Dacia we Francji zrezygnowała z Sandero w podstawowej wersji Access, co podniosło podstawową cenę o 1000 euro.
Nowa Dacia Sandero to samochód, którego cena podstawowa może zrobić wrażenie na klientach poszukujących oszczędności, ale czy ktoś tak naprawdę kupuje wersję Access? Według marki niespecjalnie. Auto bez klimatyzacji, radia i wielu innych udogodnień jest wybierane przez ok. 3% klientów dlatego Dacia zdecydowała się wycofać z rynku francuskiego wariant wstępny. Nowy cennik rozpoczyna Sandero Essential, co wiąże się z wprowadzeniem nowej ceny bazowej i zmianami w wyposażeniu.
Dacia Sandero Access kosztowała wcześniej 8990 euro. Po aktualizacji cennika, na początku przygody z modelem musimy wydać minimum 9990 euro. Jeśli jednak porównamy wersje Essential przed i po zmianach, okaże się, że auto jest tańsze o 200 euro. Dacia najwidoczniej nie chciała przekraczać granicy 10 tys. euro. Aby osiągnąć cel, usunięto z listy wyposażenia światła przeciwmgielne, które nie są dostępne nawet jako opcja i zmodyfikowano pakiety dodatków. Napęd Dacii Sandero Essential pochodzi od silnika benzynowego SCe o mocy 65 KM. Dla podstawy dostępna jest jeszcze 100-konna jednostka z instalacją LPG, ale już w wyższej cenie 11.490 euro.
Zobacz także: Dacia Sandero na szczycie rankingu niezawodności brytyjskiego magazynu What Car?
Dacia usunęła wersję Access nie tylko z oferty Sandero, ale także Dustera. Katalog odświeżonego SUV-a we Francji również rozpoczyna wersja Essential. W polskim katalogu poziom Access jest obecny dla obu modeli, ale być może pozostaje tylko kwestią czasu, kiedy również się z nim pożegnamy. Rezygnacja z podstawy to ostatnio częsty zabieg w branży motoryzacyjnej i nie jest wyłącznie domeną Dacii.
Najnowsze komentarze