Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Dacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to może Cię zainteresować

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-19
w Wiadomości, Dacia
Czas czytania 6 minut
1k
A A
3
Dacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 01 Wiadomości

Wraz z Dacią Jogger Extreme oraz Dacią Duster Extreme na rynku pojawiła się Dacia Sandero Stepway Extreme. Zaprezentujemy ją wraz z najnowszą wersją Dacii Spring, która wkrótce pojawi się na rynku z silnikiem o mocy 65 KM.

Dacia Sandero Stepway Extreme

Sandero Stepway Extreme jest topową odmianą wyposażeniową crossovera Dacii. Bazowe Sandero (nie Stepway) można mieć już za 62.900 zł. Najtańszy Stepway (Expression) wyceniany jest na 75.300 zł (z silnikiem TCe 80). Ta jednostka napędowa nie jest jednak oferowana w wersji Sandero Stepway Extreme, którego gama obejmuje trzy zespoły napędowe:
– Dacia Sandero Stepway Extreme ECO-G 100 – w cenie od 82.950 zł
– Dacia Sandero Stepway Extreme TCe 90 CVT – w cenie od 86.100 zł
– Dacia Sandero Stepway Extreme TCe 110 – w cenie od 84.750 zł

Peugeot 408 – reklama

Oczywiście jak każdą Dacię, tak i Sandero Stepway Extreme można kupić w kredycie Smart Start.

Dacia Sandero Stepway Extreme jest wyposażona tak, jak jeszcze kilka lat temu nabywcom Sandero się nie śniło ;-) Seryjnie klient otrzymuje automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, system Extended Grip, system bezkluczykowy i szereg dodatków stylistycznych. Seryjne są też modułowe relingi dachowe (mogą być ułożone wzdłużnie, ale też poprzecznie), a za rozsądną dopłatą 2.200 zł można wyposażyć samochód nawet w otwierane okno dachowe!

Dopłaty wymagają też podgrzewane fotele (700 zł), system Media Nav z nawigacją (1.600 zł), czy Pakiet Komfort Premium (również 1.600 zł) obejmujący m.in. system kontroli martwego pola, system wspomagania parkowania, czy automatyczny hamulec postojowy.

Jak wspomniałem, Dacia Sandero Stepway Extreme jest seryjnie wyposażona w system Extended Grip. To sposób na zapewnienie lepszej przyczepności samochodu w trudniejszych warunkach – np. podczas jazdy po piasku, żwirze, czy ziemnych drogach. Powinien pomóc także na mokrej trawie, czy w śniegu. Działa to tak, że zmieniane są parametry układów ESC i ASR w celu uzyskania optymalnego napędu kół na nawierzchni o ograniczonej przyczepności.

Dacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 10 Wiadomości

Podobne rozwiązania stosują też inne marki. Niektóre z nich rozbudowują te systemy do działania w różny sposób dla różnych warunków. Dacia, jak zwykle, oferuje system prosty, ale wystarczający. I dobrze. Jeśli ktoś potrzebuje zjeżdżać w bardziej wymagający teren, to powinien rozważyć auto z napędem na cztery koła, również dostępne w wersji Extreme.

Dacia Sandero Stepway Extreme ma również szereg elementów stylistycznych wyróżniających tę wersję. Na zewnątrz są to lusterka boczne z obudowami w kolorze miedzi, antena w kształcie płetwy rekina lakierowana na czarno, napis w kolorze miedzi STEPWAY na relingach, napis w kolorze miedzi DACIA na pokrywie bagażnika, kołpaczki w kolorze miedzi na czarnych 16-calowych felgach ze stopów lekkich oraz okleiny słupków z wzorem prezentującym izohipsy i podobne w stylu naklejki w przedniej części przednich drzwi wzbogacone jeszcze o logotyp Dacii w kolorze miedzi.

Wewnątrz Dacia Sandero Stepway Extreme ma dysze nawiewów powietrza w kolorze miedzi, podobne wstawki ozdobne na boczkach drzwiowych, przeszycia tapicerki w kolorze miedzi, tłoczony logotyp Dacii na fotelach, tapicerkę z obiciami wykorzystującymi hydrofobowy MicroCloud i tenże sam materiał na części deski rozdzielczej, a do tego motyw izohipsowy na gumowych dywanikach w obu rzędach oraz na listwach progowych. Naturalnie jest też włącznik systemu Extended Grip.

Dacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 14 Wiadomości

Pomijając wsparcie ze strony owego Extended Grip, Dacia Sandero Stepway Extreme jeździ normalnie. To zwyczajny, dobrze prowadzący się crossover segmentu B. Nie zapewnia sportowych emocji, bo też ani tego nie obiecuje, ani nie został do tego stworzony. Oferuje za to całkiem sporo komfortu, niezłą, jak na ten segment, przestronność, spory bagażnik i atrakcyjną stylistykę. A szczególnie w wersji ECO-G niskie koszty eksploatacji na gazie.

