Mimo podwyżek cen, Dacia Sandero pozostaje najtańszym samochodem na polskim rynku. Samochód możemy mieć już za 31.900 złotych. Co otrzymamy za te pieniądze? Niewiele.
Zobacz: testy samochodów Dacia
Dacia Sandero w podstawowej wersji Access wyposażona będzie w silnik 1.0 SCe o mocy 73 KM. Maksymalny moment obrotowy to zaledwie 97 Nm a średnie zużycia paliwa to według producenta 5 litrów / 100 km. Samochód otrzymamy w kolorze biel alpejska a opony zostaną założone na stalowe felgi o rozmiarze 15″. Nie będzie koła zapasowego, tylko zestaw naprawczy. Na szczęście w cenie dostajemy kołpaki. Lusterka i klamki będą w kolorze czarnym, podobnie jak zderzaki.
Wnętrze w najtańszej wersji jest dość monotonne. Oczywiście o radiu możemy tylko pomarzyć, takie rzeczy trzeba już kupić we własnym zakresie.
Do najtańszej wersji nie dokupimy klimatyzacji – producent to wyklucza. A szkoda, bo gdyby za 2 tysiące dało się ją dokupić, pewnie sporo firm wybrałoby taki model. Klimatyzację można dołożyć do kolejnej wersji, nazwanej Open – taki samochód kosztuje jednak z klimą już 37.900 złotych.
Zobacz: aktualności oraz informacje ze świata Dacii
Warto przypomnieć, że jeszcze pół roku temu cena nowej Dacii Sandero była poniżej 30 tysięcy złotych. Pisaliśmy o tym w lipcu. Teraz ceny poszły niestety w górę a według analityków rynku motoryzacyjnego nie jest to koniec podwyżek. Kolejnych wzrostów cen możemy spodziewać się w połowie roku. Wszystko z powodu nowych wymagań środowiskowych ale też z uwagi na podwyżki podatków i płacy minimalnej w Polsce.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to prezentuje się ono następująco
-
drzwi otwierane kluczykiem
-
tapicerka materiałowa
-
lusterka boczne regulowane ręcznie
-
kolumna kierownicy bez regulacji wysokości
-
wskaźnik zmiany biegów
-
kanapa tylna składana z oparciem dzielonym w układzie 1/3-2/3
-
szyby tylne otwierane ręcznie
-
szyba tylna ogrzewana
-
szyby przednie regulowane ręcznie
-
3 zagłówki tylne regulowane na wysokość (środkowy wsuwany w oparcie)
-
kierownica standardowa (bez pokrycia skórą)
-
wewnętrzne klamki drzwi w kolorze czarnym
-
wycieraczka szyby tylnej
-
światła do jazdy dziennej
-
wspomaganie kierownicy
-
czujnik temperatury zewnętrznej
-
system Stop&Start
-
kryterium techniczne
-
ogrzewanie i wentylacja manualna z 4 prędkościami pracy
-
system kontroli ciśnienia w oponach
-
boczne poduszki powietrzne z przodu
-
układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
-
poduszka powietrzna czołowa kierowcy
-
przednie pasy bezpieczeństwa
-
tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa
-
poduszka powietrzna czołowa pasażera
-
sygnalizacja niezapięcia pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażera
-
system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
-
ESC z systemem wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
-
przednie zagłówki regulowane na wysokość
-
poduszka powietrzna pasażera z przodu z możliwością dezaktywacji
-
ABS
-
zestaw do naprawy uszkodzenia opony
Najnowsze komentarze