• Najnowsze

Dacia Sandero III to świetny samochód! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 02/2021

2021-01-23

Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ

2021-02-26
Nissan Qashqai

Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!

2021-02-26

Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona

2021-02-26

Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi

2021-02-26

Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021

2021-02-26
Fiat Punto Cross

Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?

2021-02-26
Peugeot, logo, dealer

Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa

2021-02-26
Peugeot 308 2021

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

2021-02-26
Citroen C4

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

2021-02-25
Peugeot 308

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

2021-02-25
piątek, 26 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Dacia Sandero III to świetny samochód! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 02/2021

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2021-01-23
w Przeglad Prasy
Czas czytania6min
1.1k 11
4
922
UDOSTĘPNIEŃ
3.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Używany Citroen C5, Peugeot 407 i Renault Laguna – duże, komfortowe i dobre do LPG. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 08/2021

Chcesz poczytać o Oplach? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 07-08/2021

Peugeot 2008 pokonał Audi Q2. I to nie ceną! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 07/2021

Od ładnych kilku miesięcy obserwuję utrudniony dostęp do miesięcznika AUTO MOTOR I SPORT. Wiele punktów sprzedaży prasy go w ogóle nie dostaje, choć jeszcze nie tak dawno temu miały go w swojej ofercie. Nie mam pojęcia, z czym to jest związane, ale postarałem się i kupiłem wydanie datowane na luty. Kupiłem i przejrzałem poszukując w nim materiałów na temat samochodów produkowanych przez francuskie koncerny motoryzacyjne. Oto, co znalazłem.

 

AUTO MOTOR I SPORT nr 02 (357) z II.2021
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 10,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 11 groszy
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 508, Captur, Clio, Talisman, Logan, Sandero

 

Na samym dole okładki można dostrzec Dacię Sandero, a słownie wspomniano na niej także Renault Talismana.

Sandero pojawia się także we „wstępniaku” na stronie 3.

Wewnątrz numeru trzeba przerzucić sporo kartek, żeby dotrzeć do pierwszej wzmianki o francuskim samochodzie. A i to będzie ona malutka – Renault Captura wskazano jako rywala dla opisanego na stronie 26. Nissana Juke’a.

Dopiero strona 27. przynosi test Renault Talismana Initiale Paris. Nie widać numerów rejestracyjnych, ale może to być ten sam, którym i ja jeździłem w grudniu. I trzeba przyznać, że AUTO MOTOR I SPORT chwali francuską limuzynę – za wyposażenie, za wykończenie, ale też za właściwości jezdne wspomagane systemem 4Control. Pochwalono nawet precyzję układu kierowniczego. Spodobało się rozsądne zużycie paliwa, elastyczny zespół napędowy, ale za sprintera, to Talismana nie uznali I słusznie – nie jest nim! Skrzynia biegów płynnie zmienia przełożenia. Nawet cena zbliżająca się po doposażeniu do poziomu 200.000 zł nie jest przesadnie wygórowana przy takim „wypasie”. Bardzo dobra nota dla tego samochodu, jak widać, możliwa jest nie tylko u nas ;-)

Niestety na takiego Talismana stać niewielu. Bardziej przystępna cenowo okazuje się nowa Dacia Sandero. AUTO MOTOR I SPORT Opisuje wrażenia z jazd tym samochodem na stronach 38-41. Trzeba przyznać, że to sporo miejsca, jak na auto tej marki. Wbrew niejednemu komentującemu pojawienie się Sandero III generacji, których to komentujących działania opisałem parę dni temu, Redaktor Popkiewicz, doświadczony dziennikarz motoryzacyjny, uznaje to auto za jeden z najlepszych samochodów, jakie w tym roku pojawią się na rynku. Naprawdę tak napisał! A dalej mamy jeszcze stwierdzenie, że różnica pomiędzy tym modelem, a poprzednim to jeden z największych przeskoków, jakie kiedykolwiek widzieliśmy. Ale przecież lepsi są komentatorzy, którzy doszukali się jakichś nierówności spasowania na zdjęciach. W ogóle mam wrażenie, że czasem wpadają tu jakieś małolaty dostające wzwodów na widok plakatu z Ferrari i stojącą obok panienką w bikini, i klepią jakieś niestworzone bzdury pod tekstami. Bo nam na Francuskie.pl nie tylko można, ale wręcz trzeba zarzucić stronniczość, ale skoro pochlebnie na temat jakości Dacii Sandero III pisze AUTO MOTOR I SPORT, to chyba rzeczywiście ten samochód jest skokiem jakościowym.