Dacia Spring 65 KM

Na polskim rynku ta wersja jeszcze nie jest dostępna, ale będzie wprowadzona – to tylko kwestia czasu. Elektryczny miejski model Dacii do tej pory nie powalał osiągami, choć w zakresie prędkości miejskich był całkiem dynamiczny. Teraz Dacia proponuje Springa w mocniejszym o 20 KM (czyli o 44,4%) silnikiem. Co to oznacza?

Otóż taki mocniejszy Spring jest o 33% szybszy w sprincie od 0 do 50 km/h. Teraz tę prędkość osiąga w 3,9 sekundy zamiast w 5,8 sekundy. Wyraźnie szybciej rozpędza się też od 0 do 100 km/h – słabsza wersja potrzebowała na to 19,1 sekundy, mocniejsza uzyska trzycyfrową prędkość w 13,7 sekundy (to o 28% lepszy czas). Bardzo ważna jest też kwestia elastyczności. Spring z silnikiem 65-konnym rozpędzi się od 80 d 120 km/h w 13,5 sekundy, czyli o 48% szybciej, niż w wersji dotychczasowej (26,2 sekundy).

Dacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 11 Wiadomości

Zestaw akumulatorów pozostanie ten sam. To celowy zabieg – zastosowanie większych baterii podniosłoby masę samochodu, co „zjadłoby” te lepsze osiągi w całkiem sporej części. Co ciekawe zużycie energii obu wersji jest praktycznie takie samo, choć oczywiście kierowcy intensywnie korzystający z możliwości większej jednostki napędowej szybciej zużyją prąd. Ale też szybciej dojadą do celu ;-)

Niestety Spring wciąż ma jedną istotną wadę. Ciągle materiały wykończeniowe wydzielają nieprzyjemną woń. Nie mam zbyt wrażliwego zmysłu powonienia, co bywa naprawdę zbawienne, ale ten aromat był dla mnie nie do zaakceptowania. Jeśli – co możliwe – Spring będzie produkowany w Europie, ewentualnie w Maroku, a nie w Chinach, to może sytuacja się poprawi.

Sprawdź ofertę na wszystkie samochody marki Dacia

 

 

Krzysztof Gregorczyk


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Dacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 01 WiadomościDacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 02 WiadomościDacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 03 WiadomościDacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 04 WiadomościDacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 05 WiadomościDacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 06 WiadomościDacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 07 WiadomościDacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 08 WiadomościDacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 09 WiadomościDacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 10 WiadomościDacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 11 WiadomościDacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 12 WiadomościDacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 13 WiadomościDacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 14 WiadomościDacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to moze Cie zainteresowac 15 Wiadomości
3.7 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

dacia duster 2025 nazaruk Wiadomości

To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

2025-11-15
dacia szczyt Wiadomości

Dacia: Akke Rahman zdobywa Manaslu w rekordowym tempie

2025-11-15

Nowe Renault 5 zdobywa tytuł Irlandzkiego Samochodu Roku 2026

2025-11-15

Nowy Citroën C5 Aircross, Opel Grandland i Dacia Bigster walczą o litewski tytuł „Samochodu roku”

2025-11-15
Tagi: Sanderoelektryczna DaciaSpringDacia
Udostepnij372Tweet233Udostepnij65
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    3098 udostępnienia
    Udostepnij 1239 Tweet 775
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2081 udostępnienia
    Udostepnij 832 Tweet 520
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1115 udostępnienia
    Udostepnij 446 Tweet 279
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6461 udostępnienia
    Udostepnij 2584 Tweet 1615

Testy samochodów

IMG 9288 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar Bose Energy 130 KM 1.6 dCi 4×4 – SUV tani w eksploatacji. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-03-24
renault clio iv 105 Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio IV 1.5 dCi 2013 – auto dla oszczędnej kobiety? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Jola Leszczyńska
2013-09-19
Nowy Citroen C5 X 2022
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 X PHEV 225. Miękko, przyjemnie, komfortowo, godny następca C5. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-05-29
Test używanego: Dacia Sandero Stepway
Testy

Test: używana Dacia Sandero Stepway i 100.000 km z silnikiem 0.9 TCe. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-01-15
citroen xm Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen XM 2.1 TD 1993. Samochód za miliard złotych! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-06-13

Najnowsze komentarze

  • Arczi_NH - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Inny Anonimowy - Nowy DS 3 ÉDITION FRANCE 2025 gwiazdą w Pałacu Elizejskim
  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • seb - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Roman - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?

Zobacz też

Nowe Renault Clio – oficjalny cennik modelu w Polsce

Bryan i Xavier pojadą przypieczętować sukces

Używany Citroën C2 to świetny wybór! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 10/2024

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz