Dacia Sandero jest najpopularniejszym samochodem a Duster depcze jej po piętach. Rośnie też sprzedaż Joggera. Wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale są znakomite!
Dacia odnotowała 171.789 sztuk sprzedaży w pierwszym kwartale 2023 roku, co stanowi wzrost o 34,3%. Marka odnotowała 4,6% udziału w rynku europejskim (samochody osobowe), co oznacza wzrost o 0,8 punktu, co stanowi najwyższy wzrost wśród marek z TOP 30.
Dacia Sandero znalazła łącznie 68.318 nabywców, co oznacza wzrost o 26,1% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Sandero utrzymuje swoją pozycję jako numer jeden wśród pojazdów sprzedawanych klientom indywidualnym w Europie.
Dacia Duster, ze sprzedażą 57.660 sztuk, odnotowuje wzrost o 23,9% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku i utrzymuje swoją pozycję na podium SUV-ów dla klientów indywidualnych w Europie.
Dzięki sprzedaży 23 330 sztuk w pierwszym kwartale, Dacia Jogger przekracza granicę 80 000 sztuk od momentu wprowadzenia na rynek.
Dacia Spring kontynuuje swoją dynamikę, z wynikiem 14 494 sztuk sprzedaży, i utrzymuje swoją pozycję na podium pojazdów elektrycznych sprzedawanych klientom indywidualnym w Europie.
Rosnący rynek, Dacia rozwija się szybciej
Na rynku, który znacznie się rozwinął, Dacia znacząco zwiększyła swoje wolumeny i osiągnęła rekordowy udział w rynku. W pierwszym kwartale 2023 roku Dacia sprzedała 171 789 sztuk (samochodów osobowych i lekkich dostawczych), co oznacza wzrost o 34,3% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Podbudowana sukcesem nowej tożsamości marki, Dacia znacznie zwiększyła swój udział w europejskim rynku samochodów osobowych do 4,6%, co oznacza wzrost o 0,8 punktu, i osiągnęła najsilniejszy wzrost wśród marek z pierwszej trzydziestki.
Francja
We Francji, największym rynku Dacii, marka zarejestrowała w pierwszym kwartale 38 938 pojazdów, co oznacza wzrost o 32,6% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wyniki te przekładają się na wzrost udziału w rynku o 1,2 punktu do 7,6% (PC+LCV). Jest to nowy rekord pod względem wolumenu i udziału w rynku dla Dacii, która potwierdza swoje trzecie miejsce na francuskim rynku samochodów osobowych, we wszystkich kanałach. Cztery modele (Sandero na pierwszym miejscu, Spring 4. i lider rynku w 100% elektrycznego, Duster 5. i Jogger 10.) znajdują się w pierwszej dziesiątce sprzedaży dla klientów indywidualnych.
Włochy
We Włoszech wolumeny wyniosły w pierwszych trzech miesiącach 25 142 sztuki, co oznacza wzrost o 29,7%, a udział w rynku wyniósł 5,3% (samochody osobowe + LCV), co oznacza wzrost o 0,2 punktu. Po raz pierwszy Dacia została najlepiej sprzedającą się marką dla klientów indywidualnych z udziałem w rynku na poziomie 9,6%.
Niemcy
Niemcy są również silnie rozwijającym się rynkiem dla Dacii – 16 399 sztuk, wzrost o 30,4%, przy udziale w rynku 2,2% (samochody osobowe + LCV), wzrost o 0,4 punktu. Był to drugi w historii marki najlepszy kwartał na rynku niemieckim.
Hiszpania
Początek roku upłynął pod znakiem znacznego wzrostu sprzedaży w Hiszpanii. Dzięki wzrostowi o 140,1%, Dacia osiągnęła 11 650 sztuk przy udziale w rynku na poziomie 4,3% (PC+LCV), co oznacza wzrost o 1,7 punktu.
Rumunia
W Rumunii w pierwszej piątce samochodów osobowych znajdują się wszystkie modele Dacia. Marka odnotowała 13 651 sztuk, co oznacza wzrost o 81% (PC+LCV), co dało jej 33,1% udziału w rynku, o 9,8 punktu w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Bardzo dobry początek roku
W pierwszym kwartale Dacia kontynuowała swoją dynamikę dzięki rozszerzeniu gamy pojazdów zelektryfikowanych:
Jogger HYBRID 140, pierwsza hybryda w gamie Dacia i najbardziej przystępny cenowo hybrydowy samochód rodzinny na rynku, stanowi prawie 25% miksu zamówień.
Będąc prawdziwym motorem napędowym przystępnej cenowo mobilności elektrycznej, Spring od momentu wprowadzenia na rynek odnotował prawie 110.000 zamówień. Nowy silnik ELECTRIC 65 w połączeniu z nową specyficzną skrzynią biegów (która zmniejsza moment obrotowy przekazywany na koła) zapewnia większe przyspieszenie i przyspieszenie w szerszym zakresie użytkowania, dzięki czemu Spring jest bardziej wszechstronny i przyjemniejszy w prowadzeniu.
Wprowadzony na rynek 1 marca jednocześnie w czterech podstawowych modelach marki, poziom Extreme ucieleśnia outdoorowe wartości Dacii. Wykończenie Extreme charakteryzuje się pełnym przygód wyglądem i unikalną zawartością.
„Dacia kontynuuje swoją historię sukcesu ze wzrostem wolumenu o ponad 30% w naszych strategicznych krajach. Wprowadzenie nowej tożsamości marki na naszych modelach i w naszej sieci, rozszerzenie oferty samochodów zelektryfikowanych oraz pojawienie się wykończenia Extreme pozwoli nam na kontynuowanie tego silnego tempa.” podsumował wyniki Xavier Martinet, Dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i operacji Dacia
DACIA Sandero |
68 318 |
DACIA Duster |
57 660 |
DACIA Jogger |
23 330 |
DACIA Spring |
14 494 |
DACIA Logan |
6 862 |
źródło: Dacia
Najnowsze komentarze