Zresztą na naszych łamach wypowiada się cała masa specjalistów fachowców – ja się tylko dziwię, że nikt im nie zaproponował żadnej roboty na wysokim szczeblu w automotive. Ponownie zapraszam – ślijcie do nas swoje CV, a my przekażemy je do francuskich firm motoryzacyjnych. Już o to prosiłem, ale do tej pory nikt nic nie nadesłał…

Wróćmy jednak do Dacii Sandero II w AUTO MOTOR I SPORT. Autor przypomina, że poprzednie Sandero bazowało na Loganie i starszych modelach Renault. Aktualnie debiutująca generacja ma tę samą nowoczesną płytę podłogową, co Clio V. Wykonanie samochodu, ale też jego projekt, oceniony został bardzo pozytywnie. Redaktor Popkiewicz opisuje najbogatszą wersję i zdaje sobie sprawę, że w tańszych będzie nieco gorzej, ale prezentowany egzemplarz określa wszystko mówiącymi słowami: pierwsza klasa!

Autor zwraca też uwagę na to że fabryczna instalacja gazowa jest świetnie zintegrowana z komputerem pokładowym ,który teraz prezentuje dane dotyczące obu paliw. A wszystko to za ledwie 1.000 zł dopłaty! Dynamika jazdy okazuje się przyzwoita, ale najważniejsze jest odczuwanie komfortu. Fotele są świetne, układ jezdny bardzo dobrze tłumi nierówności, a do tego jest stabilny i zwinny. Układ kierowniczy jest średnio komunikatywny, a samochód okazuje się nieco za bardzo podsterowny. Ale i tak pod koniec napisano, że Sandero to znakomity samochód!

Peugeota 508 RXH opisano w dziale Autokomis na stronie 87. To część materiału o kombi sprawnych w terenie. I faktycznie – ten Peugeot, to była hybryda pozwalająca na korzystanie z napędu wszystkich kół. Okazała się autem solidnym, bez kaprysów, co potwierdza Dekra przywołana przez AUTO MOTOR I SPORT. Jak na hybrydę przystało, 508 RXH ma mniejszy bagażnik od 508-ki SW, ale to po prostu nie jest auto dla każdego Ma nieco zwiększony prześwit i ciekawą stylistykę (zwłaszcza przednie światła LED, ale też plastikowe elementy przywodzące n myśl off road). Ale pamiętajcie – było też RXH bez napędu hybrydowego! Generalnie jednak zawsze jest to auto godne polecenia, o ile – rzecz jasna – nie miało jakichś przygód.

I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w drugim tegorocznym numerze AUTO MOTOR I SPORT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto motor i sport

Galeria

Newsletter

4 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 508AUTO MOTOR I SPORTCapturClioDaciaLoganPeugeotRenaultSanderoTalisman
Udostepnij369Tweet231Udostepnij65
Poprzedni

Renault Zoe: jakie aplikacje mobilne dla samochodu elektrycznego?

Następny

Jest już polski konfigurator nowej Dacii Sandero!

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Jest już polski konfigurator nowej Dacii Sandero!

Dacia Bigster

Dacia: harmonogram premier na lata 2021-2025. Kiedy nowy kompaktowy SUV?

Citroen XM i Peugeot 605. Te niezwykłe klasyki skończą w tym roku 32 lata!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Krzysztof o Opel ma nowy salon dealerski w Łodzi. Jaszpol rozszerza ofertę o nową markę
    • Maro o Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ
    • Smoczyca o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Ahmed o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Ozzzyyy o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Marek o Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!
    • Anonimowo o Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • bartekp o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Maciek o Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Lukasz o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ
    • Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!
    • Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona
    • Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi
    • Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021
    • Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa
    • Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    4
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.