Dacia Sandero: najtańszy fabrycznie nowy samochód na polskim rynku, mimo, że podrożał

23 19 030

Mimo podwyżek cen, Dacia Sandero pozostaje najtańszym samochodem na polskim rynku. Samochód możemy mieć już za 31.900 złotych. Co otrzymamy za te pieniądze? Niewiele. 

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Zobacz: testy samochodów Dacia

Dacia Sandero w podstawowej wersji Access wyposażona będzie w silnik 1.0 SCe o mocy 73 KM. Maksymalny moment obrotowy to zaledwie 97 Nm a średnie zużycia paliwa to według producenta 5 litrów / 100 km. Samochód otrzymamy w kolorze biel alpejska a opony zostaną założone na stalowe felgi o rozmiarze 15″. Nie będzie koła zapasowego, tylko zestaw naprawczy. Na szczęście w cenie dostajemy kołpaki. Lusterka i klamki będą w kolorze czarnym, podobnie jak zderzaki.

Wnętrze w najtańszej wersji jest dość monotonne. Oczywiście o radiu możemy tylko pomarzyć, takie rzeczy trzeba już kupić we własnym zakresie.

Do najtańszej wersji nie dokupimy klimatyzacji – producent to wyklucza. A szkoda, bo gdyby za 2 tysiące dało się ją dokupić, pewnie sporo firm wybrałoby taki model. Klimatyzację można dołożyć do kolejnej wersji, nazwanej Open – taki samochód kosztuje jednak z klimą już 37.900 złotych.

Zobacz: aktualności oraz informacje ze świata Dacii

Warto przypomnieć, że jeszcze pół roku temu cena nowej Dacii Sandero była poniżej 30 tysięcy złotych. Pisaliśmy o tym w lipcu. Teraz ceny poszły niestety w górę a według analityków rynku motoryzacyjnego nie jest to koniec podwyżek. Kolejnych wzrostów cen możemy spodziewać się w połowie roku. Wszystko z powodu nowych wymagań środowiskowych ale też z uwagi na podwyżki podatków i płacy minimalnej w Polsce.

Jeśli chodzi o wyposażenie, to prezentuje się ono następująco

KOMFORT I WNĘTRZE
  • drzwi otwierane kluczykiem
  • tapicerka materiałowa
  • lusterka boczne regulowane ręcznie
  • kolumna kierownicy bez regulacji wysokości
  • wskaźnik zmiany biegów
  • kanapa tylna składana z oparciem dzielonym w układzie 1/3-2/3
  • szyby tylne otwierane ręcznie
  • szyba tylna ogrzewana
  • szyby przednie regulowane ręcznie
  • 3 zagłówki tylne regulowane na wysokość (środkowy wsuwany w oparcie)
  • kierownica standardowa (bez pokrycia skórą)
  • wewnętrzne klamki drzwi w kolorze czarnym
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
  • wycieraczka szyby tylnej
  • światła do jazdy dziennej
PROWADZENIE POJAZDU
  • wspomaganie kierownicy
  • czujnik temperatury zewnętrznej
  • system Stop&Start
  • kryterium techniczne
OGRZEWANIE I WENTYLACJA
  • ogrzewanie i wentylacja manualna z 4 prędkościami pracy
BEZPIECZEŃSTWO
  • system kontroli ciśnienia w oponach
  • boczne poduszki powietrzne z przodu
  • układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
  • poduszka powietrzna czołowa kierowcy
  • przednie pasy bezpieczeństwa
  • tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa
  • poduszka powietrzna czołowa pasażera
  • sygnalizacja niezapięcia pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażera
  • system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
  • ESC z systemem wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
  • przednie zagłówki regulowane na wysokość
  • poduszka powietrzna pasażera z przodu z możliwością dezaktywacji
  • ABS
  • zestaw do naprawy uszkodzenia opony

 

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
10 Wątki komentarzy
13 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
16 Autorzy komentarzy
Obywatel MKPawełTomekeademMa21 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
SzkodaSandero
Gość
SzkodaSandero

Totalny golas, nie ma ani centralnego ani klimy, czym tu się podniecać? Dacia jest jak Skoda, brzydka i tania. Czy ktoś kupuje takie wersje? Wątpię!

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Skoda faktycznie jest brzydka, ale tania, to nie jest już od wielu lat! Rzekłbym, że jest nadzwyczaj droga.

Kris
Gość
Kris

Chcialem kupic skode citygo to podali mi cenę 41k i 200pln zniżki. W końcu pogadałem w vw i za up dostałem prawie 6k zniżki. Okazało sie ze kupiłem go taniej niz skode i tylko niewiele drożej niz podobna dacie. I tak skonczylem myśleć o zakupie Sandero żonie do miasta. Pozdrawiam.

Ma21
Gość
Ma21

Volkswagen Up to małe gówienko z twardym zawieszeniem. Dużo mniej miejsca niż w Sandero.

