdy marek Dacia, Renault, Citroen i Peugeot pożegnaliśmy w 2020 roku a którym do schyłku życia zostało już niewiele czasu?

Citroen C4 Cactus

Citroen C4 Cactus zadebiutował w roku 2014 i był pierwszym modelem, w którym pojawiły się charakterystyczne zderzaki AirBump. Cztery lata po premierze „kolczasty” przeszedł intensywny, ale nie cieszący się zbyt wielką popularnością face lifting. Zresztą sami przedstawiciele marki przekonywali, że jest to tylko stadium przejściowe przed prezentacją nowego C4 i tak właśnie było. W 2020 roku w końcu zadebiutował nowy kompakt, który wkrótce na dobre zastąpi Cactusa. Francuska marka wyprodukowała ok. 440.000 egzemplarzy modelu.

Citroen C4 Picasso (Spacetourer)

Premiera C4 Picasso odbyła się w 2006 roku a 7 lat później nastąpiła wymiana generacji. W roku 2020 pożegnaliśmy wersję krótszą, ale w roku 2021 powiemy „do widzenia” również wersji Grand. Model, choć praktyczny, ma już swoje lata i gdyby trendy rynku wyglądały inaczej, pewnie wkrótce doczekałby się następcy. Niestety, nie ma go w planach francuskiej marki. Citroen C4 Picasso (obecnie C4 Spacetourer) został wyparty przez nowoczesnego SUV-a C5 Aircross.

Citroen C1 i Peugeot 108

Wraz ze sprzedażą udziałów w spółce Toyota Peugeot Citroen Automobile w Czechach, Grupa PSA kończy produkcję bliźniaków z Kolina, czyli Citroena C1 i Peugeota 108. W roku 2021 koncern całkowicie wycofa się z segmentu A. Citroen we Francji zastąpił lukę na początku oferty elektrycznym, dwuosobowym modelem Ami, ale Peugeot nie zamierza podążać śladem marki spod znaku szewronów. Przyszłość ewentualnego następcy 108 stoi pod znakiem zapytania.

Dacia Logan MCV

Rok 2021 przyniesie bardzo intensywną modernizację gamy modelowej Dacii. Na rynku pojawią się nowości takie jak Sandero i Logan, ale rumuński producent był również zmuszony do cięć. Już w ubiegłym roku po cichutku wycofano tanie i praktyczne kombi. Dacia Logan MCV nie będzie miała bezpośredniego następcy, ale katalog wzbogaci nowy 7-miejscowy SUV, którego premierę zaplanowano na rok 2021.

Dacia Lodgy

SUV, o którym wspomnieliśmy znajdzie się w portfolio powyżej Dustera i zastąpi nie tylko Logana MCV, ale również Lodgy. Minivan produkowany od 2012 roku został już wycofany z francuskiego rynku, wkrótce to samo stanie się w Polsce. Zaletą Dacii Lodgy jest przestronna kabina z miejscami dla 7 osób oraz przystępna cena, jednak rynek kolejny raz pokazał, że dla minivanów nie ma tu już miejsca.

Dacia Dokker

Przed Dacią Dokker Van zupełnie nowe życie. Dostawczy pojazd zostanie usunięty z katalogu producenta z Rumunii i przeniesiony pod skrzydła matczynej marki Renault. Model nie będzie już istniał jako Dacia Dokker, ale jako Renault Express Van. Nowość wraz z trzecią generacją Kangoo zadebiutuje w lutym 2021 roku.

Peugeot 308 GTiPeugeot 308 GTi

2020 to rok, w którym kończy się piękna historia sportowych samochodów Peugeota, której częścią był legendarny 205 GTi. Sportową linię zakończył 308 GTi, który nie zdołał przetrwać nowych przepisów dotyczących emisji spalin. Pod maską pojazdu pracował silnik 1.6 PureTech o mocy 260 KM, który rozpędzał 308-kę od 0 do 100 km/h w czasie 6 sekund. Peugeot rozważa następcę, ale nie będzie on już nosił znaku GTi, ale PSE od Peugeot Sport Engineered, co ma podkreślić nową erę napędów elektrycznych i hybrydowych.

Peugeot i-OnPeugeot iOn

W roku 2010, czyli na długo przed pojawieniem się Peugeot e-208 producent z lwem w swoim logo wprowadził na rynek elektryczny model i-On. Miejski pojazd był wyposażony w akumulator o pojemności 16 kWh i potrafił pokonać 100 km na jednym ładowaniu. W roku 2020 zniknął z oferty bezpowrotnie.

Renault ScenicRenault Scenic

Los podobny do Citroena C4 Spacetourera spotkał również Renault Scenic. W polskiej ofercie pozostał jedynie większy wariant Grand (we Francji wciąż można zamówić obie wersje). W przeciwieństwie do marki spod znaku szewronów firma Renault zdecydowała się jeszcze przedłużyć cykl życia minivana proponując klientom face lifting.

Renault AlaskanRenault Alaskan

Renault Alaskan, który jest bliźniaczym modelem Nissana Navary nigdy nie dotarł do Polski. Pick-up spod znaku rombu pojawił się na kilku rynkach europejskich, ale bez wielkiego sukcesu. Po trzech latach w ofercie, francuska marka zdecydowała się zakończyć jego karierę, ale nie definitywnie. Pick-up dostał nowe życie w Ameryce Południowej.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.3 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 108AlaskanC4 CactusC4 PicassoC4 SpaceTourerCitroenDaciaDokkerDusterKangooLodgyLoganNavaraNissanPeugeotRenaultSanderoScenic
Udostepnij957Tweet598Udostepnij168
Poprzedni

Nowa Dacia Duster 2021 FL – jak będzie wyglądać i kiedy pojawi się na rynku?

Następny

Citroën, DS i Peugeot: wielka akcja serwisowa silnika 1.2 PureTech

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Citroën, DS i Peugeot: wielka akcja serwisowa silnika 1.2 PureTech

Test: Nowy DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 SO CHIC - luksus z odrobiną szaleństwa

Szef Peugeota i Citroena o koronawirusie i fuzji z Fiatem. „Zdrowie jest priorytetem”

Przyszłość PSA i FCA pełna wyzwań: mniej marek, modeli i niższa sprzedaż?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Michał - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Chip - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.