Dacia Sandero dCi 70 i 85 będzie sukcesywnie wprowadzana na inne rynki europejskie, a także do Turcji czy krajów arabskich. Silniki 1,5dCi mają świetną opinię – zarówno pod względem kultury pracy, jak i osiągów oraz trwałości. W dodatku są one wyposażone w system Common Rail drugiej generacji, który jeszcze korzystniej wpływa na moc agregatu. Silnik ten będzie w Sandero dostępny w dwóch wariantach mocy: 70 i 85 koni mechanicznych.
Obydwie wersje charakteryzują się bardzo niskim zużyciem paliwa na poziomie 4,5-4,6 l/100 km, sprawiając, iż pod tym względem Dacia Sandero będzie głównym graczem na rynku w stosunku do innych aut tego segmentu. Z emisją dwutlenku węgla na poziomie 120g/km nie bez znaczenia pozostaje także aspekt ekologiczny.
Silnik 1,5dCi oprócz kompaktowych wymiarów, charakteryzuje się także niską wagą. Gotowy do pracy układ napędowy waży jedynie 127 kg. Dzięki zastosowaniu niewielkich rozmiarów turbosprężarki, nie jest w nim znane zjawisko turbodziury. Moc maksymalna, to 70 koni mechanicznych przy 4000 obr/min., a 85% maksymalnego momentu obrotowego (160 Nm przy 2000 obr/min) jest dostępne już przy 1500 obr/min. Pięciobiegowa mechaniczna skrzynia biegów (JH3) została zestopniowana tak, aby jak najlepiej wykorzystać osiągi silnika – to daje dobre przyspieszenie ze startu stojącego i świetną elastyczność nawet przy wyższych prędkościach.
Mocniejsza wersja dysponuje mocą 85 koni przy 3750 obr/min i dysponuje, podobnie zresztą jak wersja 70-konna, wtryskiem Common Rail drugiej generacji, który powoduje, że dawka paliwa wtryskiwana do cylindrów jest optymalna, co zapewnia idealny kompromis między osiągami, a zużyciem paliwa. Maksymalna wartość ciśnienia turbosprężarki wynosi 2,3 bara, to jest 0,4 bara więcej niż wersja 70-konna. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera Dacii Sandero dCi 85 tylko 13 sekund. Maksymalny moment obrotowy wynosi 200 Nm przy 1900 obr/min., z czego 90% jest dostępne już przy 1500 obr/min. Napęd odbywa się za pomocą pięciobiegowej, ręcznej skrzyni biegów (JR5), której przełożenia dobrane są tak, aby zrobić użytek z dostępnych 200 Nm momentu obrotowego.
Dacia Sandero wygrywa nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale także zmniejszonymi kosztami przeglądów i obsługi serwisowej. Interwały między przeglądami wydłużono do 20.000 km i dwóch lat, na terenie Europy. Gwarancja na Sandero wynosi 3 lata i 100.000 km.
A oto wybór wyposażenia Dacii Sandero Diesel (3 poziomy):
Wersja Ambiance (wyposażenie standartowe):
– czarne klamki zewnętrzne
– grill w kolorze nadwozia
– zderzaki w kolorze nadwozia
– czarne chlapacze
– 15-calowe alufelgi
– składana tylna kanapa
– kieszenie w przednich drzwiach
– ABS z asystentem hamowania
– poduszka powietrzna kierowcy
– poduszka powietrzna pasażera z możliwością odłączenia
– regulacja wysokości górnego mocowania pasów bezpieczeństwa
– 3-punktowe pasy z tyłu
– regulacja wysokości przednich zagłówków
– 3 tylne zagłówki
– kodowany immobilajzer
– obrotomierz
– wspomaganie kierownicy
– tylna wycieraczka i spryskiwacz tylnej szyby
– czarne obudowy lusterek zewnętrznych, lusterka regulowane ręcznie
– centralny zamek
– przyciemniane szyby
– 4 poziomy ogrzewania i wentylacji
– samościemniające się lusterko wewnętrzne
– osłona przeciwsłoneczna pasażera z lusterkiem
– wewnętrzna cyrkulacja powietrza
– instalacja do montażu radia
Opcje:
– boczne poduszki powietrzne – 240 euro
– halogeny przeciwmgłowe – 140 euro
– klimatyzacja ręczna – 890 euro
– pakiet elektryczny – 240 euro
– radio + CD – 290 euro
– lakier metalik – 340 euro
Wersja Laureate: poziom Ambiance plus:
– chromowana część grilla
– chlapacze i listwy w kolorze nadwozia
– lusterka sterowane elektrycznie
– satynowe wykończenie klamek
– satynowe wykończenie paneli drzwiowych wewnątrz
– materiałowe wstawki na panelach drzwiowych
– regulacja wysokości siedzenia kierowcy
– komputer pokładowy
– lusterko w osłonie przeciwsłonecznej kierowcy
– oświetlenie schowka
– kontrolka otwartych drzwi
– centralny zamek z pilotem
– elektrycznie sterowane przednie szyby
– dzielona tylna kanapa
– satynowe wykończenie klamek wewnętrznych
– regulacja położenia koła kierownicy
– kieszenie na mapy w oparciach przednich siedzeń
– boczne poduszki powietrzne
Opcje:
– 15-calowe alufelgi – 440 euro
– klimatyzacja ręczna – 890 euro
– radio CD – 320 euro
– radio CD + mp3 – 390 euro
– elektryczne sterowanie tylnych szyb – 140 euro
– lakier metalik – 340 euro
Wersja Prestige (poziom Laureate plus):
– skórzana kierownica
– klimatyzacja manualna
– radio z CD
Opcje:
– 15 calowe alufelgi – 440 euro
– radio z CD + mp3 – 100 euro
– elektrycznie sterowane tylne szyby – 140 euro
– lakier metalik – 340 euro
tłumaczenie materiałów Renault Presse
Grzegorz Różycki
Najnowsze komentarze