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

To już trzeba nie lubić swojej żony.

Stefan
Gość
Stefan

Skoda brzydka? Chłopie chyba dawno na ulicy nie byłeś czy nawet gazet Moto nie czytałeś. Dacia jest teraz jak Skoda, ludzie kupują ale niekoniecznie kochają. Ze Skoda było tak samo. Teraz sam koncern stwierdził że Skoda robi kanibalizm VW. Coś poszło nie tak. Oby Dacia została tańsza wersja dla tzw ludu.
Brakuje mi tylko wersji z automatyczną skrzynią i pierdziele te wszystkie nowe gnioty z wysilonymi silnikami i spieprzona elektryka. Biorę w ciemno ale niestety w PL nie ma a szkoda wielką szkoda….

Daniel
Gość
Daniel

Chyba kiedyś było to samo za 2000 PLN mniej?

Gall Anonim
Gość
Gall Anonim

Inflacja?

radek
Gość
radek

Nie to samo. Nie było start-stopu i TPMSa

Gall Anonim
Gość
Gall Anonim

W wersji bazowej mozna wziasc takze kolor granatowy, a wowczas niepolakierowane zderzaki tak bardzo sie nie rzucaja w oczy. To auto ma wszystko, co powinno miec do jazdy. Nie ma wszak centralnego zamka (i nie da sie go dolozyc – ale gdy kts glownie jezdzi sam, to nie problem), radio z bluetooth i dobre glosniki mozna wrzucic lepszej jakosci niz to oryginalne w cenie zblizonej (tylko ze nie bedzie sie ladnie na desce „komponowalo”, ale co kto woli – jakosc czy wyglad), z klimy z czynnikirm 1234yf wielu i tak chetnie by zrezygnowalo w wielu autach (powazne zagrozenie toksyczno-pozarowe w… Czytaj więcej »

Gall Anonim
Gość
Gall Anonim

Średnie spalanie wg Spritmonitor to ok 6 l/100km (od 5 do 7 l/100km). Tego nalezalby sie wiec spodziewac, a nie 5 l/100 km, choc zdarza sie ibto.

https://www.spritmonitor.de/en/overview/113-Dacia/1122-Sandero.html?fueltype=2&constyear_s=2018&power_s=73&power_e=76&powerunit=2

Filip
Gość
Filip

W tych czasach centralny zamek w kluczyku i klima, nie mówiąc juz o radiu to powinny być fabryczne standardy i UE powinna to narzucic na producentów

Tom
Gość
Tom

Narzucić to może systemy bezpieczeństwa. Klimę , czy centralny zamek jeśli chcesz , możesz dokupić. A jeśli chcesz w standardzie , to wybierz inne auto. Dacia ma być tania.

eadem
Gość
eadem

Dokładnie tak, tanio to tanio, a nie z wymaganiami. Każdy element wyposażenia to koszt. Taki Lanos tyle że na obecne czasy. Nie wiem, czy dorównują Lanosom trwałością, ale cena czyni cuda.

Higachi
Gość
Higachi

1.0 SCe o mocy 75 KM – NOPE< Dalej tylko 73km

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Pytanie właściwie brzmi czy ktoś kupi daćkę golasa i trzyletnią gwarancją czy auto segmentu b z polskiego rynku, benzynowe, z klimą, z rocznika 2016-2017 z przebiegiem do 80tys. km i normą euro 6. Przy kupnie auta na okres 3-6 lat problematyczny wybór i raczej będzie wygrywać używka atutami wyposażenia.. Jeśli chodzi o lepiej wyposażoną lauratkę to rocznik przesuwa się w kierunku rocznika 2016-2018 lub segmentu c z przebiegiem do 120 tys. km i roczników 2014-2016. Wtedy zaczyna być kluczowa kwestia na ile lat kupujemy auto i jaki dystans planujemy nim zrobić w okresie użytkowania. Z drugiej strony konkurencja w cenie… Czytaj więcej »

Gall Anonim
Gość
Gall Anonim

Problem prbiegu polega na tym, ze jest tak czesto falszowany, iz ciezko w nievo uwiezyc. Ja mam obecnie autko, diesla, hdi 92KM, kupione „w polsim salonie” w polowie 2014 roku. Quto uzytkowane ptywatnie, ale mam daleko do pracy. Przez 5.5 roku zrobilem nim 235000 km. Mozna wirc rzec – niesprzedawalne albo sprzedawalne za cene sredniej jakosci. Komputera gamingowego. Na rynku musialoby konkurowac ze sprowadzanymi autami z przebiegiem 50.000-70.000-100.000 km. Klienci chetniej wybieraja te sprowadzone. I czesto placa za nie wiecej. Wolte niwa dacie niz jakiegos sprowadzanego super kompakta z przebiegoem 5.000, 10.000 czy 15.00 km/rok z ” Zachodu”. Proponuje przegladnac… Czytaj więcej »

Gall Anonim
Gość
Gall Anonim

Innosac sie jeszcze do ceny nowych aut oferowanych przrz konkurencje za 60.000 zl. Jakijest sens porownywania aut za 30.000 zl i 60.000 zl? Tu mozna miec dwa auta zamiast jednego. Co prawda w tym jednym beda alusy, klima czesto jednostrefowa automatyczna, radio z duzym wyswietlaczem. Problem polega na tym ze po 5 latach i PE epiegu rzedu 200.000 oba straca 75% wartosci. Konkutencyjne auto straci 45000 zl. Dacia sandero/logan 22.500 zl. Ja jezdze niestety takim autem, ktore traci wiecej. I kolejna bylaby dacia, gdyby nie ten slaby silnik.

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Piszę o autach pofirmowych lub poleasingowych i tam się ludzie nie bawią w kręcenie liczników, bo to co mieli zarobić na ratach to zarobili – nawet kredyt na auto wychodzi taniej. Lauratka z klimą i mocniejszym silnikiem to 45000zł. Za 15 tys. więcej masz np clio 5. Jak stać cie na auto za 45 to raczej i stać za 60. Ewentualnie poczekasz do kolejnej rocznej promocji i zapłacisz 55tys. Klienci raczej kupią 5-letnie aktualny model clio niż sandero poprzedniej generacji – będziesz mieć argumenty dla wyższej ceny używki. Salony też chętniej odkupią. Auta z zagranicy to każdy już wie ile… Czytaj więcej »

Gall Anonim
Gość
Gall Anonim

To czy mnie stac, czy nie, to odrebna sprawa. Mam autko kupione w dobrej promocji (cena kat. ok 85 kzl, kupione za 60 kzl) ktore pi 5 latach jest warte 15-20 kzl (przebieg ponad 200000 km). Utrata wartosci to ok 45 kzl/5 lat, czyli 1.5 wartosci daci sandero/logan w wersji podstawowej. Gdybym mial wydac na dacike 40-45 kzl to w tej cenie mam wieksze tipo sedan z 4cyl silnikiem 1.4. Dlatego dacka moim zdaniem ma sens zakupu wlasnie w wersji base. Natomiast jesli chodzi o auta poleasingowe czy z wypozyczalni – w zyciu bym ich nie kupil. Mam doswiadczenie z… Czytaj więcej »

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Tylko nie dostaniesz diesla w podstawowej dacii. Po drugie sprzedaż podstawowej wersji to jakieś 5% albo i nie. Za to najpopularniejsza jest lauratka ze względu na wyposażenie i cenę w relacji do reszty rynku nówek i używek. Dla dacie z tego rocznika i przebiegu utrata wartości też wynosi 40 tys zł… choć niektórzy podają humorystyczna wartość takich aut( w sensie duuużo za dużo). Jeszcze pół roku temu podstawowa sanderka kosztowała 29900zł. I nie było tłumu nabywców tej serii. Bo odrobina komfortu czyli klima, radio, elektryczne szyby, centralny to minimum dzisiaj sprzedające auto. Za 30 tys. można naprawdę z rynku używanego… Czytaj więcej »

Tomek
Gość
Tomek

Oczywiście klientela na Sandero/Logana w wersji podstawowej za 31000 (z rabatem) jest ograniczona. Najlepiej schodzą Laureate bez dodatkowych opcji. Po rabacie z podstawowym lakierem można taką mieć za 37000, z lakierem za 38500. Logan ma dodatkowo do tego duży bagażnik i praktycznie w tej cenie innego auta rodzinnego się nie kupi. Tipo startuje od 44000, Fabia kombi 1.0 75 KM od 49000. Wady Dacii są znane, ale jeśli ktoś jest w stanie znieść słabe osiągi i gorsze wyciszenie, to w zamian otrzymuje bezkonkurencyjną cenę. Sam jeżdżę od pewnego czasu 1.0 sce laureate i tak, jak większość użytkowników stwierdzam, że do… Czytaj więcej »

Paweł
Gość
Paweł

To auto w wersji „golas” to taki wabik żeby napisać „najtańsze auto na rynku” zadaniem sprzedawcy jest przekonać kupującego, że jednak potrzebuję klimy, radia fabrycznego czy centralnego zamka. Nie tak dawno temu z moim teście udaliśmy się na poszukiwanie nowego auta bo jego Felicia z 1996r wyraźnie powiedziała, że ma dość. Wybór padł na standardowe Sandero tyle, że wtedy dostępna była wersja 1,2.Ile to ten biedny sprzedawca się namęczył żeby wcisnąć lepszą wersję… Ostatecznie doszło tylko koło zapasowe. Teściu jest zadowolony bo ma „bogate wyposażenie” tj wspomaganie kierownicy, ABS, poduszki powietrzne… Czarne zderzaki przy jego umiejętnościach okazują się być wybawieniem… Czytaj więcej »